کد خبر 985577
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
چاووش اوغلو نمایه

وزیر خارجه ترکیه به حمله هوایی ارتش سوریه به کاروان امدادی کشورش برای تروریست‌ها در خاک سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، مودلود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز سه شنبه پس از دیدار با الکساندرا هیل همتای السالوادوری خود در آنکارا در سخنانی به حمله هوایی ارتش سوریه به کاروان امدادی کشورش برای تروریست‌ها در سوریه واکنش نشان داد.

وزیر خارجه ترکیه بی اشاره به حضور نظامی آنکارا در سوریه بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق و بر خلاف قوانین بین المللی مدعی شد: دولت اسد با آتش بازی می کند. برای امنیت نظامیان کشورمان تدابیر لازم را اتخاذ می‌کنیم!

بیشتر بخوانید:

مودلود چاوش‌اوغلو در ادامه افزود: تماس‌های ما با مقامات روسیه درباره این حادثه ادامه دارد. هر اقدامی برای تامین امنیت مراکز نظارت ترکیه لازم باشد انجام خواهیم داد. قصد نداریم نهمین مرکز نظارت ترکیه در ادلب را به جای دیگری منتقل کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در مورد توافق برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه نیز گفت: اجازه نمی‌دهیم آمریکا روند منبج را تکرار کند.

گفتنی است، وزارت دفاع ترکیه دیروز دوشنبه ادعا کرد: در بمباران کاروان ترکیه در سوریه توسط جنگنده های دولت دمشق ،۳ غیرنظامی نیز کشته شده اند!

ادعای وزارت دفاع ترکیه که با هدف سوء استفاده از این امر در مجامع مختلف در حالی است که این کشور تا کنون درباب حضور اشغالگرانه نظامیان خود در خاک سوریه هیچ توضیحی را ارائه نداده است.

لازم به ذکر است، یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه دیروز در این خصوص اعلام کرده بود: نظامیان ترکیه با تجهیزات و مهمات از مرز سوریه عبور کرده و به سمت خان شیخون در حومه جنوبی ادلب برای کمک به تروریستهای جبهه النصره در حال حرکت هستند که این حمایت نامحدود ترکیه از گروههای تروریستی را نشان می دهد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: این اقدام که به مثابه دخالت آشکار ترکیه محسوب می شود، محکوم است و رژیم ترکیه مسئول کامل تبعات این نقض آشکار حاکمیت و تمامیت اراضی سوریه است. این رفتار متجاوزانه و خصمانه رژیم ترکیه تاثیری بر عزم راسخ ارتش سوریه برای تعقیب و مقابله با تروریستها در خان شیخون ندارد و ارتش سوریه در راستای پاکسازی کامل خاک سوریه از لوث تروریستها گام بر می دارد.

این در حالی است که منابع خبری شب گذشته از ورود ارتش سوریه به شهر راهبردی خان شیخون خبر داده بودند.

این منابع اعلام کرده بودند که نیروهای ارتش سوریه شب گذشته وارد شهر راهبردی خان شیخون شده و شروع به پیشروی در آن کرده اند و اینکه نبرد سنگینی میان تروریستها و ارتش سوریه در این شهر جریان دارد.

منابع وابسته به مخالفان سوری اعلام کردند که این اولین باری است که نیروهای ارتش سوریه از زمان خارج شدن این شهر از کنترل ارتش سوریه در سال ۲۰۱۴ وارد آن می شوند.

این منابع بیان کردند که نیروهای ارتش سوریه از سمت شمال غربی وارد شهر شده و بر برخی ساختمان ها مسلط شده اند.

یک منبع نظامی ارتش سوریه هم اعلام کرده بود که ارتش سوریه وارد شهر راهبردی خان شیخون از سمت شمال غربی آن شده است و ادوات و تجهیزات تروریست ها را منهدم و بسیاری از آنها را به هلاکت رسانده است و شمار زیادی از تروریستها نیز فرار کرده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • قریشی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    47 19
    پس چرا تا امروز صدها حمله عمدی از سوی امریکا و ائتلاف به مردم غیر نظامی صورت گرفته است و نهایتاً اعلام کرده اند که حمله اشتباهی صورت گرفته! حتی یکبار داد امثال اردوغان درنیامده؟!
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    20 17
    عمر شب کوتاه است...
  • ناشناس IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    0 0
    مرگ بر دیکتاتور اسد و حامیان او
  • رضا IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    0 1
    اگه ترکیه تروریست ها رو خیلی دوست داره، ببره عنقره (آنکارا)، یا عنطالیه (آنتالیا) .. .
  • CA ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    5 10
    اینبه معنی شکست آمریکا هست چون ترکیه تحت فرمان آمریکا با سلاحهای آمریکای بدون مجوز قانونی وارد کشورهای دیگر میشود و اکنون بایستی با ذلت تمام خاورمیانه را ترک کنند . جالبه فرستاده آمریکا در عراق مدعی مبارزه با داعش هست ولی در توسط اسرائیل حشدالشعبی را بمباران میکند. آمریکا هر روز دلیل تر میشود و نشان میدهد که طبل توخالی بیش نیست برای همین اروپایی ها در حال تغییر رویکرد هستند حتی یک متحد برای خودش نتوانست پیدا کند! آمریکای جنایتکار از خاورمیانه برو بیرون
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    15 6
    هدف ترکیه از این دخالت در سوریه چی بود؟ در نهایت که کاملا شکست خورد و فقط آب رو رویزی براش موند!
    • LB ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      5 1
      سیاست های توسعه طلبانه. ضمن اینکه کارخانه های سوریه را بار کردند بردند برای خودشون
  • LB ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    5 0
    کاروان امدادی از کی تاحالا نفربر و تانک حمل میکنه؟
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    6 0
    از زمانی که تروریست پرور شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس