جنبش النجباء عراق

جنبش النجباء عراق سناریوی آمریکا در حمله به الحشد الشعبی عراق را کاملا شکست خورده توصیف و تاکید کرد، اشغالگران آمریکایی در روزهای آتی با ناکامی‌های بیشتری در عراق مواجه خواهند شد.

به گزارش مشرق، «فراس الیاسر»، عضو شورای سیاسی جنبش النجباء عراق روز سه‌شنبه  تأکید کرد سناریوی آمریکا در حمله به الحشد الشعبی شکست مفتضحانه‌ای خورده است.

الیاسر در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه عراق افزود: «آمریکا به هر وسیله‌ای الحشد الشعبی را هدف گرفته است، اما الحشد الشعبی با همکاری برادران خود در نیروهای امنیتی توانسته است پروژه آمریکا را از سال 2014 با همه قدرت و سرعت نابود کند.»

این مسئول جنبش النجباء تاکید کرد: «آمریکا به دنبال این است که دست روی مناطق غربی  به ویژه مناطق باز در مجاورت سوریه یا اردن قرار دهد تا به منافع خود خدمت کند و جناح‌های مقاومت را هدف قرار دهد، اما نتوانست و در روزهای آینده بیشتر ناکام خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

«همام التمیمی»، یک عضو پارلمان عراق هم پیشتر درباره حملات نظام‌مند ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا مواضع الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی  به بهانه اینکه این حملات اشتباهی رخ داده است هشدار داده و از دولت بغداد خواسته بود به حضور ائتلاف بین المللی و نظامیان خارجی در عراق هر چه سریع‌تر پایان دهد.

در همین حال «قیس الخزعلی»، دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق (وابسته به الحشد الشعبی) هم درباره ادامه انفجار در انبارهای مهمات و تسلیحات الحشد الشعبی هشدار داد.

او در صفحه توییتری خود نوشته است که ادامه انفجار مخازن و انبارهای الحشد بدون اینکه دلایل واقعی آن مشخص شود، پدیده بسیار خطرناکی است؛ چرا که این به معنای تلاش برای به فرسایش کشیدن امکانات الحشد الشعبی است و نشان می‌دهد که طرحی در آینده نزدیک برای اجرای آن وجود دارد.

دبیر کل جنبش اهل الحق عراق در مورد این طرح توضیحات بیشتری نداد ولی نوشت که حفظ حاکمیت ملی عراق تنها با اتخاذ اقدامات کامل در زمینه انبار کردن تسلیحات و توانایی این کشور در دفاع از خاک و آسمان است.

هفته گذشته دوشنبه رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار در پایگاه نظامی «الصقر» واقع در جنوب بغداد، پایتخت عراق خبر دادند که بر اثر آن، یک نفر کشته و ۲۹ تن زخمی شدند. این پایگاه متعلق به سازمان الحشد الشعبی عراق بود.

برخی منابع در عراق انفجارها در این پایگاه را به افزایش دمای هوا و وقوع آتش‌سوری طبیعی ربط دادند و برخی دیگر نیز مدعی شدند که این انفجارها عامل خارجی، از جمله شلیک خمپاره یا حملات هوایی داشته است.

دولت عراق بعد از این حادثه اعلام کرد که پرواز همه جنگنده‌ها باید با هماهنگی بغداد صورت گیرد، در غیر این صورت پدافند هوایی عراق با آن‌ها به عنوان متجاوز و دشمن تعامل خواهد کرد .

به گفته برخی کارشناسان حمله به الحشد الشعبی، یک راهبرد آمریکایی است که با همکاری صهیونیست‌ها و مزدوران آنها در داخل عراق صورت می‌گیرد و به تلافی دستاوردهای الحشد الشعبی در ناکام گذاشتن نقشه آنها برای تجزیه عراق و اختلاف افکنی بین مردم این کشور از طریق داعش است.

در نوزدهم ژوئیه گذشته هم  پایگاه الشهداء در آمرلی در استان صلاح الدین هدف حمله‌ای مشابه قرار گرفت بعد از آن پادگان شهید ابومنتظر المحمداوی در دیاله مورد حمله قرار گرفت که عوامل آن شناخته نشدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    6 0
    شیطان بزرگ بداند که چنین است رسم شراز درشت گهی پشت برزین گهی زین ببه پشت
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      0 1
      دادش جان شیطان صفت نوشته شود نه بزرگ !!!!
  • ناشناس IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    2 0
    اين ديگه نشه مثل بشار كه هي چپ و راست اسرائيل ميزند اش ، پاسخ قاطع داده شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس