کد خبر 983775
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
ماهواره

وزیر ارتباطات گفت: آزمایش های ماهواره مخابراتی ناهید به اتمام رسیده و کار هماهنگ سازی برای عملیات پرتاب با همکاران ما در وزارت دفاع تا چند روز آینده تکمیل می شود.

به گزارش مشرق، آذری جهرمی گفت: ماهواره ناهید یک ماهواره مخابراتی  است که در مدار 250 کیلومتری زمین قرار می‌گیرد طول ماندگاریش در فضا حدود دو و نیم ماه می تواند باشد.

وی افزود: این ماهواره علاوه بر ماموریت مخابراتی، یکی از توانمندی‌ها و تکنولوژی‌های توسعه داده شده توسط مهندسین ایرانی را بناست در فضا امتحان کند.

بیشتر بخوانید:

تکمیل ساخت ماهواره پارس 1 تا پایان امسال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: ناهید یک مجهز به سلول های خورشیدی متحرک بوده و بایستی در عملیات خودش و در طول مدت استقرار، این سلول های خورشیدی را در مدار بسته باز و بسته  کرده  و حرکت مکانیکی داشته باشد که این امر یک تکنولوژی و دستاورد محسوب می شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه این ماهواره توانایی تصویربردای را هم دارد ولی ماموریت اصلی آن نیست و کارایی مخابراتی دارد، افزود: آزمایش های این ماهواره به اتمام رسیده و کار هماهنگ سازی برای عملیات پرتاب با همکاران ما در وزارت دفاع تا چند روز آینده تکمیل می شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت استان و کشور در خصوص اشتغال‌زایی و کارآفرینی در فضای مجازی گفت: تا الان بیش از  هزار و 300 مجموعه یعنی شرکت نوپا، گروه های نوپا، شرکت‌های رشد یافته و سرمایه‌گذار علاقه‌مند به حوزه کارآفرینی در طرح مهرآفرین شرکت کرده اند.

وزیر ارتباطات افزود: سه مرحله  مشوق شده برای آنها در همین مدت سه هفته که راه اندازی شده اعلام شده و  این روند به خوبی در حال پیشرفت است.

آذری جهرمی گفت: برنامه‌های اشتغال را طی هفته‌های آینده به صورت عملیاتی اعلام می‌کنیم و من فکر می کنم که ما هدف 68 هزار شغل را بتوانیم تا پایان سال محقق کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    4 5
    با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید.گذشت دوره 8سال پرتاب ماکت
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    6 1
    250 کیلیومتر خسته نباشید کلا این دولت در پیشرفت صفر است بابا سال 88 ما ماهواره در مدار 250 کیلیومتر قرار دادیم دولت شما وظیفه داشته به هزار کیلیومتر برسونه انگار همهکاراتون جنبه نمایشی داره از ترس رئیستون نفس نمی کشید
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    2 2
    کی سقوط میکنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس