کد خبر 984436
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
رژیم غذایی نمایه

آیا نمی‌توانید ۱۰ پوند اضافه وزن باقی مانده‌تان را کم کنید؟ یا کلا در کاهش وزن مشکل دارید؟ احساس شما را درک می‌کنیم. زمستان، فصل مناسبی برای اینکار نیست. شاید گیاهخواری، مشکل شما را حل کند.

به گزارش مشرق، یک بررسی جدید که روی ۱۵ مطالعه که در مجله آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی منتشر شده، نشان می‌دهد افرادی که از یک رژیم غذایی گیاهی یا عمدتا گیاهی پیروی می‌کنند حتی بدون تغییر برنامه ورزشی یا کنترل سهمیه غذایشان بطور متوسط در طول ۴۴ هفته، ۱۰ پوند کاهش وزن داشتند.

بیشتر بخوانید:

نکاتی درباره گیاهخواری

دکتر نیل بارنارد، نویسنده این مطالعه می‌گوید: این مسئله دو دلیل دارد. اولین و واضح‌ترین دلیل این است که یک رژیم غذایی گیاهی، کالری نسبتا کمی دارد. سبزیجات، میوه‌ها، غلات، آجیل، دانه‌ها و حبوبات که بخش عمده رژیم گیاهی هستند چربی کم و فیبر زیادی دارند بنابراین بدون آنکه غذای زیادی بخورید، شما را کاملا سیر می‌کنند.
 

دلیل دوم این است که سوخت و ساز بدن افرادی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می‌کنند تا حدود ۱۶٪ افزایش می‌یابد. بارنارد می‌گوید: این فرایند بعد از هر وعده غذایی اتفاق می‌افتد و حدود ۳ ساعت طول می‌کشد. با گذشت زمان، مقدار زیادی کالری سوزانده می‌شود. دلیل آن کاملا مشخص نیست اما چون یک رژیم غذایی گیاهی، حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهد می‌تواند انرژی را سریعتر، تبدیل کند.

اگر مطمئن نیستید که بخواهید همیشه فقط غذاهای گیاهی بخورید، حداقل آن را امتحان کنید زیرا به گفته بارنارد، پیروی از رژیم گیاهی بصورت نصفه و نیمه، مزایای کاهش وزن ذکر شده را بدنبال ندارد. اگر بخاطر تجدید نظر در منوی غذا، کمی عصبی شده‌اید، یک رژیم غذایی کاملا گیاهی را بمدت ۳ هفته امتحان کنید و ببینید که چه احساسی دارید.

این احتمال وجود دارد که متوجه پیشرفت‌های دیگری نیز بشوید. ثابت شده که رژیم‌های غذایی گیاهی، فشار خون و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که آنها به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می‌کنند.

منبع: مجله سلامت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    0 2
    یعنی آدم پدر خودشو در بیاره که توی ۱۱ ماه فقط ۴/۵ کیلو وزن کم کنه!؟ اونم با توجه به ضررهای رژیم گیاهخواری!!
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
      2 0
      متاسفانه مردم ایران مطالعه نمیکنن و همینطوری یه چیزی شنیده و ناشنیده رو تایید میکنن، امروزه جهان به سمت رژیم گیاه خواری میره، ضررهای که رژیم گوشت خواری به محیط زیست میزنه بسیار بالاست که گرمایش زمین همین ناشی از رژیم نادرست غذایی بشر هست که یکی از دلایلش مصرف گوشق قرمز زیاد بخصوص تو کشوری که ادعای تمدن میکنه امریکاست. بشر باید دیدگاهش و نسبت به دنیا تغییر بده در غیر این صورت به طور یقین تا 100 سال اینده کره زمین قابل سکونت نخواهد بود. من متاسفم برای همه بشر که خیر و صلاح خودش و نمیدونه ادم با قدری تامل متوجه میشه که چرا خداوند 124 هزار پیامبره فرستاده برای هدایت بشر جوابش اینه: چون حماقت بشر بی پایان هست و در قرن حاضر هم مشاهده میکنیم.
  • عباس FR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    0 3
    بهترین روش لاغری استفاده از حمام بخار صبح ناشتا بطوری که موقعی که بعد از خواب بیدار میشید غذا نخورده باشید هست. دوما خوردن گوشت در هفته یک یا دوبار و نه بیشتر ضروریه. البته منظور گوشت قرمز هست نه مرغ ماشینی منبع : طب اسلامی
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
      4 0
      خوردن 2 بار گوشت قرمز برای ادمهای بالاتر از 40 سم هست، گوشت قرمز باید محدود بشه خیلی کم خورده بشه باعث مشکلاتی چون نقرس افزایش اوره سنگ کلیه و مهمترین نکته بارز گرفتگی رگ و عروق و مشکلات قلبی هست، توصیه پزشکان جهان هم همینه که گوشت قرمز باید کم مصرف بشه، از نظر محیط زیستی همه دانشمندان اتفاق نظر دارن که برای کاهش گرمای زمین بشر باید مصرف گوشت قرمز و کاهش بده چون چراگاههای زیادی ایجاد میشه و جنگل ها از بین میرن، انسان به طور عام 70 درصد گیاه خوار و 30 در صد گوشتخوار افریده شده بهتر است بجای گوشت قرمز و حتی مرغ بیشتر ماهی و میگو مصرف بشه و بیشتر حبوبات و سویا جایگزین گوشت قرمز بشه
  • محمدی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    0 0
    سلام منم بااین رژیم دریک ماه 5کیلولاغرشدم البته هفته ای یکبارگوشت مصرف کردم عالیه اصلاحس سنگینی نداشتم
  • Feri IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    0 0
    من معتقد هستم در کنار گوشت از سبزیجات بیشتر استفاده بشه ن اینکه اصلا گوشت نخوریم اگه گوشت بد بود خدا گوسفند وگاو رو نمی افرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس