کد خبر 985503
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
واکنش روسیه به آزمایش موشکی آمریکا

معاون وزیر خارجه روسیه به آزمایش موشک کروز توسط آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در واکنش به آزمایش موشک کروز توسط واشنگتن اعلام کرد: اقدام آمریکا به آزمایش موشک کروز زمین‌پایه تاسف آور است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه  در این خصوص تصریح کرد: این اقدام نشان داد آمریکا از مدت ها قبل برای نابودی پیمان نیروهای هسته ای میانبرد (INF) آماده شده بود.

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه افزود: مسکو به رقابت تسلیحاتی کشیده نخواهد شد.

این درحالیت که آمریکا دیروز و پس از خروج از پیمان منع ازمایش موشک های هسته ای میان برد موسوم به INF با روسیه، یک فروند موشک میان‌برد کروز آزمایش کرد. 

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: وزارت دفاع آزمایش یک موشک کروز زمین پایه و متعارف را در ساحل غربی کشور به انجام رساند. ما هم اکنون در حال ارزیابی نتایج این آزمایش هستیم.

گفتنی است، به دنبال اعلام رسمی خروج واشنگتن از پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان بُرد با مسکو، وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای از اقدام مشابه در این خصوص خبر داده بود.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده بود: امروز دوم آگوست سال ۲۰۱۹ میلادی، معاهده میان اتحادیه جماهیر شوروی سابق و ایالات متحده آمریکا در زمینه منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان بُرد به دلیل اقدام واشنگتن پایان می یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    7 3
    اتفاقا شما هم ازمایش کردید . نتیجه اش شد کشته شدن حداقل 5 دانشمند هسته ای روسی.
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    2 3
    روسیه و چین از این موشک احساس خطر کرده اند اما ایران زارت 373 رو داره و خیالش راحته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس