photo_٢٠١٩-٠٧-٢٨_٢٠-٤٤-٣٥.jpg

رزمندگان یمنی در یکماه گذشته موفق شدند ضربات سختی را به مزدوران ائتلاف سعودی وارد کنند.

به گزارش مشرق، استان حجه در شمال غرب یمن واقع شده و یکی از کانون های درگیری در یک ماه گذشته با نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی بوده و رزمندگان یمنی تا حدود زیادی موفق شدند تمامی حملات را دفع کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، بیشترین درگیری ها در بخش های «حرض و میدی» در شمال و شمال غرب استان حجه به وقوع پیوست اما نیروهای یمنی با واکنش به موقع توانستند مانع از پیشروی مزدوران سعودی شوند.

نیروهای مزدور رژیم سعودی تلاش زیادی کردند که در محور شمال شرق بخش «حرض» پیشروی کنند و رزمندگان یمنی را در مرکز این بخش به محاصره دربیاورند که ناکام ماندند و به نتیجه ای دست نیافتند.

اعلام الحربی

رزمندگان یمنی در جریان درگیری های یک ماه گذشته در استان حجه موفق شدند بیش از ۳۲۰ تن از نیروهای مزدور و نظامیان رژیم سعودی را کشته و زخمی کنند؛ ۱۲۷ تن از مزدوران و نیروهای ارتش عربستان در عملیات نیروهای یگان تک تیرانداز به هلاکت رسیدند یا مجروح شدند.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی که در ۴ هفته گذشته ۵ حمله غافلگیرانه را هم با موفقیت به سرانجام رساندند توانستند ۳۰ خودروی نظامی، زرهی، مجهز به دوشکا و تانک مزدوران سعودی را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای مزدور رژیم سعودی نیز در ۳۰ روز گذشته ۶ حمله سنگین را علیه رزمندگان یمنی در شمال و شمال غرب استان حجه ترتیب دادند اما با واکنش به موقع مواجه شدند و دست خالی از میدان نبرد بازگشتند.

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده ها و بالگردهای عربستانی نیز در یک ماه گذشته حدود ۶۰ مرتبه مواضع رزمندگان یمنی و مناطق مسکونی را در بخش های «میدی و حرض» هدف قرار دادند اما این مسئله نتوانست تاثیری در تغییر موازنه قدرت داشته باشد.

برخی از قبایل در مرکز استان حجه، رشوه های قابل توجهی را از رژیم آل سعود دریافت کردند و درصدد بودند با ایجاد خرابکاری و ناامنی در مناطق شمالی و مرکزی، راه را برای پیشروی مزدوران سعودی باز کنند اما این توطئه نیز با هوشیاری نیروهای یمنی خنثی شد.

استان حجه در ۱۲۳ کیلومتری غرب استان صعناء (پایتخت یمن) واقع شده و از محور شمالی با استان جیزان، از غرب با دریای سرخ، از محور جنوبی با استان الحدیده و از شرق با استان «عمران» هم مرز است.  

اعلام الحربی

مساحت این استان حدود ۸ هزار و ۲۲۷ کیلومتر مربع است که حدود ۱۵ درصد معادل هزار و ۲۳۴ کیلومترمربع شامل مناطقی از بخش های «حرض، میدی و حیران» در اشغال مزدوران رژیم سعودی است.

در حال حاضر، مناطق وسیعی از شمال بخش «میدی» که هم مرز با عربستان هستند در اشغال مزدوران رژیم سعودی است؛ نیروهای مزدور درصدد هستند مناطق بیشتری از بخش میدی را به اشغال درآورند تا ارتباط رزمندگان یمنی را با دریای سرخ محدود کنند.

به گزارش مشرق، اگر بخش «میدی» در شمال غرب استان حجه به اشغال درآید، جنوب غرب بخش «عبس» نیز در معرض تهدید جدی قرار خواهد گرفت و این به معنای رسیدن مزدوران سعودی به مرزهای استان الحدیده از محور شمالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
    0 12
    این شا الله. که انصار الله. تمام سرزمین اشغالی.. رااز دست.متجاوزین آزاد کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس