سردار آزمون

سردبیر گروه ورزشی روزنامه بین‌المللی «مترو»ی روسیه به بررسی وضعیت سردار آزمون در لیگ برتر روسیه و آینده حرفه‌ای او پرداخت.

به گزارش مشرق، ایندیرا شستاکووا، سردبیر گروه ورزشی روزنامه بین‌المللی «مترو»ی روسیه در یادداشتی ضمن تمجید از سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت سن‌پترزبورگ، آینده حرفه‌ای مهاجم تیم ملی کشورمان را نیز مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

پیروزی و صدرنشینی زنیت با پاس گل سردار آزمون +فیلم

در یادداشت شستاکووا آمده است:

«سردار آزمون از زمانی که به زنیت سن‌پترزبورگ پیوسته، بازیکنی محبوب‌تر شده؛ به‌خاطر اینکه زنیت متمول‌ترین باشگاه روسیه و یکی از قدرتمندترین تیم‌های لیگ برتر این کشور است. زنیت برای قهرمانی در لیگ برتر روسیه می‌جنگد و در لیگ قهرمانان اروپا هم این شانس را دارد که تا جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها پیشروی کند. زنیت برای اولین‌ بار از فصل 16ــ2015 سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را دریافت کرده است. آنها فصل گذشته بهترین تیم لیگ برتر روسیه بودند و آزمون سهم بزرگی در این موفقیت داشت. سردار با 13 گل‌ زده، دومین گلزن برتر لیگ روسیه شد و این بهترین زمان برای تغییر تیم بود؛ زنیت قهرمان روسیه شده بود و آزمون هم بهترین بازی‌هایش را به‌نمایش گذاشته بود.

در روسیه اگر بازیکنی در یکی از تیم‌های زنیت، زسکا یا اسپارتاک بازی نکند، نمی‌تواند تبدیل به یک ستاره شود اما آزمون پیش از آمدنش به زنیت نشان داده بود که بازیکن خوبی است و بازی‌های تأثیرگذاری از خود در روستوف به‌نمایش گذاشت و مقابل تیم‌های بزرگی هم در لیگ قهرمانان گلزنی کرد. سردار بازیکنی تکنیکی و مستعد است. در چند سال اخیر شایعاتی در خصوص رفتن وی به لیگ‌های معتبر اروپایی مطرح بود، اما در نهایت اتفاقی نیفتاد. حالا آزمون بازیکن مهمی برای زنیت است و دستمزد خوبی هم از این باشگاه می‌گیرد، بنابراین فکر نمی‌کنم که در حال حاضر او بخواهد راهی تیمی دیگر در اروپا شود.

ممکن است که سردار چندین سال دیگر در باشگاهی سطح بالا در لیگ برتر روسیه بازی کند و شاید برای رفتن به لیگ سطح بالای دیگر کمی زود باشد اما تمامی اینها بستگی به این دارد که آزمون با زنیت در لیگ قهرمانان چگونه خودش را نشان خواهد داد. اگر او بتواند نشان دهد که چه بازیکن خوبی است، باشگاه‌های بزرگ برای جذب او تلاش خواهند کرد، چرا که نه! در سوی دیگر فکر نمی‌کنم که لیورپول یا باشگاه‌های دیگر مقدار دستمزدی را که زنیت به او می‌دهد به این بازیکن پیشنهاد دهند، به همین خاطر آزمون برای رفتن به لیگ‌های سطح بالاتر باید خودش را حتی آماده دریافت دستمزد کمتری کند.

بازی در لیگ‌های سطح بالا از جمله لیگ برتر انگلیس رؤیای هر بازیکنی است اما پرسشی که مطرح می‌شود این است که؛ آیا سردار می‌تواند در سطح اول فوتبال باشگاهی انگلیس بازی کند؟ برای مثال بازیکنان خیلی خوبی در لیگ روسیه بوده‌اند که در ادامه به لیگ‌های معتبر اروپایی رفتند اما ستاره نشدند از جمله کوئینسی پرومس، احمد موسی و سیدو دومبیا. شاید بتوان گفت که آزمون بازیکن بهتری است و به‌گفته قربان بردیف، سرمربی پیشین وی، سردار قدرتمندتر از خیلی از مهاجمان اروپایی و حتی انگلیسی است، بنابراین باید ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد، اما دیدن سردار آزمون در لیگ برتر انگلیس یا لیگ سطح بالای دیگر جالب خواهد بود».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس