کد خبر 985883
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
سرگئی لاوروف نمایه

وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور با طرف‌های باقی‌مانده در توافق هسته‌ای برجام برای حفظ این توافق همکاری خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت کشورش با طرف‌های باقی‌مانده در برجام برای حفظ این توافق همکاری خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید:

هشدار لاوروف درباره تبعات اقدامات ضدایرانی در خلیج فارس

ریابکوف: از ایران خواسته شد گام سوم کاهش تعهدات را اجرا نکند

لاوروف گفت: «ما با سایر طرف‌ها در توافق هسته‌ای ایران همکاری خواهیم کرد تا از فروپاشی این توافق جلوگیری کرده و امنیت را در منطقه حفظ کنیم.»

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است. 

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند. 

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست. 

جمهوری اسلامی ایران تا کنون در دو گام از تعهدات خود کاسته و از ۱۶ تیرماه  یک ضرب‌الاجل ۶۰ روزه دیگر برای محقق شدن تعهدات سایر طرف‌ها صادر کرده است. تهران گفته در صورتی که تغییری در وضعیت ایجاد نشود گام سوم را اجرایی خواهد کرد. 

دولت‌های اروپایی علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی در برابر فشارهای آمریکا در عمل با سیاست‌های این کشور علیه ایران همسو هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس