ارس 2

با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش، خودروهای تاکتیکی ارس ۲ تحویل نیروهای مسلح شد.

به گزارش مشرق، با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خودروهای تاکتیکی ارس ۲ تحویل نیروهای مسلح شد.

خودروی ارس 2
خودروی ارس ۲

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این  آیین با اشاره به  توانایی های این خودرو گفت:  خودروی تاکتیکی ارس ۲  با داشتن تحرک بالا در مناطق صعب  العور، نصب سلاح و ادوات نظامی با وزن بالا، توان و گشتاور بالا و  افزایش نسبت توان به وزن، نسبت به نسل قبلی  خود در حوزه موتور، شعاع عملیاتی، مصرف سوخت، استاندارد آلایندگی، شتاب، قابلیت حمل بار و  قابلیت نصب سلاح و حرکت بر روی آن   پیشرفت های قابل ملاحظه و ویژه ای داشته است.

امیر حاتمی افزود: این خودرو منطبق با نقشه راه خودروی تاکتیکی و  برای پاسخگویی به نیازهای کنونی نیروهای مسلح طراحی و ساخته و امروز  تعداد انبوه آن در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.  

وی  با  تجلیل  از  تلاشگران  سازمان صنایع دفاع(ساصد) در ساخت خودروی تاکتیکی ارس ۲ گفت: با  همراهی و همکاری شرکتهای دانش بنیان،   صنایع دفاع  در طراحی و تولید تسلیحات و تجهیزات دفاعی و همچنین در صنعت خودروسازی نظامی با قابلیت و توانایی ویژه به اهداف خود دست یافته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: دستیابی وزارت دفاع به دانش ساخت و تولید این خودروها گام مهمی  در تأمین  خودروهای پیشرفته است  که فناوری ساخت آنها را چند کشور معدود در اختیار دارند.

وی با اشاره به مشکلات اخیر صنعت خودروسازی داخلی در حوزه تأمین قطعات  گفت: وزارت دفاع  با توجه به سرمایه های عظیم علمی و فناورانه خود در حوزه تولید و ساخت تجهیزات پیشرفته دفاعی و نظامی توانایی های بسیاری در تأمین قطعات مورد نیاز  شرکت های خودرو ساز دارد و می تواند به عنوان بازوی کمکی صنعت خودروی کشور گره گشای ساخت قطعات تحریمی در حوزه تولید خودرو باشد.  

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  بابیان  احساس مسئولیت وزارت دفاع در تأمین امنیت همه جانبه مردم افزود: این سازمان علاوه بر تولید و افزایش قدرت بازدارندگی دفاعی، همواره در جهت تأمین رفاه و آسایش مردم نیز تلاش می کند.  

از ویژگی های این خودرو داشتن تحرک بالا در مناطق صعب العبور، نصب سلاح و ادوات نظامی با وزن بالا و استاندارد آلایندگی و شتاب است.

در این مراسم همچنین از نفربر زرهی ضد مین و ضد کمین رعد نیز رو نمایی شد.

امیر حاتمی وزیر دفاع در آئین رونمائی از خودرو زرهی ضد مین و ضدکمین  «رعد»  با تقدیر از تلاش متخصصان سازمان صنایع دفاع(ساصد) که با تلاش و اراده خود تأمین تجهیزات پیشرفته نیروهای مسلح را در حوزه رزم زمینی وجهه همت خویش قرار داده اند گفت: خدا را شاکریم که تخصص در زمینه صنعت دفاعی را با سلاح ایمان وعمل به رهنمود های حکمیانه فرمانده معظم کل قوا در مقام اجرا و با تولید دستاوردهای دفاعی پیشرفته به منصه ظهور گذاشتیم.

وی با بیان اینکه امروز قدرت «بازدارندگی» و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در عرصه های گوناگون به اوج خود رسیده است، افزود: راهبرد وزارت دفاع روز آمدسازی تجهیزات دفاعی مورد استفاده نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت های داخلی و عدم وابستگی به بیگانگان و متناسب با نوع تهدیدات متنوع پیرامونی است.

وزیر دفاع در تشریح ویژگی های خودرو تاکتیکی ضدمین و ضد کمین "رعد "گفت: طراحی و ساخت خودرو "رعد" براساس نیازمندی نیروهای مسلح برای دستیابی به محصولی با قابلیت سرعت بالاتر، حرکت در شیب های طولی و عرضی تند و عبور از موانع سخت انجام شده است.

امیر حاتمی درتشریح مشخصات این خودروافزود: "رعد" با پلت فرم ۶در۶ به منظور انجام مأموریت های امنیتی و حفاظ ایمنی سرنشینان خودرو در مقابل مین و تله های انفجاری و بمب های کنار جاده ای، متناسب با اقلیم و آب و هوای کشور و بر اساس بدنه نفربر به صورت یکپارچه و کف "V" شکل طراحی شده است و فاقد شاسی می باشد.

خودروی رعد
خودروی رعد

وزیر دفاع با بیان اینکه این خودرو در برابر نفوذ گلوله های هسته فولادی، ترکش و انفجار مین ضد تانک در زیر خودرو بسیار مقاوم می باشد گفت:  این خودرو در تراز خودروهای ضد مین و کمین با سطح استانداردهای حفاظتی بالا علاوه بر حفاظت از سرنشینان نفربر، تمامی قطعات و مجموعه های اصلی نفربر به غیر از سیستم تعلیق در برابر برخورد گلوله، ترکش و انفجار محافظت شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه خودرو زرهی ضد مین و ضدکمین "رعد"  خودرویی مناسب نبردهای نامتقارن، داخل شهری و پاسگاهای مرزی و مناطق عملیاتی است گفت: این خودرو قادر است امنیت فرماندهان، شخصیت ها و نفرات در عبور از مناطق مشکوک به تله های انفجاری و بمب های کنار جاده ای را تأمین نماید.

امیر حاتمی با بیان اینکه خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین "رعد" نمونه ی روز آمد سازی شده و پیشرفته تر نسل قبلی"طوفان" است گفت: سیستم موتور، انتقال قدرت، وزن عملیاتی، شعاع عملیاتی، سرعت، قابلیت حمل سلاح، ظرفیت حمل نفرات و بار، سیستم حفاظت در مقابل انفجار و سطح حفاظت بالستیک بدنه در خودروی " رعد" به شکل کاملاً چشمگیری به روز تر و قوی تر شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: وزارت دفاع در اعتلای قدرت بازدارندگی دفاعی فعال جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و آماده  است با کمک به صنایع مختلف کشور از جمله شرکت های خودروسازی، امنیت اقتصادی مردم در این حوزه را با ساخت قطعات مورد نیاز خودروسازان تأمین نموده و بدون رقابت با بخش خصوصی جای خالی شرکت های خارجی را پر نماید.    

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    17 1
    خب لااقل از تفاوت هاش با نمونه ی قبلی ارس بگین. چه تفاوت ها و پیشرفت هایی داشته که شده ارس 2
    • ایمان IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
      7 1
      قدرت موتور بالا رفته و مصرف سوخت کاهش پیدا کرده
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
      3 7
      چراغ عقب، یه کم جابجا شده.
  • ناشناس آذری IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    29 5
    قابل توجه خودرو مونتاژ کنندگان داخلی بی عرضه و حامیان مواجب بگیر آنها.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    27 6
    ظاهرش مثل تویوتا است فروش آزاد ندارید؟ خدا قوت به بچه های نظامی لعنت به حقوق دان نماها که پراید را تهایت به ۱۳۱ و کویک رسوندن
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      6 24
      حقوقدان وقتی از سرهنگها فقط شعار ببینه خب ترسو میشه دیگه . ندیدی بعد زدن اون پهپاد چقد ذوق کرده بچه
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    9 35
    دوباره کاری نکنید . با ترکیه مبادله سلاح کنید .
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      26 7
      ترکیه چیزی برای مبادله ندارد
  • یک ناشناس IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    4 6
    ظاهر خوبی دار موتورشم موتور خودرو ملی ,.اینو میتونن تولید کنند ولی یک زھ پرایدو نمیتونند!!!♥♥
    • امین IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
      7 1
      جناب یک ناشناس، تولید پراید ربطی به صنایع دفاع نداره که جنابعالی داری ناشیانه طعنه میزنی ، وزارت دفاع آمادگی خودشو برای کمک به صنایع خودروسازی اعلام کرده است ، متاسفانه امثال شما مسائل را قاطی می کنید.بهتره صنایع خودروسازی از صنایع دفاعی کشور الگوبرداری کنند.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    13 3
    وانت لند کروز فیس لیفت و اپگرید شده.عالیه.اگه وزارت دفاع در کنارش یک خط تولید شخصی هم بزاره نیاز کشور به خودرو ووانت 2 دف کشور با کیفیت بالابرطرف میشه.
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    1 1
    ایولا
  • سین IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    2 4
    میدونم نارضایتی شدیدی از خودروسازان وجود داره ولی چه دوست داشته باشید چه نه شرایط تولید خودروی تجاری با تیراژ بالا با خودروی نظامی که مصرف کننده اش چند ارگان نظامی و انتظامی هستند بسیار متفاوته این رو هم در نظر داشته باشید پایه و اساس این خودرو ها هم قطعا خارجی است و شاید قطعاتی هم از اونها از خارج تامین بشه(که این طبیعیه و مطلقا چیز بدی نیست)
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
      8 2
      در شرایط تحریم هیچ چیز برای نیروهای مسلح ایران از خارج وارد نمیشود از صفر تا صد این خودرو عالی را که میبینی ساخت ایران است. حتی چندی پیش وزیر دفاع به خودرو سازان پیشنهاد کرد قطعات مورد نیاز خودروسازان داخلی را برایشان تولید کند.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    1 3
    اخه حیف این طراحی نیست که روش چراغ وانت مزدا بزاری.شما که این عظمت رو طراحی کردی دوتا چراغم براش طراحی میکردی
  • سیاوش NL ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    2 1
    نوع با موتور 2400 سی سی ارس چی شد؟ بابا چرا متوجه نیستید این خودرو مثل هامر فروش زیادی خواهد داشت؛ ولی باید با موتور 2400 هم تولید کنید تا پلاک بشه
  • محسن صفا IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    1 0
    خدمت هموطنان عزیز قابل ذکر است هر زمانی پشت یک حرکت ، نیروی مومن و انقلابی و روح تعهد وجود داشت ثمره آن میشود تولید ابداعات و اختراعات بزرگ مانند صنایع نظامی و هر گاه خلاف آن واقع گردد ، زنجیرهای فساد شکل می گیرد و مملکت را به وابستگی و قهقرا میبرد مانند صنایع خودروسازی سایپا و غیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس