کد خبر 982369
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
مایا کوسیانیچ

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از درگیری‌ها بین نیروهای مورد حمایت سعودی‌ها و نیروهای تحت پشتیبانی امارات در «عدن» یمن، توقف این درگیری‌ها را خواستار شد.

به گزارش مشرق، تشدید درگیری‌ها در «عدن» یمن که سبب ابراز نگرانی نماینده ویژه سازمان ملل شده است، با واکنش سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

ناامیدی اتحادیه اروپا از دولت جدید انگلیس

درگیری‌های نیابتی امارات و سعودی در عدن

به گزارش دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه «مایا کوسیانیچ» آمده است: «از زمان حملات وحشیانه هفته گذشته، خشونت در عدن تشدید شده و گزارش‌هایی درباره تحریک کردن برای انجام حملات خشونت‌آمیز علیه نهادهای دولت یمن و حملات تلافی‌جویانه مخابره شده است. مردم یمن تا قبل از این هم بیش از حد دچار آسیب‌ شده‌اند».

سخنگوی موگرینی اعلام کرد: «اتحادیه اروپا بار دیگر تعهد خود را درباره یکپارچگی، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن را اعلام می‌دارد. اتحادیه اروپا همانند نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، از همه طرف‌ها می‌خواهد که خشونت را متوقف کرده و فورا گفت‌وگو را در پیش بگیرند».


مایا کوسیانیچ سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

وی افزود: «اتحادیه اروپا از همه طرف‌ها انتظار دارد که تعهدشان را به فرایند تحت رهبری نماینده ویژه سازمان ملل حفظ و با او بری پایان دادن به درگیری‌ (در یمن) از طریق فرایند سیاسی پایدار و فراگیر تعامل کنند.

پیش از این، «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن شامگاه چهارشنبه درباره بالا گرفتن درگیری‌ها در شهر عدن ابراز نگرانی کرده بود. با انتشار توییتی توقف درگیری‌ها در این شهر را خواستار شد و طرف‌های درگیر را به حل اختلافات از طریق گفت‌وگو فراخوانده بود.

عدن که تحت کنترل دولت مستعفی یمن (مستقر در ریاض) قرار دارد، روز چهارشنبه صحنه درگیری شدید نواب ریاض و ابوظبی شده است؛ نیروهای مورد حمایت عربستان سعودی از یکسو و نیروهای تحت پشتیبانی امارات متحده عربی در سوی دیگر این درگیری هستند.

این درگیری همزمان با برگزاری مراسم تشییع جنازه شبه‌نظامیانی که پنجشنبه گذشته در حملات پهپادی و موشکی یمن به پادگان الجلاء در عدن کشته شده بودند، صورت گرفته است.

«هانی بن بریک» معاون رئیس شورای تحت حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن»، حزب اخوانی «الاصلاح» (تحت حمایت عربستان و دولت مستعفی یمن) را مسئول تیراندازی و حمله به شرکت‎کنندگان مراسم تشییع دانست و دستور داد تا نیروهایش به کاخ «المعاشیق» حمله کنند تا طرفداران این حزب را از عدن اخراج کنند. در نتیجه این دستور، میان نیروهای این شورا و گارد ریاست‌جمهوری یمن، درگیری نظامی رخ داده است.

شبکه الجزیره این دستور بن بریک را اعلام جنگ نیروهای تحت حمایت امارات علیه دولت مستعفی یمن با پشتیبانی ریاض توصیف کرده است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    5 0
    ای لعنت خدا بر اروپا. بی شرفهای قاتل زن و بچه یمنی.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    0 0
    بر پنج سال جنایت السعود. دریمن وکشتن مردم بیگناه ونابود کردن زیر ساختهای این کشور اتحادیه اروپا خفه خون گرفته بود.. لعنت به حقوق بشر غربی.
  • سرور عصای IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    0 0
    بایداروپا بفهمد همونتور اتش دامن ال سعود امارات راگرفت دامنی اروپاراخاهدگرفت این آه یتمان یمنی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس