سریع‌القلم

یک مشاور ارشد دولت در توجیه اعتماد به آمریکا و توافق با شیطان بزرگ، مشغول فرافکنی و فرار از پاسخگویی است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

محمود سریع‌القلم اخیراً در یادداشتی با عنوان «۳۰ دلیل ناکامی دیپلماسی یک کشور»، مواردی از این دست را بر شمرده است: شناخت محدود از پیچیدگی‌های اقتصاد بین‌الملل؛ شناخت محدود از وابستگی‌های متقابل اقتصاد اروپا و آمریکا؛ شناخت محدود از اولویت اقتصاد بین‌الملل نسبت به حقوق بین‌الملل؛ شناخت محدود از حاشیه‌ای بودن سازمان ملل در روابط بین‌الملل؛ شناخت محدود از تعیین کننده بودن نفوذ یهودیان در سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا؛ شناخت محدود از اهمیت وابسته نمودن همسایگان به اقتصاد کشور برای تأمین امنیت ملی؛ شناخت محدود از کاهش تدریجی قدرت سیاسی اروپا در روابط بین‌الملل؛ شناخت محدود از کارآمدی اقتصادی به عنوان مهم‌ترین هدف سیاست خارجی؛ شناخت محدود از پیامدهای منفی سیاست خارجی با افق‌های کوتاه مدت؛ شناخت محدود از عواقب نداشتن تمرکز در سیاست خارجی؛ شناخت محدود از اهمیت ثبات رفتاری در سیاست خارجی کارآمد؛ شناخت محدود از توهمات توان کشور در ایجاد اختلاف میان اعضای تیم سیاست خارجی آمریکا؛ اظهار فضل آقای سریع‌القلم در حالی است که وی به هنگام نظرسنجی صدا و سیما از مردم درباره اعتماد به آمریکا، این رفتار را تخطئه کرده و در اظهاراتی توهین‌آمیز گفته بود نباید از راننده تاکسی و لبوفروش نظرخواهی کرد بلکه باید سراغ اهل فن رفت.

بیشتر بخوانید:

سریع‌القلم می گفت از نگرش انقلابی عبور کرده‌ایم

واکنش زارعی به اظهارات سریع‌القلم درباره ارتباط با اسرائیل


یک بار دیگر موارد مذکور در مقاله اخیر سریع‌القلم را مرور کنید. آیا اغلب این ایرادها به خود وی و طیف متبوع وی برنمی‌گردد؟ در واقع لازم نیست ایشان ۳۰ علت را فهرست کند بلکه یک دلیل برای ناکامی برجام طیف غربگرا یا خوش‌بین به غرب کافی است و آن دوست و شریک شمردن دشمنان تاریخی ملت ایران، سهل‌اندیشی و ساده‌انگاری، و نگاه نامتوازن و تک بعدی و وابسته‌گرایانه به غرب به جای تولید قدرت ملی و ایجاد تنوع در حوزه دیپلماسی است.


به عبارت دیگر اکنون معلوم شده همان لبوفروش و راننده تاکسی کف خیابان، درک درست‌تری نسبت به آمریکا و اروپا داشتند تا برخی مدیران اجرایی و مشاوران آنها.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • DE ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    24 1
    مشرق جون لطفا توهین نکن خیلی از مسولین فاقد شعور و معرفت و شرافت لازم برای انسان بودن می باشند در حالی که لبو فروش و راننده تاکسی و ..... شرایط اولیه انسان بودن را دارا هستند
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      12 0
      دور از جان لبو فروش و راننده تاکسی
    • علی IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      11 1
      جناب مشرق نیوز چنین افرادی یک اطلاعاتی دارند و حالا می خواهند همه موضوعات را براساس آن دانسته ها تحلیل و تفسیر کنند. در صورت نیاز آنان واقعیت ها را تغییر می دهند تا اندازه علم شان شود .اگر یک مساله فیزیک کوانتوم هم بدهی همانطور تحلیل می کنند که کودتا دولت امریکا علیه مصدق را.
  • موبین FR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    15 1
    لطفا به شعور مشاغل دیگر با مقایسه با غربگدایان داخلی توهین نکنید. مرغ پخته شعورش از برخی بیشتر است. البته همیشه بحث فهم و درک نیست و در اکثر مواقع سخن از منافع یا ترس از افشاست
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    11 2
    در سریال برره میگفتند یه نمفهمه یه نفهمه حالا حکایت اینهاست واقعا نمیفهمند
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      12 2
      سریع الظَلَم!!!!
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    14 0
    لبوفروش و راننده تاکسی معتقد به وجود برکت در دزدی نیستند و شریفند این از بدبختی ملتی است که برای تحقیر افراد از عناوین انسانهای شریف و زحمتکش جامعه استفاده میکنند .
  • رضا IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    6 0
    چرا لبو فروش و راننده تاکسی ها رو اینقدر خوار و ذلیل میکنید. در یک مملکت اسلامی آیا خون شما از خون راننده تاکسی یا لبو فروش رنگین تره؟ این حرف شما به گوش راننده تاکسی ها رسیده و به شدت شاکی هستند چرا دشمن تراشی میکنید
  • ناشناس آذری IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    8 0
    « نباید از راننده تاکسی و لبوفروش نظرخواهی کرد بلکه باید سراغ اهل فن رفت.» و این دقیقاً ماهیت اصلی و واقعی بعضی از آقایان و خانم هایی است که بر مسند بعضی از امور مهم نشسته اند، یک مشت افراد غیر متخصص که صرفا به دلیل داشتن روابط فامیلی یا اقتصادی و یا تاریخی(مثل بالا رفتن از یک دیوار سه متری) از اول انقلاب به بیت المال و به بعضی از پست ها چسبانده شده اند.
  • رضا IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    6 1
    وقتی به این اسامی نگاه میکنم: محمود سریع القلم حسام الدین آشنا محمود صادقی علی مطهری علی لاریجانی اسحاق جهانگیری و ... با خودم میگم، چرا اسراییل و آمریکا و وهابی ها اینقدر خودشون رو برای تخریب انقلاب و مملکت به آب و آتیش می زنند؟ قضیه که رله ی رله است.
  • مجید IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    5 7
    سلام ، روزنامه کیهان بجای انتقاد از این و اون یه ذره فقر و تورم خیمه زده توی کشور رو اطلاع رسانی کنه
    • رضا IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      9 1
      اشتباهی مثبت دادم.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      10 3
      شما کیهان بخون برادر اونم اطلاع رسانی کرده. مشکل اینه که شما کیهان نمی خونی و بیخود نظر میدی
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    10 1
    لازم بود این نکته رو یادآوری کنید گاهی یک لبوفروش از امیرکبیر زمان! بهتر می فهمد متشکرم
  • شاهد IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    10 2
    لطفابه این شغلها توهین نکنید.چه بسا افرادی لایق وتحصیل کرده بعلت نداشتن پارتی و برای کسب روزی حلال به این شغلها رو آوردن و یه مشت افراد نالایق به علت داشتن پارتی ، خط یا رانت پست های مهم دارند، این آقایون یا خانوم ها را با هیچ شغل انسانی نمیشه مقایسه کرد چون همون لبو فروش در کارش تخصص داره چون ممکن است لبوی نپخنه یا له شده تحویل مردم بده .حتی مورچه ها و زنبورها در کارشون مهارت و تخصص دارن . ولا من هرچی فکر کردم دیدم همه موجودات حیفن و جز کودن چیزی به ذهنم نرسید
  • مهدی IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    2 1
    داداش تو کند قلمم نیستی تا برسه به سریع القلم
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      4 2
      سریع القلم فی سبیل الظلم !
  • محمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    1 1
    هرچی سرمون میاد از همین ژنهای خوبه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس