کد خبر 983949
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
شکایت ایالت‎های آمریکا از قوانین مهاجرتی و زیست محیطی ترامپ

قوانین جدید مهاجرتی و زیست محیطی دولت آمریکا موجب حساسیت ایالت های مختلف این کشور شده بطوریکه برخی از این ایالت ها قصد ارائه شکایت از کابینه ترامپ را دارند.

به گزارش مشرق، رویترز گزارش داده که شهرهای «سان فرانسیسکو» و «سانتا کلارا» در ایالت کالیفرنیا از دولت ترامپ به دلیل وضع قانون جدیدی که صدور روادید برای مهاجران فقیر را منع می‌کند، شکایت کردند.

طبق قانون جدیدی که روز دوشنبه رسانه‌ای شد از صدور روادید برای مهاجرانی که نتوانند درآمد کافی داشته باشند و یا به وعده های غذایی دولت متکی باشند، جلوگیری می‌شود. این قانون از  ۲۳ مهر رسما به اجرا در می‌آید.

برخی کارشناسان می‌گویند این قانون ورود مهاجران قانونی را کاهش و شمار مهاجران غیرقانونی را افزایش می‌دهد. «دنیس هرارا» دادستان سان فرانسیسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام غیرقانونی تلاش دیگری برای بدنام کردن مهاجران است.

بیشتر بخوانید:

همزمان با شکوائیه سان فرانسیسکو و سانتا کلارا، ۲۲ شهر بزرگ و ایالت دیگر نیز از دولت ترامپ به دلیل نقض «قانون هوای پاک» شکایت کردند.

بر اساس گزارش راسانه های آمریکایی، شهرهای نیویورک سیتی، لس‌آنجلس، شیکاگو، فیلادلفیا و ایالت‌های ایلینوی، مین، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، ویرجینیا و واشنگتن جزو شهرها و ایالت‌هایی هستند که از دولت ترامپ شکایت کرده‌اند.

ترامپ در دوره رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ وعده داد با ورود مهاجران به آمریکا مقابله کند. وی با توجه به انتخابات سال ۲۰۲۰ نیز سعی کرده است تا بار دیگر این موضوع را به مساله‌ای انتخاباتی تبدیل کند.

علاوه بر این موضوع RTE نیز از تصمیم 22 شهر و ایالت امریکا برای شکایت از دولت ترامپ به دلیل تصمیمات زیست محیطی وی خبر داده است.  

وزارت کشور آمریکا روز دوشنبه از اعمال چند تغییر در قانون ملی حفاظت از حیات وحش در این کشور خبر داده بود.

به موجب یکی از این تغییرات، از این پس به هنگام تصمیم‌گیری در مورد این که آیا یک گونه خاص مستحق حفاظت است یا نه، هزینه‌های اقتصادی در نظر گرفته خواهد شد.

یک تغییر اعمال شده دیگر نیز از حمایت مالی و حفاظت‌های مقدماتی که به گونه‌هایی که هنوز یک قدم با در معرض خطر انقراض قرار گرفتن فاصله دارند، می‌کاهد.

علاوه بر این موارد دو گروه حامی محیط زیست نیز  از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل کاهش مجازات خودروسازانی که قوانین آلایندگی خودروها را در این کشور رعایت نمی‌کنند، شکایت کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس