کد خبر 984491
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۵
چاقو

نشریه نیوییورک پست اعلام کرده پلیس نیویورک از مصادره صدها قبضه چاقو از مدارس این شهر خبر می‎دهد که طی ۵ سال اخیر به بالاترین میزان خود رسیده است.

به گزارش مشرق، تجزیه و تحلیل داده‌های جدید نشان می‌دهد، شمار سلاح‌های مصادره شده در مدارس شهری نیویورک طی ۵ سال گذشته به بالاترین سطح خود رسید.

به گزارش نیویورک پست، در مجموع ۱۶۷۷ قبضه چاقو در مقطع سال تحصیلی گذشته در مدارس شهر نیویورک توسط نیروهای پلیس ضبط شد.

بیشتر بخوانید:

اپیدمی استفاده از سلاح سرد در انگلیس

تیراندازی به پلیس آمریکا در فیلادلفیا +فیلم

آمار مصادره سلاح سرد در مدارس نیویورک حداقل طی ۵ سال گذشته به بالاترین میزان خود رسید.
 
در سال تحصیلی ۲۰۱۴_۲۰۱۵ تعداد سلاح‌های ضبط شده توسط پلیس ۸۷۳ قبضه چاقو بوده که آمار سال گذشته نشان دهنده رشد قابل توجه حمل چاقو توسط دانش آموزان است.
 
 
گرگ فیلد، رئیس اتحادیه نمایندگان ایمنی مدارس نیویورک می‎گوید شمار حمل سلاح سرد به دست دانش آموزان این شهر سال به سال افزایش می‌یابد.
 
وی گفته این موضوع نشان می‌دهد کودکان وقتی می‌بینند هم کلاسی و دوستان آن‌ها با خود چاقو به مدرسه می‌آورند مجبور می‌شوند برای دفاع خود مسلح به مدرسه بروند.

در سال ۲۰۱۷ زمانی که یک نوجوان با چاقو به همکلاسی‌های خود حمله‎ور شد و یک نفر را به قتل رساند و فرد دیگر را مجروح کرد زنگ هشدار را برای مقامات به صدا درآورد.
 
 
به گفته پلیس نیویورک، قاتل به دلیل حمل سلاح سرد و قتل عمد محکوم به ۵۰ سال حبس شد. گفته می‌شود افزایش درگیری میان دانش آموزان یکی از عوامل دخیل در حمل سلاح آنان در نیویورک به شمار می‌آید. همچنین مجازات ناچیز برای متخلفان باعث تشدید این معضل شده است.
 

آمارها نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۵ مصادره سلاح سرد در مدارس شهر نیویورک ۶۰ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی آموزش و پرورش نیویورک گفته "علت افزایش حمل سلاح سرد توسط دانش آموزان در مدارس می‌تواند همزمان با افزایش دستگاه‌های فلزیاب ناشناخته باشد که از ۲ سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته‎اند."
 
به گفته اداره پلیس نیویرک، در سال گذشته ۲۷۰۱ سلاح ضبط شده که ۱۱۷۱ قبضه سلاح از طریق دستگاه اسنکر شناسایی شد. آمارها نشان می‌دهد مصادره سلاح گرم در مدارس نیویورک از ۳۷ درصد به ۴۴ درصد در سال گذشته رسید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس