روایت فتح

بی شک تعطیلی کتابستان متروی شهدا خشک کردن نطفه هر گونه فعالیت انقلابی در کل فضای مترو است و نباید دوستان هوشمند ما گول برگزاری یک برنامه دو ساعته در یک ایستگاه را بخورند...

گروه فرهنگ و هنر مشرق - روز گذشته خبر برگزاری عصرانه کتاب در ایستگاه متروی شهدا از سوی انتشارات روایت فتح به دستمان رسید و برای اطلاع مخاطبان، آن را به احترام دست اندرکاران این انتشارات منتشر کردیم.

اما چند سئوال در ذهنمان شکل گرفت...

هنوز چند روزی از بدعهدی مسئولان مترو به فعالان و دست اندرکاران کتابستان شهدا نگذشته که تصمیم گرفته اند با برگزاری این نشست در همان ایستگاه، وانمود کنند اهل کتاب و ترویج فرهنگ شهادتند و به نحوی روی بدعهدی شان سرپوش بگذارند.

این گزارش را بخوانید:

نتیجه پیگیری های رسانه ای جبهه فرهنگی انقلاب منجر به این خبر شد

یک پیروزی بزرگ به نام تعطیل نشدن یک کتابفروشی

اما این خوشحال دیری نپایید...

شایسته بود بزرگان و فعالان حوزه کتاب در جبهه فرهنگی انقلاب اقدامی کنند و فرصت بهره برداری بدخواهان جبهه فرهنگی انقلاب از شکاف های موجود را فراهم نکنند.

کتابفروشی ها جبهه مقدم مبارزه فرهنگی هستند. ما برعکس گفته ها و ادعاها زیاد نیستیم و تعطیلی یک کتابفروشی یعنی یک خسارت بزرگ.لذا اتظار می رفت دوستان روایت فتح، با لغو این برنامه، اعتراض عملی خودشان را به تعطیلی یک پاتوق مهم فرهنگی در مرکز و شرق تهران ابراز کنند.

شک نداشتیم روح شهید منوچهر مدق (که اولین عصرانه کتاب به معرفی کتاب او اختصاص دارد) هم از این اقدام جوانمردانه، راضی تر می بود. خواندن کتاب این شهید، هر مخاطبی را با همین برداشت از شخصیت رک و صریح او روبرو خواهد کرد.

برای جویا شدن از موضع انتشارات روایت فتح درباره تعطیلی کتابستان شهدا و همکاری این انتشارات با تعطیل کنندگان آن، تلفن محسن دریالعل را گرفتیم و ضمن تبریک اعیاد پیش رو، از او خواستیم در گفتگویی رسانه پیرامون این موضوع شرکت کند. دریالعل پس از طرح سئوال گفت: من با مشرق مصاحبه نمی کنم.

محسن دریالعل با سوابق رسانه ای درخشان، دو سال و ده روز پیش با حکم احسان محمدحسنی، مدیر انتشارات روایت فتح و ساقی شد

لذا فعلا فقط می توانیم به جواب مسئول روابط عمومی این انتشارات بسنده کنیم و در پاسخ به آن یادآور شویم: اصلا منظور ما این نبوده که برنامه و تفاهم روایت فتح با مترو به کتابستان ربط دارد، بلکه انتظار داریم حالا که مسئولان مترو در کلام و عمل دچار دوگانگی شده و دوستان پیگیر این موضوع و مسئولان کتابستان را غافلگیر کرده و این پاتوق را تعطیل کردند، دوستانمان در روایت فتح در تفاهم نامه شان تجدید نظر کنند.

تاخیر در اجرای این تفاهم نامه، کمترین کاری است که از محسن دریالعل و مجموعه تحت امرش انتظار می رود.

چیزی که مسلم است، احسان بیسادی مسئول فرهنگی متروی تهران در مورد اخیر یا نخواست کاری کند و یا این که قابلیت استفاده از نفوذ و اختیاراتش را نداشت. چیزی که مسلم است، مسئولان مترو با تصمیمات پشت پرده شان از پشت به دست اندرکاران کتابستان حمله کردند و حالا هر گونه مذاکرات مسالمت آمیز با این بزرگواران از سوی دوستان و همراهان روایت فتح، هر مخاطبی را با انبوهی از سئوالاتی مواجه می کند که محسن دریالعل پاسخگوی آن نیست!

بی شک تعطیلی کتابستان متروی شهدا خشک کردن نطفه هر گونه فعالیت انقلابی در کل فضای مترو است و نباید دوستان هوشمند ما گول برگزاری یک برنامه دو ساعته در یک ایستگاه را بخورند؛ خواه این ایستگاه، امام خمینی(ره) باشد، یا شهدا، یا شهید همت...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
    0 1
    خدا از همه امتحان میگیره. از مشرق نیوز و محسن دریالعل هم امتحان میگیره. به امید موفقیت هر دو طرف در این امتحان صلوات
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    0 0
    آقای رشیدی مهرآبادی سلام در هواداری از بعضی اشخاص و نقد بیرحمانه از بعضی دیگر، افراط می‌کنی برادر. بیشتر مراقب باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس