یش از 40 نفر از منتقدان، خبرنگاران و اهالی رسانه با امضای نامه‌ای خطاب به «محمد خزاعی» نسبت به برخوردهای توهین آمیز حاجی میری تهیه کننده فیلم بیداری اعتراض کردند.

گروه فرهنگی مشرق ـ در روز نهم جشنواره فیلم فجر در سالن برج میلاد فیلم های سینمایی «بی‌خود و بی‌جهت» ساخته عبدالرضا کاهانی،«همه چی آرومه» ساخته مصطفی منصوریار، «بغض» ساخته رضا درمیشیان، «یک روز دیگر» ساخته حسن فتحی، «روزهای زندگی» ساخته پرویز شیخ طادی و «۱۲ صندلی» ساخته اسماعیل براری به نمایش در آمد.



بی خود و بی جهت



تهيه‌کننده، نويسنده و کارگردان:
عبدالرضا کاهانی

بازيگران: رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، نگار جواهریان، احمد مهران‌فر، علی استادی، محمد کارت، امیر علی‌خانی، افسانه تهرانچی، بهنام شرفی

خلاصه داستان فيلم:

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: محسن، مژگان، الهه و فرهاد: چیکار کنیم این همه اثاثیه رو!؟




**نشست پرسش و پاسخ فيلم سينمايي «بي‌خود و بی‌جهت» با حضور عبدالرضا كاهاني كارگردان و نويسنده، پانته‌آ بهرام، نگار جواهريان، احمد مهرانفر، رضا عطاران بازيگران، كارن همايونفر آهنگساز، مهران احمدي و همچنين مهرزاد دانش منتقد در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد.

**در ابتداي اين نشست دانش منتقد فیلم با اشاره به سبك ويژه كاهاني در سينما، گفت: «بي‌خود و بي‌جهت» نشان داد كه كاهاني در سينماي ايران به سبك و بيان ويژه و منحصر به فردي رسيده است. او از «هيچ» وارد اين فضا شد و در فيلم «اسب حيوان نجيبي است» به فضاي بهتر و مدون‌تري رسيد و با اين فيلم به غناي بهتري قائل آمد.

**از ويژگي‌هاي سينماي كاهاني اين است كه از حرف‌ها و گفتگوها و واكنش‌هاي پيش پا افتاده درام خلق مي‌كند. در اين جشنواره بسياري از فيلم‌هاي پر مدعايي ديده‌ايم كه از عهده داستانگويي ساده هم برنمي‌آيند. در اين فيلم از يك داستان اسباب كشي ساده، داستان‌هايي بيرون مي‌آيد كه درام خلق مي‌شود. فيلم قرار نيست پيامي بدهد اما يك ساعت و نيم مخاطب را سرگرم مي‌كند. «بي‌خود و بي‌جهت» از هيچ فضاي ويژه‌اي مي‌سازد و اين مساله را مي‌توان جزيي از توانايي كاهاني ناميد.

**وی ادامه داد: از ويژگي‌هاي سينماي كاهاني اين است كه از حرف‌ها و گفتگوها و واكنش‌هاي پيش پا افتاده درام خلق مي‌كند. در اين جشنواره بسياري از فيلم‌هاي پر مدعايي ديده‌ايم كه از عهده داستانگويي ساده هم برنمي‌آيند. در اين فيلم از يك داستان اسباب كشي ساده، داستان‌هايي بيرون مي‌آيد كه درام خلق مي‌شود. فيلم قرار نيست پيامي بدهد اما يك ساعت و نيم مخاطب را سرگرم مي‌كند. «بي‌خود و بي‌جهت» از هيچ فضاي ويژه‌اي مي‌سازد و اين مساله را مي‌توان جزيي از توانايي كاهاني ناميد.

**در ادامه نشست كاهاني عنوان كرد: ما از ديالوگ‌ها مراقبت مي‌كرديم. احمد مهرانفر مامور مهار ديالوگ‌هاي عجيب و غريب بود. پانته‌آ بهرام قبل از گرفتن صحنه‌ها مي‌دويد جلوي آينه و حجابش را كنترل مي‌كرد. اصلا قرار نبود اين فيلم را بسازم و از زماني هم كه باري فيلم مشكل به وجود آمد يك كلمه حرف نزدم.

**وي همچنين افزود: اگر درايت محمد خزاعي نبود، نمي‌توانستم در بخش مسابقه حضور داشته باشم. با اينكه من و محمد خزاعي با هم اختلاف عقيده زيادي داريم اما اقدام او به مديران ديگر ياد داد كه با وجود افكار و عقايد مختلف و درايت تمام مي‌توانند در كنار هم كار كنند. دو سال بود كه كنار شما حضور نداشتم چون به بخش مسابقه راه پيدا نمي‌كردم اما امروز به خاطر اين اتفاق خوشحالم.

**كارگردان فيلم «هيچ» با اشاره به تاكيد بر جزييات در فيلمنامه، توضيح داد: تا جايي كه مغزم كار مي‌كند سعي مي‌كنم فيلمنامه را با جزييات بنويسم اما از يك جايي به بعد ديگر وارد عمل مي‌شويم. من در اين فيلم مديريت كردن را ياد گرفتم و همه اتفاقات خوب را از هم جدا كنم.

**در بخش ديگري از اين نشست نگار جواهريان در پاسخ به سوال امير پوريا در خصوص رسيدن به لحن خاص در اين فيلم، گفت: سر اجراي ايوانف بودم كه آقاي كاهاني به من گفت در فيلمنامه جديدم نقشي براي تو مي‌نويسم. براي درآوردن اين نقش فكر كرديم به ادبيات جديدي برسيم. البته خطري كه داشت اين بود كه نبايد به سمت اغراق نزديم مي‌شديم. بايد لحن را در فيلم پديدار مي‌كرديم تا بيشتر به چشم بيايد.

**وي با اشاره به نشان روي كتش، عنوان كرد: اگر امروز نشان خانه سينما را با خود به همراه دارم به اين معني نيست كه تاكيد كنم نبض اين خانه همچنان مي‌زند، بلكه مي‌خواهم بگويم اين خانه به من اميد مي‌دهد.


************************

همه چی آرومه


کارگردان: مصطفی منصوریان

بازيگران: سحرقریشی، علی صادقی، جواد عزتی، مجید صالحی، رضا داود نژاد و سیاوش خیرابی

خلاصه داستان فيلم:

سوسن خانم گفتی باور نکردم اصرار کردی شک کردم قسم خوردی دروغ بود ولی مهم این که حالا همه چی آرومه ...



**نشست خبری فیلم سینمایی «همه چی آرومه» با حضور مصطفی منصور یارکارگردان،محمد گل آرا، رامتین شهبازی منتقد،و محمود گبرلو مجری کارشناس در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

**رامتین شهبازی منتقد سینما در این نشست خبری گفت: امسال فیلم های بی کیفیت در ژانرهای مختلف زیاد دیدیم، فیلم هایی که براستی نمی دانیم جایگاه واقعی آن ها کجاست. متاسفانه درام در عرصه سینما از آن احترام و تقدسی که در گذشته برخوردار بود، امروزه از بین رفته است.
وی در ادامه افزود: نباید فراموش کرد، هر نوع فیلمی مدیوم زبانی خاص خود را دارد و آنچه در فیلم همه چی آرومه به وضوح می توانستیم ببنیم، این فیلم عنصر کارگردانی نداشته و تنها برای جذب مخاطب و خندان آن به هر قیمتی ساخته و پرداخته شده است.

**در ادامه کارگردان فیلم مصطفی منصور یار بیان کرد: شاید من تازه وارد سینما شده‌ام اما معتقدم منتقد اگر منتقد باشد باید با نگاه خودش نگاه کند، شما به فیلم «برف روی کاج‌ها» اشاره کردید این فیلم بسیار خوبی است اما من هیچگاه دوست ندارم فیلمی مانند آن را بسازم  من تمایل داشتم فیلم طنزی بسازم که مخاطب را بخنداند و یکسری مسایل جوان ها را مطرح کند هدف من ساخت یک  فیلم سرگرم‌ساز برای مخاطب بود. من تمام مدت تلاش کردم تا به داستانی برسم که مخاطب مارا پس نزند و نمی‌خواستیم مدل یک فیلم خارجی را کپی کنیم و به مخاطب نشان دهیم.

**در ادامه رامتین شهبازی افزود:من صداقت کارگردان را ستایش می کنم که گفت می‌خواهم فیلم سرگرمی برای مخاطب بسازم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ام فیلمی مانند «همه چی آرومه» کجای زندگی ما جای دارد. 


*****************

بغض


نويسنده و کارگردان: رضا درميشيان

بازيگران: باران كوثري، بابك حميديان، محمدجان گوران، انجين دميرسيوگلو، سيمگه بينگل، علي فرخنده، بورا توپا اولمو، عادل فرخنده، موسي آئورمان، قاجاري، دنيز ماسونالي، تورگاي دميرال، كرمعلي پيش كين، هايرتين كاراسوي، ايلكاي چليك، اولمه اونور و مهران احمدي.

خلاصه داستان فيلم:

دو روایت موازی از دو مقطع متفاوت از زندگی ژاله و حامد ، دو جوان مهاجر ایرانی در ترکیه یک روایت روزهای آشنایی و سرخوشی و روایت دیگر هشت ساعت سرنوشت ساز آنان و ...




**سومین نشست از نهمین روز برگزاری جشنواره به فیلم «بغض» اختصاص داشت که با حضور رضا درمیشیان کارگردان، غلامرضا موسوی تهیه کننده، محمدرضا دلپاک مدیرصدابرداری، هایده صفی یاری تدوینگر، تورج اصلانی مدیر فیلمبردای، و بازیگران باران کوثری و مهران احمدی برگزار شد، محمد باغبانی به عنوان منتقد جلسه برگزار شد.

**در ابتدای جلسه غلامرضا موسوی تهیه کننده «بغض» بیان کرد: به عنوان تهیه کننده سیمای ایران و عضو خانه سینما اعلام می کنم که نامه 2000 امضایی در اعتراض به انحلال خانه سینما به 2500 امضا رسید. انتظار داریم مسئولین به درخواست ما برای جلوگیری از تعطیلی خانه سینما رسیدگی کنند.

**تهیه کننده فیلم با انتقاد از این که چرا نباید فیلمش در بخش مسابقه باشد گفت: برای حضور این فیلم در جشنواره اصرار خاصی صورت نگرفت چرا که معتقدم این فیلم برای دیده شدن و یافتن جایگاه  نیازی به بخش مسابقه و جشنواره  ندارد و جایگاه خود را در ارتباط با مخاطب و در اکران عمومی پیدا خواهد کرد. این نکته را هم باید بگویم که این فیلم بدون هیچ کمک دولتی ساخته شده است. گرچه ما از مرکز سینمای مستند و تجربی درخواست کمک کردیم اما شفیع آقا محمدیان معتقد بود که این فیلم را نمی توان ساخت و یا با اقبال عمومی مواجه نمی شود.

**رضا درمیشیان کارگردان این فیلم نیز با اشاره به این مطلب که پروانه ساخت این فیلم در سال 88 گرفته شد و با توجه به تغییراتی که در فیلمنامه به وجود آمد و شرایط پیش تولید که باید برای خارج از کشور فراهم می شد، یک سال پروژه به تأخیر افتاد، افزود: سجادپور و دوستان دیگر پیشنهاد کردند که این فیلمنامه را در فضای پیش از انقلاب بسازیم. دو جوان عاشق به مغازه عموی ساواکی پسر دستبرد می زنند. اما من میان این دو شباهتی درک نکردم. شاید به خاطر این بود که متولد سال 60 هستم و فضای پیش از انقلاب را ندیده ام.

**باغبانی منتقد فیلم نیز در مورد فیلم چنین گفت: اگر بخواهیم با سوال کلیشه ای این جشنواره شروع کنیم که همان یافتن اخلاق، امید و گاهی است باید بگویم که این فیلم با نگاه مأیوس کننده خود بسیار قابل احترام و صحیح است و لزوم نگاه امیدوار کننده با ساخت ناصحیح و بد به ارزش و احترام اثر نمی افزاید. اما اخلاق در سکانس پایانی به خوبی نشان داده می شود. آگاهی نیز در این فیلم وجود دارد و دلیل این حرف هم بازمی گردد به برخوردی که با سایر فیلم هایی می شد که چنین ویژگی ای را در خود نداشتند. ما در طول جشنواره بسیاری از فیلم ها را دیدیم که با سوت زدن و کف ها مداوم مخاطبان خود مواجه شدند، اگر این فیلم با این برخورد مواجه نشد نشان از آگاهی ای است که در جریان فیلم وجود دارد. به غیر از این موارد در مورد ایده سجادپور برای ساخت فیلم در تهران باید بگویم که دور از تصور می رسد که این فیلم در تهران ساخته شود و از این شکل و شمایل برخوردار شود. و این که چرا فیلم در بخش مسابقه قرار نگرفت باید پرسید و دانست.

** مهران احمدی بیان کرد: به تکنیک بازیگری در مقابل دوربین اعتقادی ندارم. سعی می‌کنم خود را در ناآگاهی‌ام قرار دهم و مسیر خودم را طی کنم. اتفاقی که شاید کمتر در سینمای ایران شاهدش باشید. اما نقش عمو در «بغض» فرد دنیا دیده ای است که مرد اسلحه به دست مقابل خودش را می‌شناسد و اطمینان دارد که وی جسارت انجام چنین کاری ندارد، به همین خاطر است که وی حتی با دیدن اسلحه هم واکنشی نشان نمی دهد.

**باران کوثری نیز با اشاره به سخت بودن بازی در مقابل دوربین تورج اصلانی گفت: گروه یک سال تمرین کردند و کارگردان مدام به ما می گفت که جلوی دوربین رها باشید تا حس نکنید که دوربین شما را زیرنظر ندارد. در طول این یکسان تغییرات زیادی در فیلمنامه اتفاق افتاد، حتی درمیشیان از پیشنهادها و اتودهای دیگران هم استفاده می کرد. اما مهمترین نکته تورج اصلانی است که فضا را به گونه ای ایجاد کرد که به راستی دوربین احساس نشد، او با دانش خود ایده‌هایی را به هرکدام از ما می‌داد که تفکری پشت خود داشت.

**در پایان رضا درمیشیان نیز گفت: چند روز پیش آخرین نصیحت داریوش مهرجویی به من این بود که فیلم ات را سانسور کن و در دوباره برگرد. جهان سوم همین است. بگذار فیلم دیده شود. وی در ادامه افزود که اگر تورج اصلانی و هایده صفی یاری که اولین انتخاب هایم بودند با من کار نمی کردند هرگز این فیلم را نمی ساختم. اصلانی در برخورد با تو،جسارت یک کارگردان با سابقه  همچون افخمی را برایت ایجاد می کند. هایده صفی یاری هم با وجود تجربیات بسیار بالای خود، از نظرات من استفاده می کرد.

**در پایان نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «بغض»، «تورج اصلانی» فیلمبردار این فیلم، با بیان اینکه در سینمای ایران صندلی کم است، گفت: فیلم «بغض» آخرین کار من به عنوان فیلمبردار است. من با دیدن فیلم‌هایی چون «میگرن»، «خوابم می‌آد» و «بغض» تصمیم گرفتم که برای مدتی فیلمبرداری را کنار بگذارم و عکاسی کنم. می خواهم صندلی ام را به نسل های جوان تر یا موازی نسل خود بدهم. با گفتن این سخنان توسط اصلانی حضار، وی را تشویق کردند و در آخر تورج اصلانی و مسعود سلامی در مقابل دوربین عکاسان با یکدیگر عکس یادگاری انداختند.

******************

یک روز دیگر


نويسنده و کارگردان: حسن فتحی

بازيگران: هدیه تهرانی، ژقمی بنستر،‌ ناتالی ماتی، دافنی هاسکورد ‌، لوئیس هین ، اریک استن آکر، یانگ تام،‌ میگوئل روییز، ‌پاول باندی و الیاس صلاح

خلاصه داستان فيلم:

پولی گم می شود ... در طی یک صبح تا غروب دست به دست میان افراد مختلف در موقعیت های مختلف با زبانها و نژادهای گوناگون و متنوع در شهر پاریس می چرخد و ...



**نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی"یک روز دیگر" به کارگردانی حسن فتحی پس از نمایش فیلم در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. در این نشست علاوه بر کارگردان، جلال شمسیان تهیه کننده، فردین خلعتبری آهنگساز، هایده صفی یاری تدوینگر، ایرج شهزادی صداگذار، سحر صباغ سرشت مدیر تولید و ناتالی متی بازیگر فرانسوی فیلم حضور داشتند. عزیزالله حاجی مشهدی نیز منتقد مهمان جلسه بود.

** فتحی در ابتدای جلسه بعد از تشکر از اهالی رسانه و منتقدان که در طول 33 سال چراغ سینما را روشن نگاه داشته اند گفت: معتقدم که جای یک سیمرغ بلورین برای منتقدان در جشنواره فیلم فجرخالی است. از همه شما برای انتقال خبرهای سینمایی تشکر می کنم.

**فتحی گفت :ایده ساخت این فیلم حدود 6 سال قبل و زمان ساخت سریال"مدار صفردرجه" که در کشور فرانسه بودیم، شکل گرفت. یک روز من کنار کلیسای نوتردام و رود سن بودم که دیدم دوجوان مشغول اجرای ترانه هایی نوستالوژیک و قدیمی هستند. زمانی که آنها ترانه baby baby را می خواندند، دیدم که جمعیت زیادی از ملیت و نژادهای مختلف دور آنها جمع شده اند و این آهنگ را دسته جمعی زمزمه می کنند.
وی افزود: من پاریس را برای ساخت این فیلم نه به دلیل زیبایی اش بلکه به خاطر ویژگی های فرهنگی که دارد و به محل اجتماع قوم ها و نژادهای متعد تبدیل شده است، انتخاب کردم. فرانسه 60 میلیون جمعیت دارد و هرساله 80 ملیون نفر هم به عنوان مسافر به این کشور سفر می کنند. زمانی که در فرانسه هستید احساس می کنید عصاره ای از جهان در این کشور در حال تردد است.
کارگردان"شب دهم" توضیح داد: با این حرف موافقم که ایده این فیلم می توانست برای ساخت یک فیلم کوتاه مورد استفاده قرار گیرد اما من دوست داشتم این ایده به یک فیلم بلند تبدیل شود چون با نمایش نژادها و قومیتهای مختلف حرفی را که در این فیلم در صدد گفتنش هستیم بهتر و عمیقتر منتقل می شود.

**در ادامه نتالی متی که به خاطرهمسر ایرانی اش به زبان فارسی نیز مسلط است درباره تجربه حضورش در این فیلم گفت: چون قبلا در مجموعه تلویزیونی "مدار صفر درجه" با حسن فتحی همکاری کرده بودم زمانی که برای بازی در این فیلم با من تماس گرفت با اشتیاق پذیرفتم چون به کار فتحی اعتماد دارم و او را می شناسم. من سینمای ایران را دنبال می کنم و این سینما را بسیار دوست دارم.

**فردین خلعتبری آهنگساز فیلم گفت: بسیار خوشحالم که یک بار دیگر بعد از مجموعه های "شب دهم"، "مدار صفر درجه" و فیلم" پستچی سه بار در نمی زند" دوباره با حسن فتحی همکاری کردم. ساخت موسیقی این فیلم برای من بسیار جذاب بود.

وی افزود: از این مسئله گله دارم که چرا قبل از پایان تیتراژ فیلم، مسئولین چراغهای سالن را روشن می کنند. این کار بی احترامی به افرادی است که در سالن نشسته اند. برای ساخت تیتراژ یک فیلم و حتی موسیقی آن زحمت زیادی کشیده می شود با این کار متاسفانه پایان بندی و زحمات همکارانمان به چشم نمی آید.

**عزیزالله حاجی مشهدی درباره فیلم گفت: خوشبختانه با دیدن این فیلم خستگی تماشای برخی فیلم ها از تنمان در رفت. این فیلم یک روایت متفاوت و غیر کلاسیک را دنبال می کند که فتحی در فیلم"پستچی سه بار در نمی زند" نیز به شکلی دیگر به آن پرداخته بود. در این فیلم با پیوند ظریفی ارتباط منطقی بین داستانکهای مختلف برقرار می شود.

وی بیان کرد: تصور می کنم اگر روزی سینمای ایران بخواهد فیلمی را برای صادرات معرفی کند باید به سراغ ساخت فیلم هایی نظیر"یک روز دیگر" برود. در این فیلم قهرمان یا ضد قهرمان به معنای مرسوم آن وجود ندارد. بلکه همه آدمها به نوعی درگیر مشکلات خود هستند. خوشبختانه فتحی در این فیلم از بیان یک تجربه تکراری موفق بیرون آمده چون از زاویه و نگاهی نو سوژه را بررسی کرده است.


*****************

روزهای زندگی

نويسنده و کارگردان: پرویز شیخ‌طادی

بازيگران: حمیدفرخ نژاد، هنگامه قاضیانی، آرینه سوکیاسیان، کریم اکبری مبارکه، کوروش سلیمانی، حسن سالار، حسین مهری و...

خلاصه داستان فيلم:

پنجاه کیلومتر دورتر از خط مقدم چند پرستار متخصص زن و مرد که مسئول تیم پزشکی دکتر امیر علی و همسرش ناهید در این بیمارستان مشغول اند؛ فشار دشمن شدید است و بیمارستان از هر سو زیر آتش و هجوم هواپیما و تانکها و نیروهای عراقی هست بسیاری از پرستاران مجروح و فرصت ترک و خروج از محاصره را میابند اما امیر علی در اثر انفجار نابینا می شود امیر علی و ناهید در موقعیتی قرار می گیرند که تا کنون تجربه نکرده اند این نابینایی امیر علی او را به بصیرتی قلبی و روحی می کشاند و به حقایق هستی بینا شده و...





**نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «روزهای زندگی» با حضور پرویز شیخ طادی(کارگردان)، سعید سعدی(تهیه کننده)، هنگامه قاضیانی و کوروش سلیمانی (بازیگران)، مهدی سعدی(تدوینگر)، محمدتقی فهیم(منتقد) و محمد گبرلو(جری و کارشناس) شب گذشته در برج میلاد برگزار شد.

**در ابتدای این نشست پرویز شیخ طادی گفت: این فیلم بر اساس اتفاقات حقیقی یک بیمارستان صحرایی به تصویر کشیده شد که پس از اعلام پایان جنگ تحمیلی مورد تهاجم دشمن قرار گرفته بود و در واقع این فیلم به نوعی ادای دین به همه پزشکان و پرستارانی است که در دوران دفاع مقدس از جان مایه گذاشته و در دفاع از میهن ایستادگی کردند.

**این کارگردان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد اکران عمومی فیلم با وجود صحنه هایی دلخراش از عمل های جراحی گفت: من تماشای این فیلم را برای کودکان و افراد حساس توصیه نمی کنم اما نمی دانم چطور باید در اکران عمومی اعلام کنم که این گروه فیلم را نبینند.

**سعید سعدی در مورد دلیل تهیه این فیلم گفت: ساخت فیلم سینمایی «روزهای زندگی» برای ما به نوعی تکلیف و ادای دین به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود. امیدوارم گوشه کوچکی از زحمات پرستاران در جبهه جنگ را توانسته باشیم به تصویر بکشیم. تلاش ما بر این بود که این اثر سینمایی بر اساس تصاویر حقیقی شکل گیرد و شخصیت های این اثر برای مخاطبان باورپذیر باشد.

**در ادامه این نشست هنگامه قاضیانی بازیگر این فیلم اظهار کرد: من چیزی از دوران دفاع مقدس نمی دانستم اما حضور در این فیلم موجب شد تا به درستی از اتفاقات این دوران مطلع شوم. من حضور در سینمای دفاع مقدس را مدیون محمد علی باشه آهنگر هستم زیرا برای نخستین بار در فیلم سینمایی «بیداری رویاها» به کارگردانی وی حاضر شدم.خوشحالم فیلم سینمایی «روزهای زندگی» همزمان با تهدیدهای آمریکا به اکران می رسد و این اثر بار دیگر نشان می دهد مردم ایران برای ایستادگی در برابر هر تهاجمی آماده اند.
بازیگر فیلم سینمایی «روزهای زندگی» با اشاره به صحنه های مربوط به عمل جراحی توضیح داد: برای حضور بهتر در این بخش ها بارها به بیمارستان سینا رفتیم و از نزدیک شاهد عمل باز قلب چند بیمار بودیم تا بتوانیم در فیلم عکس االعمل های طبیعی داشته باشیم.

**محمدتقی فهیم هم در نقد «روزهای زندگی» گفت: فیلم سینمایی «روزهای زندگی»، گامی رو به جلو در کارنامه هنری شیخ طادی محسوب می شود و این اثر سینمایی در جایگاه برتر سینمای دفاع مقدس قرار می گیرد.

**همچنین کوروش سلیمانی با تقدیم حضور خود در این فیلم به شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: ما همیشه شعار می دهیم که می خواهیم از سینمای جنگ حمایت کنیم. این حمایت در مورد فیلم «روزهای زندگی» وجود نداشت و من روزهای زیادی را شاهد بودم که عوامل از کمبود امکانات غمگین بودند.

**در این نشست علیرضا سجادپور؛ مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد میرعلایی؛ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در جمع خبرنگاران حضور داشتند.

******************

**یش از 40 نفر از منتقدان، خبرنگاران و اهالی رسانه با امضای نامه‌ای خطاب به «محمد خزاعی» نسبت به برخوردهای توهین آمیز حاجی میری تهیه کننده فیلم بیداری اعتراض کردند.

** همزمان با فرا رسیدن سالگرد پیروزی اسلامی، اهالی رسانه و هنر راس ساعت 21 در برج میلاد بانگ «الله اکبر» سر دادند و فضای برج میلاد با این نوا ملکوتی شد.

**از هنرمندان و مدیرانی که در نهمین روز از جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد حضور داشتند، می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

ابولقاسم طالبی، شفیع آقامحمدیان، افشین هاشمی،حسین زندباف، محمدرضا شریفی‌نیا، ترلان پروانه، همایون اسعدیان، سعید مستغاثی، رضا عطاران، عزیزالله حاجی‌مشهدی، سید غلامرضا موسوی، محمود گبرلو، محمدتقی فهیم، فریدون جیرانی، داریوش اسعدیان، امیر سماواتی‌یار، علی معلم، امیر قادری، حبیب‌الله بهمنی، نورا هاشمی، کاظم راست‌گفتار، لیلا حاتمی، شیرین بینا، سیاوش قاسمی، فرزاد حسنی و  ...


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس