اخبار ویژه روزنامه ها

مدیر مسئول یک روزنامه زنجیره‌ای می‌گوید کیهان برای دبیر کل حزب کارگزاران در میان اصلاح‌طلبان مأموریت جدیدی تعریف کرده است!

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

مجلس با ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی به انحصار دولت پایان دهد

صندوق‌های دولتی باید از بی‌ثباتی و حیاط خلوت بودن برخی مدیران دولتی خارج شود.

روزنامه جام‌جم از قول وحید شقاقی شهری اقتصاددان نوشت: سال‌های زیادی است که کشور با بحران صندوق بازنشستگی دست‌وپنجه نرم می‌کند. در سال جاری دولت در قالب بودجه 98 به دو صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری بیش از 80 هزار میلیارد تومان کمک کرده که عمده این پول از مالیات مردم و بخش خصوصی بوده است، این در حالی است که این صندوق‌ها ورودی‌های زیادی دارند طوری که هر ماه بخشی از حقوق کارمندان دولت به این صندوق واریز می‌شود.  در سال‌های آینده کسری بودجه صندوق بازنشستگی تشدید خواهد شد و اگر دولت با همین منوال در سال‌های آینده عمل کند بیش از نیمی از بودجه خود را باید در اختیار این صندوق‌ها بگذارد و امور عمرانی را متوقف کند.
 

در سال‌های گذشته همواره این صندوق‌ها حیاط خلوت مسئولان دولتی بوده‌اند و مدیریت‌شان بی‌ثبات بوده و به هیچ عنوان پاسخگو نبوده‌اند.

 عدم شفافیت، فساد و رانت‌های گسترده‌ای در آنها بوده و مسئولان آنها حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند. در این شرایط، سپردن مدیریت به افراد بی‌لیاقت و بدون تجربه و سابقه مشخص و تغییر دائم آنها می‌تواند ضربه مهلکی بر پیکره نیمه‌جان صندوق بازنشستگی کشوری باشد، زیرا مدیران صندوق باید دارای تحصیلات مرتبط بوده و توانایی لازم برای انجام امور را داشته باشند.

  صندوق بازنشستگی باید دارای استقلال باشد و تیم مدیریتی آنان باید با توجه به ویژگی‌های برجسته‌ای که بتواند این صندوق‌ها را از این وضعیت نجات دهد انتخاب شود و باید شفاف‌سازی کرده و همواره پاسخگو باشد.

  با این حال می‌دانیم صندوق‌های بازنشستگی به چه سرانجام بدی دچار شده‌اند و چقدر بحران و کسری در آنها وجود دارد ولی همچنان نگاه عالمانه و با تدبیری در آنها نیست و حقوق‌های بالا، رانت و فساد در آنها موج می‌زند و حیاط خلوتی برای مسئولان دولتی شده‌اند.

  یکی از اساسی‌ترین اصول صندوق بازنشستگی باید استقلال باشد تا فردی که به عنوان مدیرعامل انتخاب می‌شود برنامه‌ریزی درستی داشته باشد و ثبات مدیریتی در آن حکفرما باشد.

  در زمان انتصاب آقای صالحی به مدیریت صندوق بسیاری از مدیران شرکت‌های تابعه این نهاد تغییر کرد که با انتخاب مدیر جدید این امر تکرار خواهد شد که با این وضع در آینده‌ای نه چندان دور باید شاهد بحرانی‌تر شدن اوضاع صندوق باشیم.

دولت با تغییرات مدیریتی سبب نابسامانی در صندوق می‌شود. مجلس باید با اصلاح قوانین صندوق، این نهاد را هیات امنایی کرده و حاکمیت بتواند مدیر آن را مشخص کرده یا عزل کند تا سیاستگذاری این صندوق در آینده به نحو مناسبی باشد تا بتواند در انجام اهداف موفق عمل کند.

آفتاب یزد: کرباسچی انتقاد کرد پس مأمور کیهان است(!)

مدیر مسئول یک روزنامه زنجیره‌ای می‌گوید کیهان برای دبیر کل حزب کارگزاران در میان اصلاح‌طلبان مأموریت جدیدی تعریف کرده است!

منصور مظفری در سرمقاله روزنامه آفتاب یزد نوشت: تردید کرباسچی درباره نقش مدیریت اصلاح‌طلبان و عملکرد محمدرضا عارف، به خروج حزب سازندگی از جبهه اصلاحات تعبیر شده است. شخصیت‌های ارشد حزب سازندگی البته این گمانه‌زنی را نادرست می‌خوانند اما واکنش برخی دست راستی‌ها و حتی وابستگان جبهه پایداری و نزدیکان به خط حمایتی علی لاریجانی حکایت از آن دارد که شاید کیهان‌نشینان برای «کرباسچی» که تا همیشه «شهردار اسبق تهران» به شمار می‌آید! «مأموریت» جدیدی طرح‌ریزی و آماده کرده باشند واگرنه محال بود یک سطر از روزنامه کیهان سهم غلامحسین کرباسچی شود بی‌آن که سب و تحقیری در آن نهفته نباشد!

اول باید سری زد به توئیت محمود صادقی که می‌نویسد: «پیوند کارگزاران با اصلاح‌طلبان از ابتدا، بیش از آنکه هویتی باشد، سیاسی بود. بهترین توصیف برای این جریان همان راست مدرن برآمده از راست سنتی است؛ خاستگاه اصلی و بی‌اعتنا و بلکه معارض با عدالت اجتماعی که تبار اصلی اصلاح‌طلبان است.» و بعد به این نکته مهر تأیید زد که: «در افکار عمومی حزب کارگزاران هیچ گاه یک گروه اصلاح‌طلب به معنای واقعی کلمه نبوده است.»

و بعد سری زد به تاریخ مطبوعات این سرزمین از دهه هفتاد به بعد و کلید واژه‌ای به نام «کرباسچی- شهردار اسبق تهران» را دنبال کرد. در جایی مرعشی گفته است- روزنامه کیهان 18 آبان 92- نظر کرباسچی موضع کارگزاران نیست. بعد می‌رسیم به سؤالی که «سعید شریعتی» مطرح می‌کند- آرمان 20 خرداد 98- که پرسیده: کرباسچی مگر پدر خوانده است؟

نوبتی هم که باشد، نوبت کیهان است؛ دوشنبه 11 اردیبهشت 1396: حمله شدید کیهان به غلامحسین کرباسچی! موضوع؛ مدافعان حرم.

و باز هم کیهان! جایی که با تکیه بر این حرف کرباسچی- در ماجرای ریاست مجلس من فکر می‌کنم نباید رقابت تا جایی ادامه پیدا کند که به یک وزن‌کشی سیاسی برسد؛ این نه به مصلحت جریان اصلاحات و نه به مصلحت نیروهای معتدل نیست. - تیتر «نباید وارد وزن‌کشی در مجلس شویم» به مذاق دوستان شریعتمداری خوش می‌آید...

آقای شهردار اسبق تهران، درست و حسابی از یک مجموعه مسائلی البته شخصی دلخور و گلایه‌مند است اما این تمام ماجرا نیست! او می‌خواهد ضمن چشیدن تلخی‌های انتقام، جوری وانمود کند که دارد انتقاد می‌کند اما این روزها اگرچه همه دست به دست هم دادند تا حرف‌های دبیر کل درز گرفته شود اما نشدنی است!

کودتای زیباکلام علیه دکتر مصدق و در دفاع از آمریکا

صادق زیباکلام که تاکنون به تظاهر در حمایت از دکتر مصدق در مقابل آیت‌الله کاشانی می‌کرد، حالا حق را به آمریکا می‌دهد و می‌گوید آمریکا دنبال حل بحران نفت بود اما دولت مصدق نپذیرفت!

عصر ایران در این زمینه و در سالگرد کودتای 28 مرداد 32، از قول زیباکلام نوشت: ما چاره‌ای نداریم جز آنکه به داستان ملی‌شدن نفت و 28 مرداد نگاهی واقع‌بینانه داشته باشیم؛ روایتی که دولتی نباشد و به ابهامات پاسخ دهد.

او با مهم دانستن کتاب «مصدق، دولت ملی و کودتا» در میان آثار منتشرشده درباره 28 مرداد می‌گوید: ما از موضع انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در دوران 28 ماهه دولت مصدق بی‌خبریم. مشخص نیست که آنها چه می‌گفتند و چه موضعی در برابر دولت مصدق داشتند.

بر ما مسلم شده که آمریکایی‌ها از ابتدا شمشیر بر روی ایران بستند، این هم خواب و خیال و تصورات ما هست. زیباکلام مدعی شد: ما دقیقاً نمی‌دانیم آمریکایی‌ها در ماجرای ملی‌شدن نفت چه کردند؟ برخلاف تصور ما آمریکایی‌ها تلاش کردند تا بحران نفت ایران را حل کنند اما دولت ایران نمی‌پذیرفت. آیا تاکنون درباره درستی تصمیمات مصدق بحث شده است؟ یا تاکنون به این سؤال پاسخ داده نشده که آیا تنها راه‌حل پیش روی ایران ملی‌کردن نفت بود؟ آیا به جز ملی‌کردن راه دیگری وجود نداشت؟

عضو ستاد انتخاباتی باش و خصوصی‌سازی را به باتلاق فساد بکش!

طی 6 سالی که سازمان خصوصی‌سازی تحت ریاست پوری‌حسینی اداره می‌شد، همیشه انتقادهای فراوانی به عملکرد وی مطرح بود، اما به‌رغم مخالفت‌ها با حضور وی در سازمان خصوصی‌سازی و حتی نامه‌نگاری‌های برخی نمایندگان مجلس با وزیر اقتصاد وقت برای برکناری او، هیچ‌گاه تصمیمی بر برکناری وی از این سازمان و جلوگیری از ادامه خصوصی‌سازی‌های مخرب وی گرفته نشد.

روزنامه فرهیختگان با اشاره به تخلفات عدیده در واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی، به طرح این پرسش پرداخت که چرا پوری‌حسینی با وجود همه اعتراض‌ها برکنار نمی‌شد؟ فرهیختگان در پاسخ به این سؤال می‌نویسد: پوری‌حسینی پیش از تصدی بر این سمت، نماینده تبریز در دوره‌های سوم و ششم مجلس بود.

او در دولت اصلاحات و از سال 83 تا 84 ریاست سازمان خصوصی‌سازی را برعهده داشت، اما با روی‌کار آمدن دولت نهم، صندلی خود را به غلامرضا حیدری کردزنگنه داد. پوری‌حسینی در مهرماه سال 92 و در دولت تدبیر و امید بار دیگر و از سوی علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی وقت‌ بار دیگر رئیس سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزیر اقتصاد شد.

از آنجا که او در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری، ریاست ستاد انتخاباتی در آذربایجان شرقی حسن روحانی را برعهده داشت و بخش قابل توجهی از سرمایه خود را صرف تبلیغات به‌نفع حسن روحانی می‌کرد، از این‌رو روحانی عنایت ویژه‌ای به وی داشت و یکی از گزینه‌های مورد اصرار ستاد روحانی برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی بود.

در شهریورماه سال 92 و همزمان با تعیین استانداران هشت استان آذربایجان شرقی، هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز در جلسه هیئت دولت، انتخاب استاندار آذربایجان شرقی یک هفته به تعویق افتاد و قرار شد استاندار آذربایجان شرقی در جلسه بعدی هیئت دولت تعیین شود.

در این میان بیش از 200 نفر از چهره‌های اصلاح‌طلب، مسئولان ستاد تبلیغاتی روحانی و دبیران احزاب سیاسی حامی دولت در استان آذربایجان شرقی در نامه‌ای سرگشاده خواستار توجه جدی رئیس‌جمهور به مطالبات حامیان دولت شدند.

در این نامه که در آستانه تعیین استاندار جدید آذربایجان شرقی منتشر شد، نام پوری‌حسینی به‌عنوان یکی از گزینه‌های مورد حمایت فعالان سیاسی حامی دولت برای احراز این جایگاه معرفی شد. اما با وجود این، پوری‌حسینی به‌جای تکیه‌زدن به کرسی استانداری، بر صندلی سازمان خصوصی‌سازی نشست.

به گفته عضو کمیسیون حقوقی و قضایی، علت اصلی برکنارنشدن رئیس سازمان خصوصی‌سازی جریان‌های سیاسی و شخصیت سیاسی وی بوده است. حتی در دوران تصدی مهدی کرباسیان بر وزارت امور اقتصادی و دارایی اراده‌ای قوی برای برکناری پوری‌حسینی وجود داشت، اما از آنجا که پوری‌حسینی رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در آذربایجان شرقی و در گذشته هم رئیس ستاد رئیس دولت اصلاحات در آذربایجان شرقی و رئیس شورای جریان سیاسی غربگرایان در آذربایجان شرقی بود، عملاً برکناری او امکان‌پذیر نبود.

یادآور می‌شود عملکرد سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری نیشکر هفت‌تپه، پالایشگاه کرمانشاه، کشت و صنعت مغان، هپکوی اراک، ماشین‌سازی تبریز، ایران ایرتور و مجتمع گوشت اردبیل، با تخلفات عدیده روبه‌رو شده است.

محمود صادقی: کارگزاران ضد عدالتند و در شعارهای انقلاب انحراف ایجاد کردند

در پی انتقاد دبیرکل حزب کارگزاران از خاتمی، عضو فراکسیون گفت کارگزاران از اول هم اصلاح‌طلب نبودند.

اخیراً کرباسچی در گفت‌وگو با روزنامه سازندگی تصریح کرد: «جریان اصلاحات نه در گذشته که در وضعیت فعلی نیز به‌معنای واقعی رهبر نداشته و ندارد، اما نیازمند رهبری است که برنامه، خط‌مشی و استراترن آن را تعیین کند.»

همچنین حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران اخیرا گفته بود: «اصلاح‌طلبان از رهبران شکست خورده احزاب بسیار راضی‌تر از افراد موفق هستند، گویا هرکس نتواندکاری کند، بدون‌هیچ ارزیابی، محبوب‌تر است، بنابراین در چنین شرایطی اصلاحات امروز به رهبران موفق نیاز دارد.»

در واکنش به این اظهارات، محمود صادقی به فرارو گفت: کارگزارانی‌ها از همان ابتدا یک تفاوت ماهوی با بدنه جریان اطلاحات داشتند و آن هم تفاوت در نوع نگاه به تفکر اصلاح‌طلبی است که این موضوع یک افتراق مهم بین کارگزاران و اصلاح‌طلبان به‌حساب می‌آید، در حالی‌که اصلاح‌طلبان جناح چپ را بطور کلی شکل دادند، کارگزارانی‌ها در دولت‌های بخصوص اول و تا حدودی دوم مرحوم‌هاشمی‌خود را عینا در قامت راست مدرن تعریف کردند، اما با شروع دوران دوم خرداد و شکل‌گیری دولت اصلاحات یک چرخشی در مواضع سیاسی این حزب به‌وجود آمد.

وی می‌افزاید: اصلاح‌طلبان از دهه ۶۰ بر شعارهای عدالت‌محورانه و توجه به قشرهای فقیر و کمتر برخوردار جامعه تأکید می‌کردند، در حالی‌که کارگزاران از ابتدای سال ۶۸ و بعد از اتمام جنگ بر سازندگی و توسعه از طریق شعارهای مبتنی بر ایده‌های لیبرالیسم تأکید می‌کردند.

اما از این رهگذر با مغلطه‌ای که ایجاد کردند، یک انحرافی را در شعارهای اصیل انقلاب که همانا تأکید بر عدالت بود را ایجاد کردند و از این طریق به اسم خصوصی‌سازی سعی کردند اموال عمومی ‌را مال خودسازی کنند.

صادقی تصریح کرد: این در حالی است که در دولت سازندگی شاهد یک نوع پشت کردن به طبقه محروم و فقیر جامعه به اسم توسعه اقتصادی و سازندگی کشور بودیم که این امر به هیچ عنوان در قاموس و مرام چپ‌های آن زمان که الان با برچسب اصلاح‌طلبی شناخته می‌شدند، جای نمی‌گرفت.

 در دوم خرداد سال ۷۶، کارگزاران در یک پیوند سیاسی و تاکتیکی به جبهه اصلاحات پیوست، از همان زمان نیز باورها و تفکرات اصلاح‌طلبی دچار یک درهم آمیختگی و التقاط در معنا و مفهوم شد.

در این رابطه من طی سال‌های گذشته دیداری که با آقای خاتمی داشتم، به ایشان اعلام کردم که جبهه اصلاحات نیاز به یک بازتعریف و تدوین مانیفست جدید دارد تا ناخالصی‌هایی همانند تفکرات کارگزاران از آن زدوده شود؛ بنابراین ما نیاز به یک تعریف جدید از اصلاحات داریم که خاص باشد و بتواند بازتاب‌دهنده تفکرات اصیل اصلاح‌طلبی باشد.

عضو فراکسیون امید در ادامه گفت: به‌نظر می‌رسد حزب کارگزاران زیاد تمایل ندارند که در شورای عالی فعالیت سیاست‌گذاری کند، چرا که مدت‌هاست آقای طاهرنژاد نماینده این حزب در شورای عالی غیبت دارد، هر بار نیز بهانه‌ای برای غیبت آورده شد. خود بنده بارها به این دوستان گفتم که نماینده خود را برای شرکت در جلسات معرفی کنید، اما آنها تعلل زیادی در این زمینه خرج دادند و تاکنون نیز نماینده‌ جدیدی نیز معرفی نکرده‌اند.

این عضو فراکسیون امید و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان توضیح نداده که چرا طیف متبوع وی با وجود آگاهی نسبت به ضدعدالت‌بودن مواضع حزب کارگزاران، در انتخابات سال‌های 76و 84و 88و  92و 94و 96 با این طیف ائتلاف و شرکت سهامی‌قدرت تشکیل دادند؟! و اینکه چرا خاتمی حاضر نشده ائتلاف با آنها را برهم بزند؟

ایران

روایت جلیلی از نفوذ در صدا و سیما

   خبر اول اینکه، سایت رجانیوز ارگان نزدیک به جبهه پایداری سخنان وحید جلیلی در جشن دوسالانه «انجمن فیلمسازان انقلاب اسلامی» را منتشر کرده که در بخشی از آن نسبت به برنامه‌های صدا و سیما انتقاد شده است. وحید جلیلی سریال «بوی باران» را که از شبکه  یک سیما پخش می‌شود پوچ و اعصاب خردکن  خوانده و گفته: ۱۵ میلیارد تومان رسانه ملی سفارش می‌دهد یک چنین چیزی بسازد در اوج جنگ نرم، تا من این را فرو کنم در ذهن ملتم. یک تصویر کثیف، سیاه، لجن از جامعه‌ ایرانی.

بعد هم اگر به آنها چیزی بگویی، می‌گویند: ما داریم موضوعات روز را می‌گوییم، پولشویی را می‌گوییم. پولشویی را صد جور می‌شود گفت. وی ادامه داده: اگر گاندو جریان نفوذ را در دولت نشان داده، بوی باران جریان نفوذ را در صدا و سیما نشان می‌دهد. آقای رسانه ملی  که داری دولت را نقد می‌کنی که نفوذ تا کجایت رسیده، بوی باران را ببین تا بفهمی جریان نفود تا کجای خودت رسوخ کرده است!

جلیلی خطاب به مدیریت صدا و سیما افزوده: بهترین هنرپیشه‌ها و توانمندترین عوامل فنی‌ات را بسیج می‌کنی و خط می‌دهی که خانواده‌های ایرانی را هر شب با خیال راحت با یکسری اراجیف و توهمات سادیستی بمباران کنند. همه اینها را با حمایت آهنین مدیریت صدا و سیما و پشتیبانان رفیق باز و انحصارطلبی که در بعضی جاهای مهم نظام دارند و کم کم بعد از 20 سال وقت نهی کردن علنی‌شان از منکر رسیده است، انجام می‌دهند و اینها باید بدانند که سکوت در برابر باندبازی‌های مفسده انگیزشان حدی خواهد داشت و قطعاً مصلحت آنها به مصلحت انقلاب ترجیح داده نخواهد شد.

او گفته است: بله جریان نفوذ جدی است اما مقصد اصلی مایکل‌ هاشمیان‌ها شاید قبل از هر نقطه دیگری، رسانه ملی جمهوری اسلامی است. رسانه‌ای که رفیق بازی و باندبازی و انحصارطلبی در عالی‌ترین سطوحش باعث فساد و میدان پیدا کردن عناصر ضد ملی و ضدمردمی و ضدانقلابی در بعضی از مهم‌ترین بخش‌هایش شده است.

عامل جهنمی شدن زنان به روایت پناهیان

  خبر دیگر اینکه، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شنبه شب در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «زنان و خانواده در اندیشه رهبر معظم انقلاب» در مشهد گفت: انعطاف‌پذیری شوهر نسبت به همسر خود امری ضروری است اما در مقابل مردی که مطیع زن خود شود و از ترس از او فرمانبرداری کند، ملعون است و خود زن نیز از چنین مردی لذت نمی‌برد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: مردان براساس قانون نظام اجتماعی مقتدر و حاکم خانه هستند و در برابر زن و فرزندان‌شان انعطاف‌پذیر می‌شوند، به طوری که هر زمان همسرشان شروع به گلایه کردن، ناسازگاری و فریاد زدن کرد، با او مدارا می‌کنند. همان گونه که مرد نیازمند نوازش همسر است، زن نیز به محبت همسر خود نیاز دارد و گاهی این نیاز را با داد و فریاد و ناسازگاری نشان می‌دهد.

پناهیان ادامه داد: زنان بازیگران بسیار خوبی هستند به طوری که نقش‌های متفاوتی در قالب همسر، مادر و یک فعال اجتماعی در محل کار خود را بخوبی و به طور همزمان ایفا می‌کنند، این استعداد منحصر به زنان است و نباید از آن غافل شد.

وی با اشاره به قدرت زبان زنان اظهار داشت: گناه زن در استفاده بد از زبان چند برابر گناه مردان است و در روایات مهم‌ترین عامل ورود زنان به جهنم زبان‌شان دانسته شده است نه حجاب‌شان. وی گفت: اغلب دختران بی بند و بار مادران دهان دریده‌ای دارند که در برابر شوهر خود زبان‌شان را نگه نداشته‌اند.

ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند برای یک متهم

  شنیدیم که، معاون سابق روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از صدور حکم محکومیت خود به یک سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و همچنین محرومیت از به‌کارگیری وسایل مخابراتی هوشمند از قبیل تلفن همراه هوشمند خبر داد.

 نجات بهرامی در گفت‌وگو با ایلنا  با بیان اینکه رسیدگی به پرونده، هفته گذشته در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام، صورت گرفت، افزود: رأی صادره یکشنبه  با حضور در دادگاه انقلاب به بنده ابلاغ شده است. بهرامی درباره اتهامات خود در این پرونده گفت: در مرحله بازپرسی که در اردیبهشت امسال انجام شد، از اجتماع و تبانی تبرئه شدم اما اتهام تبلیغ علیه نظام به دادگاه ارجاع شد که منجر به صدور حکم شد.

تأیید حکم انفصال عضو شورای شهر اصفهان

  دست آخر اینکه، شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان اصفهان، حکم قطعی مهدی مقدری، نماینده شورای شهر اصفهان را که در دادگاه‌های بدوی به دو سال حبس محکوم شده بود صادر کرد.

به گزارش برنا، بر این اساس، حکم یک سال حبس تعزیری مقدری به اتهام تشویش اذهان عمومی به مدت ۵ سال تعلیق شد؛ اما مجازات‌های تکمیلی آن شامل ٢ سال انفصال از شورای شهر اصفهان،2 سال ممنوعیت حضور در احزاب  و ٢ سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی به تأیید رسید؛ از این رو، مهدی مقدری از شورای شهر اصفهان کنار گذاشته شد.

دادگاه تجدید نظر، اتهام تبلیغ علیه نظام درخصوص همین مصادیق اتهامی را وارد ندانسته، حکم دادگاه بدوی که یک سال حبس تعزیری برای مقدری بود را نقض کرد و رأی به برائت داد. همچنین، در بخش دیگرِ حکم دادگاه تجدیدنظر، حکم دادگاه بدویِ پرونده حمایت توئیتری از کنشگران محیط زیستی که مبتنی بر تبرئه مقدری بود، تأیید شد. یادآور می‌شود مهدی مقدری روز جمعه از دبیرکلی سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی کناره‌گیری کرد.

خراسان

 حساب و کتاب حقوق کارمندان خارج نشین شفاف شد

یک مسئول مهم اقتصادی در ابلاغیه روزهای اخیر خود به دستگاه هایی که کارمند مستقر در خارج از کشور دارند، متذکر شده باید فهرست معادل ریالی خالص حقوق و مزایای مستمر ارزی کارکنان رسمی و پیمانی خود را که در نمایندگی های خارج از کشور خدمت می کنند، به صورت ماهانه و حداکثر تا بیستم هر ماه با امضای بالاترین مقام اجرایی یا مدیر مالی تهیه و از وزارت اقتصاد درخواست وجه کنند  و پس از دریافت وجه نیز گزارش آن را به سازمان برنامه و بودجه بفرستند.

تعطیلی خط تولید همایش های بدون مجوز

یک نهاد نظارتی در بخشنامه خود خطاب به تعدادی از دستگاه های استانی، از آن ها خواسته است با عنایت به ابلاغیه های سال های گذشته دولت درباره شرایط صدور مجوز و برگزاری همایش هایی با عناوینی چون بین المللی، ملی یا کشوری، توجه داشته باشند برگزاری بدون مجوز چنین همایش هایی یا اختصاص بودجه از محل اعتبارات استانی برای اجرای این فعالیت ها که موفق به دریافت مجوز نشده، مجاز نیست و موجب پیگرد اداری و مالی خواهد شد. 

آرمان

تکذیب آزادی حسن عباسی

وکیل حسن عباسی گفت: موکل بنده در حال حاضر در بازداشت است. مهدی جعفری‌نژاد اظهارداشت: حسن عباسی در حال گذراندن محکومیت خود است. وی ادامه داد: خبر آزادی حسن عباسی کذب است و دلایل آن مشخص نیست. عباسی به گذراندن هفت‌ماه حبس محکوم شده است. به گزارش فارس، 22 مردادماه خبر بازداشت حسن عباسی با شکایت وزارت اطلاعات به دلیل اظهارات این تحلیلگر سیاسی مبنی بر وجود برخی ارتباطات بین این وزارتخانه با آمدنیوز اعلام شد.

انتقادات تند وحید جلیلی از صداوسیما

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با انتقاد از صداوسیما به خاطر تولید سریال «بوی باران» به این نکته اشاره کرد «بوی باران» جریان نفوذ در صداوسیما را نشان می‌دهد! وحید جلیلی عنوان کرد: رسانه ملی 15میلیارد تومان سفارش می‌دهد سریالی مثل «بوی باران» بسازند تا در اوج جنگ نرم، این را فرو کند در ذهن ملت؛ یک تصویر کثیف و سیاه از جامعه ایرانی. وی ادامه داد: آقای رسانه ملی که دولت را نقد می‌کنی که نفوذ تا کجایت رسیده، «بوی باران» را هم ببین تا بفهمی جریان نفوذ تا کجای خودت رسوخ کرده است!

محکومیت نجات بهرامی

نجات بهرامی معاون سابق روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش از صدور حکم محکومیت خود به یک‌سال حبس تعزیری و دوسال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و همچنین محرومیت از به‌کارگیری وسایل مخابراتی هوشمند از قبیل تلفن همراه هوشمند خبر داد.

بهرامی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده، هفته گذشته در شعبه 26 دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام، صورت گرفت، افزود: رای صادره با حضور در دادگاه انقلاب به بنده ابلاغ شده است. بهرامی درباره اتهامات خود در این پرونده گفت: در مرحله بازپرسی که در اردیبهشت امسال انجام شد، از اجتماع و تبانی تبرئه شدم اما اتهام تبلیغ علیه نظام به دادگاه ارجاع شد که منجر به صدور حکم شد.

پرونده پوری حسینی به کجا رسید؟

رئیس سازمان بازرسی کل کشوردرباره آخرین وضعیت پرونده میرعلی‌اشرف پوری‌حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی که به‌تازگی بازداشت شده است، اظهار کرد: سازمان بازرسی پیش‌تر در ارتباط با این پرونده گزارش‌هایی را به مرجع قضائی و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال کرده بود و تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد تا گزارش‌های بعدی را نیز ارائه کنیم. ناصر سراج افزود: با بازپرس پرونده پوری‌حسینی در ارتباط هستیم و گزارش‌های لازم را ارائه می‌کنیم. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با دستور رئیس سابق قوه قضائیه این سازمان از ورود به دو بانک پاسارگاد و آینده منع‌ شده گفت: چنین مطلبی صحت ندارد. سازمان بازرسی برای ورود به بانک‌های بخش خصوصی مشکل قانونی داشت که در دادگاه موضوع را مطرح کردیم و دادگاه نیز به‌نفع سازمان بازرسی حکم داد.

درآمد 2میلیاردی راننده فرمول یک

دیلی میرور فاش کرد که راننده سرشناس بریتانیایی به ازای هر پست خود در اینستاگرام مبلغی بالغ بر 40هزار پوند به جیب می‌زند. قهرمان پنج دوره فرمول یک درآمد خوبی از حضور در شبکه‌های اجتماعی دارد. لوئیس همیلتون به ازای هر پست در اینستاگرام 40هزار پوند (2میلیارد تومان) درآمد دارد. برنده راننده فرمول یک جهان، 131میلیون پوند سرمایه دارد. این راننده 34 ساله سال قبل توانست برای پنجمین‌بار قهرمانی در فرمول یک را به دست بیاورد تا دومین راننده پرافتخار تاریخ باشد و تنها دو قهرمانی تا رکورد دست‌نیافتنی میشل شوماخر فاصله دارد. او در سال 2018 توانست 73 بار در گراند پری‌های مختلف برنده شود و به همین خاطر او توانسته بیشترین دنبال کننده را در بین راننده‌های فرمول یک داشته باشد.

تمرین استقلال درمجموعه پولدارها

با اعلام باشگاه استقلال بازیکنان این تیم عصر دیروز یک جلسه تمرینی در زمین مجموعه انقلاب انجام دادند تا این مجموعه برای آبی‌ها رسما افتتاح شود. محل تمرینات استقلال تا زمان تکمیل‌شدن این مجموعه در تهرانسر بود. در مجموعه انقلاب که متعلق به قشر مرفه تهرانی است و ورودیه سالانه دارد، رختکن‌ها به تازگی بازسازی شده و در راهروها نیز تصاویر بازیکنان دیده می‌شود. ورود برای افراد عادی به این مجموعه ممنوع است.

افزایش 600درصدی جرائم فضای مجازی در قم

فرماندهی انتظامی استان قم گفت: درباره فضای مجازی و جرائم فضای مجازی که رویکرد دشمن به این سمت سوق پیدا کرده است، متاسفانه آمار خوشایندی در دسترس نیست و نزدیک به 600درصد افزایش جرائم فضای مجازی در استان قم داشتیم. سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: استان قم در کل کشور در افزایش سرقت رتبه 29 را به خود اختصاص داده است و اگر با این روند رو به رشد و با تلاش بیشتر پیشروی کنیم، در لیست منفی قرار خواهیم گرفت. وی درباره برخورد با افراد شرور با 21درصد کاهش جرائم، در مسائل اخلاقی و هنجارهای اجتماعی با 28درصد کاهش جرائم و در مورد تصادفات جاده‌ای با 8درصد کاهش تصادفات فوتی مواجه هستیم.

تجمع نیروهای ایثارگر مقابل مجلس

جمعی از نیروهای قراردادی و شرکتی ایثارگر مقابل مجلس تجمع کردند. این تجمع‌کنندگان خواهان تبدیل وضعیت قراردادهای خود شدند. تاکید آنها این بود که باید استفساریه‌ای درباره بند ب ماده 77 قانون برنامه ششم انجام شود تا تبدیل وضعیت آنها صورت گیرد.

رد درخواست آمریکا توسط دولت جبل الطارق

منابع رسانه‌ای خبر داده‌اند که دولت منطقه‌ای جبل‌الطارق رسما درخواست آمریکا برای توقیف کشتی گریس1 (آدریان دریا) را رد کرد. راشا تودی نوشت، دولت منطقه‌ای جبل‌الطارق درخواست آمریکا برای توقیف گریس1 کشتی حامل سوخت ایران را رد کرد. این تصمیم چند روز پس از آن مطرح می‌شود که دولت منطقه‌ای جبل‌الطارق به توقیف چند هفته‌ای این کشتی پایان داد. دادگاهی در آمریکا اخیرا با ادعاهایی درباره فعالیت‌های این کشتی حامل سوخت ایران، حکمی برای توقیف آن صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس