کد خبر 985106
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
محمد ایمانی

شبکه آلوده به فساد و نفوذ هر جا که درگیری و مجادله‌ای میان یکی از طیف‌ها و شخصیت‌های درون نظام در فضای عمومی دیده، فارغ از این که حق با کدام طرف دعوا باشد، بلافاصله هیزم کش دعوا شده است.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

دستگاه قضائی، اکبر طبری معاون دفتر رئیس پیشین قوه قضائیه را بازداشت کرده و در حال رسیدگی به اتهامات و تخلفات اوست.

این نقطه قوت و اعتبار دستگاه قضائی است که از تخلف دانه درشت ها نمی گذرد؛ در معاونت دفتر رئیس پیشین این دستگاه باشد، یا جزو منصوبان و اطرافیان و نزدیکان فلان یا بهمان رئیس جمهور؛ خاتمی باشد یا هاشمی، احمدی نژاد باشد یا روحانی.

اما شبکه فساد سیاسی- اقتصادی و شبکه نفوذ وابسته به دشمن که بارها از قوه قضائیه ضربه خورده، می کوشد همین نقطه قوت نظام را تبدیل به نقظه ضعف و بهانه انتقام جویی و درگیری داخلی کند.

آنها در این مسیر، از حساسیت طیف های مختلف نیز برای برانگیختن فضای مجادله و مبادله ادبیات تند و نا امید کننده استفاده می کنند تا از این طریق بتوانند جریان بروکرات فاقد کارنامه خدمتگزاری (متهم به نفوذ زدگی، سازش در مقابل غرب، و ایجاد خسارت های بزرگ) را از کانون توجه و مطالبه عمومی خارج کنند.

شبکه رسانه ای و سیاسی آلوده، اصرار دارد روی موج درگیری و مجادلات میان چهره های درون نظام سوار شود و ضمنا نسبت به همه طرفین این مجادلات، جدا جدا عقده گشایی کند (چنان که اخیرا درباره آقایان یزدی و آملی لاریجانی دیدیم).

آنها همان قدر که از جبهه پایداری و سعید جلیلی و  حزب اللهی های مطالبه گر کینه دارند و عقده گشایی کرده اند، نسبت به جمنا و  قالیباف و حامیان سیاسی آنها نفرت پراکنی کرده اند؛ ولو با بهانه های متفاوت.

همان قدر که علیه آیت الله مصباح بدگویی و ترور شخصیت کردند، مشابهش را به شگرد ها و ادبیات دیگر، در ترور شخصیت مرحوم مهدوی کنی روا داشتند؛

و اگر مکررا علیه آیت الله یزدی ترور شخصیت و شانتاژ کرده اند، بارها (به خاطر مقابله با جریان فتنه سال 88) دست به عقده گشایی علیه آقای الله آملی زده اند؛ حالا هم که او رئیس "مجمع" هست و این مرکز مهم را باید بی ثبات یا نا معتبر کرد.

شبکه آلوده به فساد و نفوذ، هر جا که درگیری و مجادله ای میان یکی از این طیف ها و شخصیت های درون نظام در فضای عمومی دیده، فارغ از این که حق با کدام طرف دعوا باشد، بلافاصله هیزم کش دعوا شده و بنزین بر آتش مجادله ریخته اند.

آنچه دیروز و امروز به عنوان اظهارات آیت الله یزدی و پاسخ آقای آملی لاریجانی در فضای عمومی منتشر شد - و آمیخته با تایید و تکذیب ها و کم و زیاد هایی هم بود-، بلافاصله مورد موج سواری محافل هوچی (و مصمم به درگیر کردن نظام و مردم با مجادلات و حواشی غفلت آفرین نسبت به اولویت های کشور) قرار گرفت.

این که یک معاون دفتر رئیس پیشین قوه قضائیه مرتکب تخلفات و زد و بند هایی شده باشد، اتفاق کوچکی نیست و باید با دقت و قاطعیت رسیدگی شود. کسی هم نمی تواند سد راه پیگرد قضایی شود.

در عین حال، با وجود اهتمامی که الحمد لله در قوه قضائیه و مشی آیت الله رئیسی دیده می شود، نیاز ی به ملتهب کردن افکار عمومی و ایجاد حواشی غیر قضایی ندارد. و اتفاقا در فضای توام با آرامش و وقار و خویشتنداری، حق و عدالت و مصلحت بیشتر مراعات می شود.

برخی نیروهای حزب اللهی، گلایه ها و آزردگی هایی از برخورد ناشایست برخی قضات و دادسراها در دوره ریاست آقای آملی داشته اند، همچنان که نسبت به برخی کوتاهی ها درباره مطالبه عدالت و مبارزه با مفسدان اقتصادی و سیاسی. 

اما اکنون زمان آن نیست که آن دلخوری ها -ی ولو بحق- بهانه ملتهب کردن فضای عمومی و ساختن موج هایی شود که بهره بردار نهایی آن دشمنان و بدخواهان هستند.

چاره چیست؟ پرهیز از مبادله ادبیات و اتهامات تند و تمکین در برابر قانون. باید به دستگاه محترم قضایی به ویژه در دوره جدید که با شجاعت و اهتمام فراوان، درگیر پرونده های بزرگ و متعدد شده، مجال داد تا به نوع این پرونده ها و از حمله اتهامات اکبر طبری رسیدگی کند و حکم صادر نماید.

این حکمت سرشار از مصلحت، نامه  66 امیر مومنان (ع)  در نهج البلاغه، خطاب به ابن عباس است که با دعوت به پرهیز از هیجان فرمود: «فلا یکن أفضل ما نلت فی نفسک من دنیاک بلوغ لذة أو شفاء غیظ، ولکن إطفاء باطل أو إحیاء حق. برترین چیز نزد تو نباید رسیدن به لذت (مراد دل) و یا خالی کردن خشم (خنک کردن دل)، بلکه باید خاموش کردن باطل و یا زنده کردن حق باشد». سیره امیر مومنان (ع) مالامال از عمل به این تکلیف بزرگ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرانی IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    18 0
    اری صبور باشید تبر ابراهیم بت شکن در راه است .دیر یا زود با دستان بسته قفل شده دزدان بیت المال ربرو خواهیم شد .افرین ابراهیم ای سید بزرگوار بت فریب دولت نا تدبیر ناامید کننده را بشکن .
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    3 12
    سراسر تناقض گویی.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      1 0
      از نظر کله پوکها
  • ایرانی IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    2 12
    محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: !!!!!!! تلگرام مگه فیلتر نیست؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      0 0
      معلومه ايراني نيستي.چون هيچ چيز جلوي ايراني رو نميگيره .فيلتر كه چيز مهمي نيست
  • US ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    2 7
    چه فایده از دادگاهیکه یا وجرمش بخشیده میشه یا فرار میکنه از چوبه دار با جلب رضایت برمیگرده. دادگاه فقط با مردم بازی میکنه. تا در ملاء عام دوتا مجرم گردن کلفت واقعی اعدام نشن فایده نداره، نرید مجازات معتادهای خورده پا و دله دزدهای کوچه و بازار رو به رخ مردم بکشید، اونها لازم هستن، ولی کافی نیستن.
  • ناشناس آذری IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    10 0
    هر کسی در هر پست و مقامی باید و باید بابت نحوه ی مدیریت و احتمالاً اشتباهات و خبط و خطاها و یا تخلفات احتمالی دوران تصدی مسؤولیت خود در برابر قانون و ملت و اسلام پاسخگو باشد و آقای طبری و غیره و ذالک ندارد و این از محاسن یک حکومت کاملاً اسلامی و شیعی است و مایه ی افتخار و مباهات و افزایش قدرت و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و البته موجب افزایش روزافزون اعتماد و اعتقاد عامه ی مردم خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس