کد خبر 982861
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
حاشیه‌های نشست صمیمی سخنگوی شورای نگهبان؛ از پخت‌وپز کدخدایی در منزل تا علاقه به رادیو

عباسعلی کدخدایی در پایان نشست خبری خود، به میان خبرنگاران آمد و به‌مناسبت روز خبرنگار به گپ و گفت صمیمانه با آنها پرداخت.

به گزارش مشرق، نشست خبری عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز(19 مرداد) با حضور اصحاب رسانه در محل جلسات شورای نگهبان برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

در پایان نشست، کدخدایی به‌مناسبت روز خبرنگار به جمع اصحاب رسانه آمد و به گپ‌وگفت صمیمی با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مشغول شد. 

** اولین سوالی که از کدخدایی پرسیده شد این بود که آیا در کارهای منزل به همسرش کمک می‌کند یا خیر که جواب وی آری بود. سوال دیگر درباره غذا پختن کدخدایی در خانه بود که وی گفت "انواع غذاها را بلدم چون دوران دانشجویی تنها زندگی کردن را تجربه کردم و کباب‌ها را در خانه به‌من می‌سپارند... باید یک بار دعوتتان کنم شورا و غذا را خودم درست کنم!"

** سخنگوی شورای نگهبان از مشکلات خبرنگاران پرسید که یکی از جمع درباره بیمه خبرنگاران گفت و کدخدایی هم سوالاتی درباره نوع قرارداد و بیمه پرسید تا درصورت امکان این مشکل پیگیری شود. 

** خبرنگار واحد مرکزی خبر هم گفت که امروز به‌دلیل اینکه دیر از اداره راه افتادند و طرح ترافیک و طرح آلودگی را رد کردند، 120 هزار تومان جریمه شده‌اند. کدخدایی هم گفت هزینه این‌بار را حساب می‌کنم اما اگر بازهم جریمه شدید دوبرابرش را از شما می‌گیریم.(باخنده). همین سوال موجب شد صحبت از طرح ترافیک خبرنگاران و اینترنت رایگان برای خبرنگاران به میان بیاید.

** خبرنگار دیگری درباره ماجرای انصراف علی غلامی از جمع حقوقدانان شورای نگهبان و اینکه چرا کدخدایی پاسخ شفافی به این موضوع نمی‌دهد، سوال کرد که وی پاسخ داد: وقتی خود شخص هنوز حرفی نزده من نمی‌توانم جوابی بدهم و فعلا آقای صادقی و مطهری حرف زده‌اند که من نمی‌خواهم پاسخگوی این اشخاص باشم و من باید پاسخگوی آقای غلامی باشم. من دعوت می‌کنم آقای غلامی را که در حضور خبرنگاران صحبتشان را بکنند. شما قانع بشوید برای ما کافی است.

** خبرنگار یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب، درباره جناحی نبودن اعضای شورای نگهبان سوال کرد که کدخدایی گفت: آقای دهقان از مجلس اصلاح‌طلب چند رای آورد؟ اگر نگاه سیاسی داشت چرا اینقدر رای به یک اصولگرا دادند؟!

** اواسط این نشست غیررسمی کدخدایی به مزاح گفت "ان شاءالله این مسائل غیررسمی است!"

** خبرنگار رادیو هم از عدم توجه مسئولان به رادیو گلایه کرد و  گفت برخی تصویرشان را دوست دارند اما صدایشان را نه! سخنگوی شورای نگهبان هم اظهار کرد: ما دو هفته پیش از بس رادیو بودیم و صحبت کردیم، رادیو برایمان تلویزیون شد ولی بعید می‌دانم دوستان روابط عمومی ما بین رسانه‌ها تبعیض قائل شوند. البته باید بگویم، خودم رادیو را بیشتر گوش می‌دهم تا تلویزیون البته دوستان تلویزیون ناراحت نشوند!(باخنده)

** در ادامه کدخدایی درباره اینکه چرا به برخی سوالات پاسخ نمی‌دهد، تاکید کرد: به‌هرحال من سخنگوی شورای نگهبان هستم باید ملاحظات سایر اعضا و شورای نگهبان را هم داشته باشم. ممکن است مطلبی در صفحه شخصی‌ام بنویسم که خودم پاسخگوی آن هستم و دفاع می‌کنم اما مطالب مربوط به حوزه کاری باید در این چارچوب باشد. سخنگوی دولت هم نمی‌تواند از زبان قوه قضائیه صحبت کند، من هم ناچارم در حوزه کاری خودم ورود بکنم. ممکن است در کلاس درس بحث هایمان جور دیگری باشد و همه نوع حرفی زده شود اما مطلبی که اینجا می‌گویم در جایگاه سخنگوی شورای نگهبان است و باید ملاحظات کاری را بکنیم اما خارج از این میز و نشست، می‌توانیم بحث‌های خودمانی‌تر داشته باشیم.

** در پایان این نشست خبرنگاران طبق سنت هرساله با کدخدایی عکس یادگاری انداختند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    3 0
    خودی ها پخمه و دزد عبور می کنند و منتقدان و نخبه ها رد صلاحیت می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس