کد خبر 961132
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
ماهواره نمایه

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: ماهواره ظفر3 ماه دیگر و پس از بررسی کنترل کیفی در شهریور ماه پرتاب خواهد شد.

به گزارش مشرق، جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه ماهواره ظفر در حال نهایی شدن است، گفت: در حال حاضر ماهواره سوم این دانشگاه با نام «ظفر» به طور کامل توسط دانشمندان داخلی طراحی و ساخته شده و پس از بررسی کنترل کیفی در شهریور ماه پرتاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران جزء معدود کشورهای دارای علم ساخت ماهواره است، افزود: ۹۰ درصد تجهیزات ساخت ماهواره ظفر تولید داخل و بومی سازی شده است به طوری که در ۱۰ سال گذشته، دانشگاه علم و صنعت ایران یکی از سه دانشگاهی بوده که در زمینه ماهواره و فناوری فضایی فعالیت داشته است.

ذاکری با تاکید بر اینکه این ماهواره، کاربرد عمومی دارد، ادامه داد: ماهواره ظفر در ابعاد ۷۰ در ۷۰ برای دیتاگیری به فضا ارسال شده و اطلاعات خود را به زمین می فرستد که در این رابطه می توان گفت یکی از کارکردهای علم ماهواره در بخش علوم کشاورزی است که می توان نقاط حاصل خیز را برای کشت محصولات مختلف شناسایی و استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

ماهواره ظفر شهریور ماه برای پرتاب تحویل می شود

ذاکری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ساخت ماهواره سوم دانشگاه علم و صنعت در حال پایان است، به کاربرد دستاوردهای فضایی در حوزه‌های حمل و نقل، بلایای طبیعی و بخش‌های کشاورزی اشاره کرده بود.

وی اظهار امیدواری کرده بود: شاهد بسط و ترویج استفاده از دستاوردهای ماهواره و نتایج صنعت فضایی در حوزه‌های دیگر کشور به ویژه حوزه‌های مدیریتی باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    1 3
    این مثل اون دو تای دیگه نشه
    • DE ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      1 0
      پرتاب نور پایین اشکالی ندارد.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    10 0
    نمی شد اسمش رو بگذارید پیروزی؟
    • 1520255519 IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
      0 2
      اون موقع استقلالی ها شاکی می شن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس