کد خبر 985909
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
جهانگیری نمایه

معاون اول رئیس جمهور درباره لغو ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت گفت: ‌قرار نیست برنج‌های وارداتی در فصل برداشت برنج در بازار توزیع شود.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری عصر امروز ‌در آیین افتتاح مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل، با اشاره به اینکه مازندران سهم بزرگ و مهمی در تامین محصولات کشاورزی و امنیت غذایی کشور دارد، اظهار داشت: به رغم انواع محدودیت‌ها نظیر کمبود آب، تولید محصولات کشاورزی سال به سال افزایش یافته و با تکیه بر توانمندی و ظرفیت داخلی، طرح آمریکا برای فروپاشی و نابودی اقتصاد ایران ناکام ماند.

بیشتر بخوانید:

همتی: صادرات نفت ایران ادامه دارد

ترخیص ۳۴۰ هزار تن ذرت برزیلی بدون استاندارد

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تلاش کرده است تا ذخایر مناسبی برای کالاهای اساسی ایجاد شود، افزود: اگر چه در مواقع لزوم کالاهای اساسی مورد نیاز از طریق واردات تامین شده، اما با وجود همه محدودیت های مالی، اراده ای جدی برای حمایت از کشاورزان داخلی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه تولید متوسط سالیانه ۲ میلیون تن برنج در سه استان شمالی کشور رقم بسیار مهمی در اقتصاد و تجارت محسوب می‌شود، تصریح کرد: باید برای استفاده بهینه از این حجم فعالیت و تولید اقتصادی و به ویژه برای انتفاع بیشتر کشاورزان از چرخه تولید تا مصرف این محصول استراتژیک برنامه‌ریزی جامعی انجام شود.

‌جهانگیری با اشاره به دیدار امروز دولتمردان با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان در این دیدار دیدگاه جدیدی را مطرح کردند و فرمودند که در شرایطی که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم، تولیدکننده حکم رزمنده خط مقدم این جنگ را دارد و همه باید برای حمایت از این رزمندگان پای کار بیایند.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: این دیدگاه مقام معظم رهبری باید تبدیل به یک دیدگاه عمومی شود و همه به از تولیدکنندگان به عنوان رزمندگان جبهه جنگ اقتصادی حمایت کنند.

‌جهانگیری گفت: تولیدکنندگان و کشاورزان خود نیز باید با خلاقیت و ارائه ایده‌های جدید و کاربردی به تسهیل شرایط کسب و کارشان کمک کنند و به دنبال راهکارهایی برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها از نظام توزیع کالا باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی نیروی انسانی در استان مازندران، ابراز امیدواری کرد کشاورزان و فعالان اقتصادی مازندران با ارائه و اجرای طرحی جامع و کارآمد، به الگویی برای دیگر استان‌ها نیز تبدیل شوند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین درباره لغو ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت نیز اظهار داشت: قرار نیست برنج‌های وارداتی در فصل برداشت برنج در بازار توزیع شوند، بلکه این واردات به عنوان پشتوانه‌ای برای ایجاد آرامش در بازار و اطمینان خاطر مردم نسبت به عدم ایجاد تلاطم در بازار برنج است.

‌جهانگیری همچنین با اشاره به آمار ارائه شده درباره صادرات برنج ایرانی تصریح کرد: صادرات و واردات هیچ محصولی ممنوع نیست و دولت صرفا با توجه به مصالح عمومی، با افزایش و کاهش تعرفه و وضع عوارض این موضوع را کنترل می‌کند و اگر برنج ایرانی بازار خوبی در خارج دارد، باید با اصول حفظ اعتماد مشتری در این زمینه اقدام کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    1 0
    باز حرفهای نسنجیده و دلار دود کن .
  • سید رضا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    0 0
    بی در و پیکر ! باب میل خلافکاران !!
  • سنگ پا IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    0 0
    الان که واردات خودرو و موبایل و لوازم خانگی ممنوع هست! شاید این ها محصول نیستند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس