کد خبر 982231
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
ایران ترکیه

والی حکاری ترکیه با اشاره به اینکه ساخت دیوار مرزی ایران و ترکیه گفت: دیوار مرزی برای امنیت و مبارزه با تروریست و مبادلات غیر قانونی مرزی انجام می‌شود و تاثیر منفی در روند دوستی دو کشور نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، ادریس آک‌بیک عصر امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین فرماندار ارومیه و والی حکاری ترکیه، که در سالن اجتماعات اتاق بازرگان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۵۱ کمیته مشترک مرزی بین ارومیه و استان حکاری ترکیه برگزار شده که نتایج بسیار خوبی را در جهت مقابله با مشکلات امنیتی به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

چرا درگیری بین ترکیه و پ.ک.ک ادامه دارد؟

وی با اشاره به اینکه ارتقای روابط بین دو کشور همسایه بسیار مهم است که در این راستا استان‌های مرزی بیشترین سهم را دارند، افزود: ارتقای روابط بین دو کشور باعث می‌شود که به راحتی از ترددهای غیرمجاز، شرارت‌های اشرار و قاچاقچیان در مرزها جلوگیری شود.

والی حکاری ترکیه با اشاره به اینکه دو کشور از لحاظ فرهنگی دارای  مشترکات زیادی هستند، افزود: این مشترکات بین دو کشور می‌تواند در پیشبرد اهداف بسیار موثر باشد و این دیدارها باعث تحکیم دوستی‌ها و برقراری روزافزون امنیت می‌شود.

وی در پاسخ خبرنگاران در خصوص دیوار مرزی فی‌مابین ایران و ترکیه بیان کرد: به قطع یقین ساخت دیوار مرزی برای ایجاد امنیت و مبارزه با تروریست و مقابله با مبادلات غیر قانونی مرزی انجام  می‌شود و تاثیر منفی در روند دوستی دو کشور نخواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس