کد خبر 986036
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جزئیاتی از قابلیت های سامانه باور ۳۷۳ را تشریح کرد و گفت: این سامانه در میدان رزم برتری بسیار بیشتری نسبت به نمونه های خارجی دارد.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم رونمایی سامانه ارتفاع بلند باور ۳۷۳ اظهار داشت: سامانه باور ۳۷۳ محصول تلاش مشترک کارکنان جوان نیروی پدافند هوایی ارتش، کارشناسان متعهد وزارت دفاع و مجموعه های دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان است و در میدان رزم برتری بسیار بیشتری نسبت به نمونه های خارجی دارد.

ببینید:

فیلم/ تست سامانه پدافند موشکی باور ۳۷۳

عکس/ سامانه‌ای که ‌رعشه برتن دشمنان می‌اندازد

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به توانایی های این سامانه تصریح کرد: سامانه باور ۳۷۳ توانایی شناسایی همزمان ۳۰۰ هدف و اولویت بندی ۱۰۰هدف را دارد و می تواند به صورت همزمان با ۶ هدف درگیر شود که این توانایی قابل افزایش است.

وی بیان کرد: با دستیابی به فناوری طراحی و تولید این سامانه، امروز پدافند هوایی به هیچ کشوری وابستگی ندارد و نیازهای تجهیزاتی خود را به صورت کامل در داخل کشور تامین می‌کند.

صباحی فرد افزود: سامانه باور ۳۷۳ قابلیت درگیری با انواع هواپیماهای پناهنکار، موشک‌های کروز و بالستیک را دارد و مخصوص شرایط جغرافیایی کشور طراحی شده است و توانایی دارد تا به پس از درگیری با دشمن به سرعت جابجا شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این سامانه ایجاد شرایط ابهام برای دشمن است چراکه اطلاعات این سامانه در داخل کشور است و دشمن نمی‌تواند تصور کند که با چه چیزی مواجه خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس