کد خبر 987093
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای که روایت رهبرانقلاب درباره وقایع تاریخی ایران و جهان را از دریچه فضای مجازی انعکاس می‌دهد؛ اخیرا با انتشار مجموعه پستی تحت عنوان «از راه آهن رضا خان تا راه آهن جمهوری اسلامی» منتشر کرده است.

رهبر انقلاب: «نویسنده‌ی سیاسی انگلیسی - وابسته‌ی به همان دستگاه استعماری خائنِ به منافع این کشور- در کتابی به نام «ایران و قضیه‌ی ایران»، اعتراف میکند که راه‌آهن ایران باید از تهران میآمد، از مرکز کشور - از استان اصفهان، از استان فارس - عبور میکرد، میرفت تا میرسید به خلیج فارس؛ اما این کار انجام نگرفت. راه‌آهن ایران را در دوران طاغوت، در دوران رضاخان، با محاسبه‌ی منافع قدرتهائی که دشمنان بزرگ این کشور محسوب میشدند - یعنی انگلیس و روسِ آن روز - کشیدند، اسمش را هم گذاشتند راه‌آهن سراسری! دروغ محض؛ کدام سراسری؟» (۱۳۸۷/۰۲/۱۶‌) «حالا شما ملاحظه کنید: خطوط راه‌آهن عظیمی که در دوران بعد از #جنگ_تحمیلی در ایران ساخته شد، همان چیزی است که ملت ایران به آن نیاز دارد.» (۱۳۷۶/۰۵/۱۲)


لرد کرزن، در کتاب «ایران و قضیه‌ی ایران» می‌نویسد:‌
«خط آهن واقعی سراسری ایران راه‌آهنی است که مراکز فلاحتی و صنعتی و تجارتی ایران را پیوند دهد و چنین خطی به احتمال قوی از بغداد، کرمانشاه، بروجرد، اصفهان، یزد و کرمان خواهد گذشت و این به نظر من خط آهن نهایی ارتباطی آینده‌ای بعید است که چنین پیشرفتی امکان‌پذیر باشد.» ج۱، ص۸۰۷‌

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • RU ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    14 11
    بابا ول کنید این داستان شاه رو ، چندین دهه گذشته . چیه این قضیه هی قبل انقلاب اینجوری بود ، اونجوری بود . شما باید راجب حال پاسخگو باشید ، با فرافکنی به هیچ نتیجه ای نمیرسید. شاه اصلا نابود بود ، عیاش بود ، ایران رو ترکوند تموم شد رفته دیگه شما کارنامت رو بزار ملت قضاوت کنند.
  • می IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    19 16
    اقدامات الان رو با ۱۰۰ سال پیش مقایسه کردن یکم عجیبه
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      15 14
      خیانت الان و گذشته نداره وقتی خط آهنی بکشی که نفعش برای انگلیس خبیث باشه خائنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس