سینما نمایه

معرفی یک فیلم نه چندان مطرح و ناشناخته به‌عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار تازه‌ترین دستاورد «هیئت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار» است!

به گزارش مشرق، معرفی فیلم به اسکار از سوی مدیریت سینمایی ایران، باز هم حاشیه و جنجال آفرید. این بار بیش از آنکه فیلم معرفی شده محل بحث و جدل باشد، نوع انتخاب «هیئت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار» پرسش‌برانگیز است! چرا که این بار هیئت مذکور که از سوی بنیاد سینمایی فارابی تشکیل می‌شود، متوجه شده‌اند که انتخاب‌های آنها برای اسکار، چندان محلی از اعراب ندارد، به همین دلیل هم این بار در اقدامی‌ نامتعارف، یک فیلم مستند که برای مردم و اهالی سینما شناخته‌شده نیست را به‌عنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی‌ علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرده‌اند!

مستند «در جست‌وجوی فریده» در حالی به‌عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی شده که بازتاب‌های فیلم در رسانه‌ها و جوایزی که قبلا دریافت کرده، بسیار ضعیف و کم بوده است. به همین دلیل هم باید سؤال کرد که این انتخاب، بر اساس چه اصول و معیارهایی صورت گرفته است؟


ضمن اینکه تعجیل این هیئت در معرفی فیلم نیز جای سؤال است. چرا که هنوز حدود یک ماه تا مهلت قانونی برای معرفی فیلم به اسکار باقی مانده بود اما این بار برخلاف سال‌های گذشته، این انتخاب به سرعت و به‌صورت چراغ خاموش و در سکوت خبری انجام شد.


اسامی‌ گروه موسوم به «هیئت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار» که اقدام به معرفی فیلمی‌ کمتر شناخته‌شده و با احتمال ضعیف موفقیت نموده‌اند، عبارت است از: فرشته طائرپور (تهیه‌کننده)، فاطمه معتمدآریا (بازیگر)، ابوالحسن داودی (کارگردان)، تورج منصوری (فیلمبردار)، رسول صدرعاملی (کارگردان)، امیر اثباتی (طراح صحنه)، مرتضی رزاق‌کریمی ‌(تهیه‌کننده)، مهرزاد دانش (منتقد) و رائد فریدزاده (معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی).

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 0
    عوامل این فیلم که همگی عضو ستاد روحانی بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس