کد خبر 982212
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
اعتراض مسیحیان قدس

کلیسای ارتدوکس قدس اعلام کرد که به اسنادی دست یافته که همدستی مقامات رژیم اشغالگر با یک انجمن فعال در زمینه شهرک‌سازی برای فروش املاک این کلیسا در قدس و ضربه به حضور مسیحیت در این شهر را ثابت می‌کند.

به گزارش مشرق، کلیسای جامع ارتدوکس قدس اعلام کرد که انجمن افراطی فعال در زمینه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی موسوم به  «عطیرت کوهانیم» در تلاش است تا با به دست گرفتن کنترل املاک این کلیسا در باب الخلیل، میدان عمر بن الخطاب و ساختمان المعظمیه به اصالت موجودیت مسیحیان در شهر قدس ضربه بزند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تجاوز رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از بیانیه این کلیسا آورده است: تغییر وضع موجود در شهر قدیم بیت المقدس  به ویژه در باب الخلیل، ورودی اصلی کلیساها و کلیسای القیامه، باعث اختلال در موازنه‌هایی خواهد شد که طی صدها سال گذشته از روابط خوب بین مردم شهر از همه ادیان، صیانت کرده است.

کلیسای ارتدوکس قدس تاکید کرد که املاک آن در بیت المقدس (از جمله دو هتل) برای خدمت به زائران شهر و مقدسات آن و در رأس آن مسیر رسیدن زائران به کلیسای القیامه تهیه شده است و این کلیسا بر حق خود و تکلیف خود در حفاظت و دفاع از خود و مقدسات و میراث کلیسا تاکید دارد.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی تقریبا دو ماه پیش فروش املاک کلیسای ارتدوکس یونانی در شهرک قدیمی قدس به یک جمعیت فعال در عرصه شهرک‌سازی موسوم به عطیرت کوهنیم را تصویب کرد. طبق قرار دادگاه، درخواست تجدیدنظر اسقف روم ارتدوکس که سعی در لغو این قرارداد فروش را داشت رد شد. کلیسای ارتدوکس هم تاکید کرد که از طریق مشاوران حقوقی و وکلای خود توانسته به اسناد محکمی دال بر بطلان و فساد قرارداد دست یابد.

در بخشی از این اسناد که به سال 1996 بازمی‌گردد معلوم است که یک میلیاردر حامی شهرک‌سازی و حامی مالی قراردادهای مشکوک رژیم صهیونیستی با نام «ایروینج موسکوویچ» با یکی از مستاجرهای هتل پترا برای خرید حق اجاره به ارزش 4.5 میلیون دلار قرارداد بسته است. علاوه بر میلیون‌ها دلار دیگر که وی مایل بود برای خرید همان هتل و همچنین هتل «پترا کوچک» در مجاورت آن بپردازد.

به گفته کلیسای ارتدوکس قدس این خود گواه فساد در قرار داد مشکوک سال 2004 است زیرا معقول نیست که قراردادی برای خرید حق اجاره بها به ارزش 4.5 میلیون دلار  در سال 1996 بسته شود سپس ادعا شود که این هتل و هتل همجوار آن یعنی (پترای کوچک) پس از 9 سال به مبلغ نیم میلیون دلار خریداری شده است.

در بیانیه کلیسای ارتدوکس آمده که برای این نهاد روشن شده که انجمن عطریت به واسطه مدیر کل خود معروف به «ماتی دان» عادت به رشوه دهی داشته تا نقشه خود برای خرید املاک ارتدوکس را پیش ببرد. در همین راستا مقامات رسمی رژیم صهیونیستی مثل شهرداری و اداره مالیات هم با اقدامات خودسرانه خود علیه مستاجران املاک کلیسای ارتدوکس سعی داشتند آنها را در مضیقه قرار دهند.

به گفته کلیسای ارتدوکس اسناد جدید ثابت می‌کند که انجمن عطریت و شرکت‌های آن اقدام به جعل اسناد و ارائه اقدامات قضایی بر اساس همین اسناد جعلی کرده است با وجود اینکه می‌دانستند این اسناد جعلی است.

این بیانیه افزود: کلیسای ارتدوکس قدس امروز دادخواست جدیدی را علیه انجمن عطریت و شرکت‌های آن ارائه داده تا احکام مربوط به تصویب قراردادهای مشکوک برای فروش املاک کلیسا در باب الخلیل و المعظمیه باطل شود زیرا انجمن افراط گرای عطریت از طریق کلاهبرداری و رشوه دهی به دنبال تسلط بر املاک کلیساست .

در این بیانیه از رهبران کشورها و کلیساهای دنیا و همه کسانی که برای صلح و عدالت در سرزمین قدس تلاش می‌کنند خواسته شده است برای صیانت از اماکن تاریخی و قانونی مقدس در این شهر در برابر رفتارهای غیر اخلاقی صهیونیست‌ها همکاری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس