کد خبر 987311
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
نشست سران عراق

روسای قوای سه گانه عراق امروز دوشنبه نشستی با فرماندهان حشد شعبی برای بررسی حملات هوایی اخیر رژیم اسرائیل به این کشور برگزار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراقی، قطری البعیدی گفت: نیروهای امنیتی مختلف عراق با پشتیبانی هوانیروز و استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توانستند بیش از 10 مقر هسته‌های گروه تروریستی داعش را در مناطق صحرایی از صحرای غربی الانبار گرفته تا نوار مرزی عراق با سوریه منهدم و عناصر داخل آنها را به هلاکت برسانند.

بیشتر بخوانید:

حشدالشعبی یک پهپاد را بر فراز نینوا هدف قرار داد

وی افزود: این نیروها سپس عملیات پاکسازی گسترده مناطق صحرایی تا نوار مرزی با سوریه در غرب الانبار را انجام دادند. این گسترده ترین عملیات از زمان آزادسازی شهرهای استان الانبار از جنایتکاران داعش است.

همزمان یکی از یگان های تیپ 19 الحشد الشعبی عراق امروز روستای الولج در در غرب ناحیه عکاشات را در استان الانبار تفتیش کرد.

نیروهای این یگان سپس اقدام به ایجاد پست های بازرسی در روستا کرده و به ماموریت های خود ادامه دادند.

کمک پهپادی گسترده رژیم اسرائیل به داعشی‌ها

رئیس کمیسیون امنیتی شورای دیالی عراق نیز امروز دوشنبه فاش کرد که پهپادهای رژیم اسرائیل حمایت گسترده ای از عملیات نفوذ عناصر داعش از استان صلاح الدین به استان دیالی عراق داشته اند.

صادق الحسینی در گفت وگو با سایت المعلومه گفت: ارتباط داعش با اسرائیل از طریق حمایت اطلاعاتی به این گروه آشکار است. اسرائیل به ویژه در جریان عملیات نفوذ داعشی ها از استان صلاح الدین به سمت استان دیالی کمک اطلاعاتی به آنها از طریق پهپادهای خود کرده است.

وی گفت: فعالیت اخیر داعش در مرز بین استان های دیالی و صلاح الدین تصادفی نبوده است بلکه این گروه برای برهم زدن امنیت و ثبات داخلی حمایت خارجی دریافت کرده است که بخشی از آن از سوی اسرائیل بوده است.

الحسینی گفت: اسرائیل خواهان ثابت عراق نیست و روی گروههای تروریستی به عنوان ابزار برای برهم زدن امنیت و ثبات داخلی عراق حساب باز کرده است.

کمیسیون امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق امروز از دست داشتن محمود الفلاحی فرمانده سابق عملیات الانبار و متهم به جاسوسی برای آمریکایی ها در درز دادن اطلاعات مربوط به تیپ الحشد الشعبی در منطقه القائم عراق خبر داد.

کریم علیوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق به سایت المعلومه گفت: الفلاحی اطلاعات "مهمی" درباره مواضع گردان های حزب الله عراق داده است.

وی تاکید کرد: محمود الفلاحی فرمانده عملیات الانبار با دلایل قاطع کسی است که همه اطلاعات درباره حضور الحشد الشعبی و به طور مشخص مواضع گردان های حزب الله در القائم را ارایه کرده است.

علیوی گفت: جاسوس های آمریکا در الانبار و دیگر استانها همچنان به طرف های متخاصم اطلاعات مربوط به سلاح ها و الحشد الشعبی را می‌دهند که همین امر نیز باعث وارد آمدن ضرباتی دقیق شده است. الفلاحی و همدستانش در الانبار کسانی هستند که اطلاعات مربوط به فرمانده میدانی الحشد را دادند که باعث شهادت او در حمله هوایی خیانتکارانه شد.

وی از اینکه دولت عراق اقدام به تبرئه الفلاحی و شخصیت های دیگری - با وجود ادامه حملات هوایی به مواضع یاد شده براساس اطلاعات الفلاحی کرده است-، ابراز تعجب کرد.

ابو علی الدبی مسئول پشتیبانی تیپ 45 الحشد الشعبی یکشنبه شب در حمله هوایی رژیم اسرائیل به منطقه القائم در 15 کیلومتری مرز عراق و سوریه شهید و یک مبارز دیگر زخمی شد.

نشست سران قوای سه گانه عراق با فرماندهان حشد درباره حملات اسرائیل

روسای قوای سه گانه عراق امروز دوشنبه نشستی با فرماندهان حشد شعبی برای بررسی حملات هوایی اخیر رژیم اسرائیل به این کشور برگزار کردند.

شبکه تلویزیونی الفرات نیز  اعلام کرد: در این نشست برهم صالح رئیس جمهور، عادل عبدالمهدی نخست وزیر، محمد الحلبوسی رئیس مجلس، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر، فالح الفیاض مشاور امنیت ملی و رئیس هیئت حشد شعبی و فرماندهانی از حشد حضور داشتند.

منابع آگاه به این شبکه گفتند: در نشست حملات هوایی مکرر به انبارها و سلاح های حشد شعبی در کشور بررسی شد.

همزمان وزارت خارجه عراق تاکید کرد که در قبال هرگونه نقض حاکمیت این کشور به شورای امنیت مراجعه می‌کند.

این وزارتخانه در بیانیه کوتاه خود تصریح کرد: ما همه اقدامات دیپلماتیک و حقوقی لازم را از طریق سازمان ملل و شورای امنیت و از طریق تماس با کشورهای برادر و دوست برای مقابله با هرگونه اقدامی که حاکمیت عراق و سلامت سرزمینی این کشور را نقض کند، اتخاذ خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس