کد خبر 982234
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
هند پاکستان

در حالی که امروز رسانه‌های پاکستانی از تصمیم این کشور برای کاهش روابط دیپلماتیک با هند گزارش دادند، خبرگزاری فرانسه از اخراج سفیر هند در اسلام‌آباد خبر داد.

به گزارش مشرق، در پی لغو وضعیت خودمختاری «جامو و کشمیر» توسط دولت هند، پاکستان سفیر هند در این کشور را اخراج کرد.

بیشتر بخوانید:

هزاران سرباز هندو برای قلع و قمع مسلمانان وارد کشمیر شدند!

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پاکستان سفیر هند در اسلام‌آباد را در پی تحولات اخیر در کشمیر اخراج و روابط تجاری با دهلی‌نو را تعلیق کرد.

دولت هند روز دوشنبه اعلام کرد وضعیت ویژه منطقه مورد مناقشه «جامو و کشمیر» را لغو می‌کند. «آمیت شاه» وزیر کشور هند که در پارلمان این کشور صحبت می‌کرد، گفت این ایالت که تاکنون خودمختار بوده، قرار است به دو منطقه به نام‌های «جامو و کشمیر» با پارلمان محلی و «لداک» بدون پارلمان محلی، تقسیم شود.

نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای با انتقاد از این اقدام دولت هند، آن را نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت خواند و تاکید کرد که این موضوع موجب تنش بیشتر در روابط 2 کشور خواهد شد.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز اعلام کرد کشمیر سرزمین مورد مناقشه است و اقدام یک‌جانبه هند نمی‌تواند خودمختاری این منطقه را لغو کند.

این در حالی است که رسانه‌های پاکستان امروز گزارش دادند که «عمران خان»، نخست وزیر این کشور، روز چهارشنبه دومین نشست کمیته امنیت ملی را درباره تصمیم اخیر هند درباره کشمیر، برگزار کرد.

رادیو پاکستان گزارش داد که این کمیته درباره اوضاع در کشمیر و اقدامات یکجانبه و غیرقانونی هند تبادل نظر کردند.

به‌نوشته این رسانه پاکستانی، نتایج نشست شامل، کاهش روابط دیپلماتیک با هند، تعلیق روابط تجاری دوجانبه با هند، بازبینی ترتیبات دوجانبه، مطرح کردن موضوع در شورای امنیت سازمان ملل و حفظ هوشیاری نیروهای مسلح بوده است.

ایالت جامو و کشمیر، بخش تحت کنترل هند، از منطقه بزرگتر کشمیر است که میان هند، پاکستان و چین مورد مناقشه قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    5 0
    انگلیس پلید موجب این درگیریها شده با مشخص نکردن دقیق مرزها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس