کد خبر 986018
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
ژایر بولسونارو ترامپ برزیل

رئیس‌جمهور راست‌گرای برزیل که به سبب شباهت‌های خلقی‌اش با رئیس‌جمهور آمریکا به «ترامپ برزیل» شهرت پیدا کرده پسرش را نامزد تصدی سمت سفیر کشورش در آمریکا کرده است.

به گزارش مشرق، «ژایر بولسونارو»، رئیس‌جمهور راست‌گرای برزیل که به خاطر داشتن روحیات دمدمی‌مزاج و تندخو به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تشبیه شده، پسرش «ادواردو» را نامزد تصدی سمت سفیر برزیل در آمریکا کرده است. 

بیشتر بخوانید:

سقوط آمریکا پس از صعود ترامپ به کاخ سفید

مرگ «جورج بوش پدر»؛ پیرترین رئیس‌جمهور آمریکا هم آرزوی تغییر حکومت ایران را به گور برد +عکس و فیلم

به نوشته رویترز، تصمیم بولسانارو با مقاومت‌های فزاینده‌ای در کنگره برزیل رو به شده و او به دلیل خویشاوندگماری در معرض انتقاد قرار گرفته است. 

در حالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند مجلس سنای برزیل «ادواردو» را برای تصدی این سمت تأیید نمی‌کند، ژایر بولسونارو روز سه‌شنبه گفته بود که پسرش را نامزد این سمت نخواهد کرد. او خطاب به خبرنگاران گفت: «نمی‌خواهم پسرم را در معرض شکست قرار دهم.»

با وجود این، روز چهارشنبه او باز هم تغییر موضع داد و گفت که ماه آینده نام پسرش را به عنوان نامزد سمت سفیر برزیل در آمریکا تقدیم مجلس سنا خواهد کرد. 

نتایج یک نظرسنجی از نمایندگان مجلس سنا که یک روزنامه برزیلی انجام داده نشان می‌دهد که ادواردو قادر نخواهد بود ۴۱ رأی مورد نیاز برای تأیید صلاحیتش را به دست آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس