کد خبر 986622
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
کشاورزان فراموش شده کشاورزی گندم

بعد از انتشار خبر جنجالی «دستگیری مدیر غله گنبدکاووس» به جرم اختلاط گندم با فضولات حیوانی؛ انتظار عمومی بر آن بود که با خاطیان این فساد اقتصادی برخورد جدی شود نه آنکه در جشن گندم، تجلیل و تحسین شود.

به گزارش مشرق، چند روزی است که در فضای مجازی، عمومی و رسانه‌ای خبری مبنی بر دستگیری مدیر غله شهرستان گنبدکاووس به همراه 9 کارمند دست به دست می‌شود، مردم نگران از اینکه سلامت‌شان به مخاطره افتاده اما مدیر خاطی در یک اتفاق غیرمنتظره؛ شب گذشته در جشن برداشت گندم به جای توبیخ مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

 تولید گندم آغشته به فضولات حیوانی

ترکیب فضولات حیوانی با گندم توسط کارکنان شرکت غله

سوال اساسی اینجاست چرا باید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و فرماندار گنبدکاووس میزبان مراسمی شوند که در آن از یک متخلف، که جان و سلامت مردم را به بازیچه گرفته تجلیل و تکریم شود؟ این مسوولان تجلیل کننده باید توضیح دهند که چرا در مواجهه با متخلفان برخورد دوگانه دارند، از یک سو خواستار برخورد قاطع با مفسدان می‌شوند و از سوی دیگر خاطیان را تجلیل می‌کنند.  

رفتار دوگانه میزبانان جشن گندم؛ لزوم برخورد قاطع با مفسدان یا تجلیل از خاطیان

عذرخواهی هم نمی‌تواند صورت مسئله میزبانی و تجلیل از مدیر خاطی را پاک کند؛ مردم دلِ خوشی از مسوولانی که فقط شعار مبارزه با فساد را بر زبان می‌رانند و در عمل جور دیگری رفتار می‌کنند را ندارند، رفتارهای دوگانه حکایت از آن دارد که عده‌ای تلاش دارند بار مجازات مدیر خاطی را کم کنند و احیانا خودشان هم در این قصه پرغصه بار گناه به دوش می‌کشند.

اقدام شجاعانه رئیس کل دادگستری استان گلستان در مبارزه با فساد و دستگیری متخلفان قابل تحسین است، با روی کار آمدن حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه برخورد با مفسدان در هر جایگاه و مسوولیتی جدی‌تر شده است، این اتفاق، اعتماد عمومی را دوچندان کرده تا دیگر مجرمان و متهمان احساس امنیت نکنند.    

متخلفان با عذرخواهی تطهیر نمی‌شوند

در حالی که استان گلستان چند سالی است قطب سرطان شناخته شده و طیف آماری این بیماری روز به روز در حال گسترش است و علت آن در تغذیه نامناسب عنوان می‌شود اما عده‌ای در این استان به راحتی در جایگاه یک مدیر با انجام یک کار شبکه‌ای دست به فساد اقتصادی می‌زنند تا در قبال آن پول بیشتری به جیب بزنند اما به چه قیمت؟ به قیمت مرگ انسان و شاید هم زمین‌گیر شدن افرادی بر اثر بیماری؛ حالا باید برخورد قضایی با متهمان چگونه باشد؟ اعدام، انفصال از خدمت، یا جشن تجلیل و تکریم؟

 برخورد قضایی هرچه باشد؛ متخلفان با عذرخواهی تطهیر نمی‌شوند، اما اینکه دیگر مسوولان چگونه با این مسئله کنار می‌آیند جای تامل دارد؟ کسانی که بر کرسی مسوولیت تکیه زدند تا برای سلامت و امنیت مردم تصمیم بگیرند باید در برابر این خبط و خطا پاسخگو باشند.

 گندم آلوده وارد کارخانه آرد نشده است

البته پیگیری این مطلب به نشست خبری استاندار گلستان هم کشید، هادی حق‌شناس با تاکید بر اینکه گندم آلوده اصلا توزیع نشده و وارد کارخانه آرد نشده است، گفت: سیلوی گنبدکاووس 3 هزار تن گندم خریداری کرده است.

وی افزود: از تعداد 2 هزار کامیون گندم که محموله خود را به سیلوی گنبدکاووس انتقال دادند گندم 14 کامیون دچار مشکل شده بود.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه مسئله تخلف در بخش گندم توسط نیروی انتظامی از 10 روز پیش به بنده گزارش شده بود، گفت: فرماندار و دادستان گنبدکاووس اطلاعات کافی در این باره داشتند که تخلف صورت گرفته است.

در برخورد با متخلفان با احدی تعارف نداریم

حق‌شناس با بیان اینکه در برخورد با متخلفان با احدی تعارف نداریم، اظهار کرد: نباید با انعکاس برخی خبرها که اطلاعات آن کافی و دقیق نیست، مردم را نگران کنیم برخی در فضای مجازی نوشتند که امنیت مردم به خطر افتاده که این واژه سنگینی است.

وی خسارت 6 میلیاردی در تخلف گندم را ناصحیح خواند و ابراز کرد: تخلف در بخش گندم اتفاق افتاده اما انعکاس اخبار با واژه‌هایی که بار معنایی سنگینی دارند به نفع هیچ کس در استان نیست.

حق‌شناس؛ گندم را جزو مزیت و بزرگترین دستاورد استان گلستان برشمرد و گفت: فضولات حیوانی وارد گندم خوراکی نشده است؛ دود خبر اشتباه به چشم کسانی رفت «کشاورزان» که مقصر نبودند.

مدیر غله گنبدکاووس با قید وثیقه و تا رفع اتهام به دستور دادستان آزاد است

فرماندار گنبدکاووس نیز در خصوص برخورد با متخلفان تصریح کرد: مبارزه با فساد باید با قدرت انجام شود و همه مدیران و مسوولان قضایی، امنیتی، اطلاعاتی با نگاه فسادستیزی و مبارزه با فساد باید تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: روند این پرونده توسط دستگاه قضایی در حال اجرا است و با هماهنگی دادستان و دیگر مدیران دستگاه قضایی اقدامات بعدی ادامه دارد.

کریمی درباره تجلیل مدیر متخلف اداره غله گنبدکاووس در جشن برداشت گندم در شهرستان گفت: این فرد با قید وثیقه و تا رفع اتهام به دستور دادستان آزاد است اما شب گذشته بنده از تجلیل این فرد در مراسم جشن برداشت گندم به شدت اعتراض کردم و با این حرکت نادرست به شدت مخالف بودم.

شب گذشته در مراسم جشن برداشت گندم از دست‌اندرکاران و کشاورزان حوزه گندم تجلیل شد که در این مراسم نام مدیر خاطی برده و از وی هم تجلیل شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    0 0
    فقط یک مشت زنا زاده می تونن این کارا رو بکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس