موحدی کرمانی

امام جمعه موقت تهران گفت: ربا خطرناک است و اگر می‌خواهید جلوی ربا بگیرید، به مردم میدان بدهید و در کار تولید کمک‌شان کنید.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: مقاومت در مقابل دشمن، تسلیم دشمن نشدن و ایستادن مورد تاکید رهبر انقلاب اسلام است. به برکت مقاومت ایران توانسته در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار بایستد. به پیروزی‌هایی دست یافت که یکی از آنان حفظ انقلاب بود. دشمنان فکر می‌کردند که می‌توانند انقلاب را نابود کنند، اما خداوند انقلاب را حفظ کرد. به برکت مقاومت هیمنه آمریکا فروریخت و ایران توانست هواپیما رادارگریز پیچیده آمریکایی را بزند و قدرت پدافندی ایران در تراز قدرت موشکی قرار گرفت. مقاومت همچنان توانست بازدارندگی در برابر آمریکا و هم‌پیمانانش برای آغاز حمله نظامی ایجاد کند.

وی ادامه داد: عربستان در ماجرای یمن دست و پا می‌زند و تلاش می‌کند خود را نجات بدهد. به برکت مقاومت، مواضع امارات در خصوص یمن چرخش پیدا کرد. هیاتی از امارات عازم ایران شد که با هیات مرزبانی ایران دیدار کرد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: رهبر انقلاب چهار سال و نیم قبل و در آغاز حمله عربستان به یمن، با قاطعیت از شکست  متجاوزان و عربستان گفت.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: دنیا بداند که مصداق طاغوت در قرآن در زمان کنونی، هیات حاکمه بر آمریکاست. ترامپ از یک سو به دنبال مذاکره با ایران است و از سوی دیگر وزیر خارجه ایران را تحریم می‌کند. اگر قرار شود، مذاکره‌ای انجام گیرد که قطعاً انجام نخواهد گرفت، بالاخره مذاکره‌کننده وزیر خارجه است که او را تحریم می‌کنند. آمریکایی‌ها منطقی جز زورگویی ندارند.

وی ادامه داد: قدرت ایران را خارجی‌ها و آن‌هایی که بیرون از ایران هستند، بهتر می‌توانند ببیند. نخست‌وزیر پاکستان در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن اخطار به سران آمریکایی گفت: من به ایران سفر کردم و از نزدیک روحیه شهادت طلبی مردم ایران را دیدم و اگر اشتباهی درباره ایران و یا افزایش تنش و یا حمله به این کشور رخ دهد، باتلاقی برای عاملان این اقدام به وجود خواهد آمد که از آن باتلاق نمی‌توانند خارج شوند. آمریکا نباید ایران را با دیگر کشورهای منطقه مقایسه کند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: ماکرون نماینده ما برای مذاکره با ایران نیست

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: مسئولان اعم از اجرایی یا تقنینی، گزارش عملکرد خود را در سال رونق تولید بعد از گذشت پنج و نیم ماه از آغاز سال ارائه کنند. اگر تولید رونق پیدا کند، نقدینگی وارد تولید می‌شود و وضع داخلی خوب می‌شود. اگر مسئولان به تولید رسیدگی نکنند، پول‌ها وارد بانک‌ها می‌شود. شنیده شده است که مشکلات زیادی برای عوامل تولید است و این نتیجه‌اش خستگی برای آنان است. اگر مردم از تولید خسته بشوند، پول‌ها سرازیر بانک‌ها می‌شود و سودی در قبال ان دریافت می‌کنند که این سود رباست. ربا جنگ با خداست.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها گفت: مسئولان ربا خطرناک است و اگر می‌خواهید جلوی ربا بگیرید، به مردم میدان بدهید و در کار تولید کمک‌شان کنید.

امام جمعه موقت تهران در خصوص لغو خودمختاری منطقه کشمیر توسط هند گفت: دولت هند از برخورد با مسلمین جداً خودداری کند؛ چرا که نه به مصلحت اوست و نه به مصلحت منطقه است.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۵۰۰ نفر در کشمیر بازداشت شدند

واکنش سعودی‌ها به تحولات «کشمیر»

همچنین آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نمازجمعه امروز تهران اظهار داشت: تنها راه نجات از خطرات شیطان، یاد خداست. شب و روز عرفه و روز عید قربان را باید قدر بدانیم. روز عرفه اختصاص به دعا دارد و به قدری این روز بزرگ است که می‌فرمایند اگر کسی به واسطه گناهان بزرگش در ماه رمضان موفق نشده آمرزیده شود، منتظر روز عرفه باشد.

وی با بیان اینکه روح بندگی دعاست، در توضیح معنای دعا گفت: خداوند فرموده است که مرا بخوانید تا من جوابتان را بدهم. دعا یعنی اینکه خدا را بخوانید و از او بخواهید و از غیر او نخواهید. اولین شرط تحقق دعا این است که انسان از همه ببُرد و از همه جا منقطع شود و باور کند که فقط باید از خدا خواست.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: انسان فقط باید امیدش به خدا باشد و از او بخواهد. خداوند پاسخ انسان مُضطر را می‌دهد و مُضطر کسی است که امیدش از همه جا قطع باشد. دعا، بسیار مهم است و دعا باید منبعث از عشق به خدا و کشش به سوی خدا باشد.

وی در پایان خطبه اول با ذکر روایتی از امام باقر علیه السلام که امروز سالروز شهادتشان است، بیان داشت: ایشان می‌فرمایند که انسان باید سعی کند تنبلی و زودرنجی در او نباشد؛ چراکه اگر کسی تنبل شود موفق نمی‌شود که کارهایش را انجام بدهد و اگر کسی زودرنج شد، سخن حق را نمی‌تواند تحمل کند. در برابر فرمان خدا نباید تنبلی کرد و باید از ساعات عمر خود برای کار و دعا استفاده کند. رنجش در برابر سخن حق نیز موجب گمراهی انسان می‌شود. خیلی‌ها در طول انقلاب به دلیل برخوردهای به حق امام و رهبری رنجیده شدند و در نتیجه از قطار انقلاب پیاده شدند. طلحه و زبیر نیز در برابر سخن حق رنجیده شدند و در برابر امام علی (ع) ایستادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بهمنیار US ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    6 8
    پاکستان و امارات خیانتکار و پیمانشکن و غیر قابل اعتمادهستند.
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      1 9
      آنها برادران مسلمان ما هستند و نباید پشت آنها را در مقابل هندوهایی که هیچ اعتقادی به خدا ندارند خالی کرد
  • امیرعلی منتخب US ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    5 13
    احسنت به این خطبه. ماشاالله.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    0 2
    جنگ بهترین دوا برای امروز ایرانه
  • US ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    5 0
    چطور شد نوبت به هند و جریانات مسلمانان کشمیر که رسید صداتون بلند شد
  • احد IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    4 0
    باسلام من حاصل زحماتم به بانک میدهم تا به تولید کنندگان وام دهد تا از درآمد انها از سرمایه من سود تعلق گیرد آیا این ربا است بیائیم سر تولید من مرغدار بودم خریداران مرغ زنده پس از 4 تا 6ماه اگر حسابی بودند پول پرداخت میکنند به قیمت روز حمل اما دیر کرد وجه جوجه و دان ماهی 3در صد حساب میکنند سرمایه در گردش 5000قطعه جوجه 80 ملیون است در نوبت اول سرمایه دار ی در ادامه باید با پرداخت 36 در صدسود کار کنی که منتهی میشود به 400 ملیون ضرر
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    1 2
    برعکس! راه رونق بخشیدن به تولید، مقابله با رباست. از قول خداوند در قرآن چنین برمی‌آید که ربا باعث از بین رفتن اقتصاد می‌شود. بزرگان اگر دلسوزند باید با ربا مبارزه کنند نه اینکه متوقف شدن آن را منوط به کارهای دیگر مثلا رونق تولید کنند. ربا حرام است و مبارزه با آن واجب است. بدون قید و شرط.
  • US ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    5 0
    خدایا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس