عباسی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تغییر ساختار و شکل بودجه‌ریزی در کشور را ضروری خواند و گفت: دولت تا شهریور موظف به ارائه لایحه تغییر ساختار بودجه به مجلس است.

به گزارش مشرق، اسدالله عباسی با بیان اینکه کاهش وابستگی درآمدهای نفتی کشور به فروش نفت به‌ویژه در شرایط فعلی باید هرچه سریع‌تر در دستور کار دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد اظهار داشت: از دولت انتظار داریم تا شهریور لایحه تغییر ساختار بودجه را جمع‌بندی کرده و به مجلس ارائه دهد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با ابراز اینکه پس از تصویب و تأیید نمایندگان، بودجه سنوات آینده بر اساس موارد مندرج در لایحه تغییر ساختار بودجه تدوین می‌شود عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و مسائل اقتصادی موجود تغییر روند بودجه‌ریزی و کاهش حجم وابستگی به درآمدهای نفتی بسیار ضروری است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس تاکنون از عملکرد دولت جهت تغییر ساختار بودجه راضی بوده یا خیر تصریح کرد: طبق گزارشی که ماه گذشته توسط دولت به مجلس ارائه شد این روند مورد رضایت است اما باید برای ارائه به‌موقع آن از هدررفت زمان جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

۲ دستور رییس‌جمهور برای انتشار حقوق مدیران

وی با تأکید به اینکه دولت باید راهبردهای تأمین منابع و مصارف را کاملاً مشخص و شفاف‌سازی کند ابراز داشت: این‌که صرفاً گزارشی تهیه و در مجلس قرائت شود کفایت نمی‌کند بلکه انتظار داریم دولت با یک اهتمام ویژه‌ای روی بحث تغییر ساختار بودجه کشور تمرکز کند و کارهای انجام‌شده در این بخش تنها در حد حرف باقی نماند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه دولت تا شهریور باید سازوکار تغییر اصلاح بودجه را به‌صورت عملیاتی شده تقدیم مجلس کند اظهار داشت: حذف تدریجی درآمدهای نفتی کنار تنظیم بحث یارانه‌های انرژی که البته قسمت اعظم آن به‌صورت پنهان است از مهم‌ترین بخش‌های این لایحه محسوب می‌شود.

عباسی مشخص شدن سازوکارهای مالیاتی و چگونگی افزایش درآمدهای این بخش را به‌عنوان یک درآمد پایدار و مطمئن مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: شرکت‌های دولتی و سایر بخش‌ها و منابعی که می‌توانند جایگزین درآمدهای نفتی با هدف کاهش تدریجی تکیه کشور به محل فروش نفت خام شوند باید مشخص شوند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه دولت در حوزه‌های یادشده فعلاً اقدام جدی و مورد انتظاری را انجام نداده است اضافه کرد: امید داریم دولت در مسیر تغییر ساختار بودجه‌ریزی در کشور و ارائه لایحه آن جهت تصویب و اعلام نظر کارشناسی‌ به مجلس تلاش بیشتری داشته باشد و از زمان فعلی به‌نحو لازم استفاده کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس