کد خبر 982142
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
استقبال از "مرگ" با مصرف داروهای بدنسازی!

مصرف داروهای غیرمجاز بدنسازی طی این سال‌ها، جوانان زیادی را به کام مرگ کشانده است اما چرا با مراکز عرضه و فروش این داروها، برخوردی صورت نمی‌گیرد؟! چرا داروخانه‌ها به مراکز اصلی فروش این اقلام خطرناک تبدیل شده‌اند؟!

به گزارش مشرق، داروهای بدنسازی طبیعت و نظم بدن را بر هم‌ می‌زنند، خون را غلیظ کرده و عوارض کبدی تا حد نارسایی کبد و سرطان را به دنبال دارند.

متاسفانه از یک طرف بدنسازی و پرورش اندام تبلیغ می‌شود و شاهد گرایش تعداد زیادی از جوانان کشورمان به این سمت و سو هستیم و از طرف دیگر بسیاری از داروخانه‌ها تبدیل به مراکز فروش داروهای بدنسازی شده‌اند و جالب اینکه وزارت بهداشت هم به آنها مجوز داده است!

بیشتر بخوانید:

خطرات مصرف محصولات بدنسازی

بسیاری از بدن‌سازان، بعد از مصرف دوره داروهای هورمونی مثل تستوسترون، داروهای دیگری مثل کلوماید و کلومیفن مصرف می‌کنند تا تستوسترون طبیعی مجدداً در بدنشان تولید شده و اسپرم‌سازی در آنها دوباره بازگردد!

دقت کنید تا چه حد در این ورزشها، طبیعت بدن دستکاری می‌شود حتی با ترشح هورمون مردانه که ربط مستقیم با باروری فرد دارد، بازی میشود.

برخی از این جوانان که متوجه آثار منفی این قبیل داروها شده‌اند برای پاکسازی خون با حجامت یا فصد و اصلاح کبد به اساتید طب سنتی مراجعه می‌کنند؛ توصیه می‌کنم دست از مصرف این داروها بردارند اما متاسفانه میل به دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن در آنها به قدری زیاد است که ریسک داروها را می‌پذیرند!

بعضاً به آنها توصیه می‌کنم کتاب سلام بر ابراهیم‌ را بخوانند؛ سرگذشت شهید "ابراهیم هادی" که برعکس اینها که لباس تنگ می‌پوشند که عضلات بیشتر دیده شود، لباس گشاد بر تن می‌کرد تا از خودنمایی به دور باشد.

نکته اسف‌بار دیگر اینکه در این کارزار، هر از گاهی شاهدیم که فیلم و گزارشی از تخلفات عطاری‌ها تهیه و با آب و تاب منتشر می‌شود! در اینکه برخی از عطاریها تخلف می‌کنند و باید با آنها برخورد شود، شکی نیست اما چرا فقط از عطاری‌ها گزارش منتشر می‌شود؟! چرا از داروخانه‌ها که تبدیل به فروشگاه داروهای بدنسازی شده‌اند و گردش مالی این داروها و خطر بالفعلی که جوانان را تهدید می‌کند، چیزی گفته نمی‌شود؟!

مردم آگاه باشند که با مشاهده گزارشهای هدفدار دچار ریزبینی یا درشت‌بینی نسبت به تهدیدهای سلامت نشوند؛ جوانان هم بدانند که دیده شدن به هر قیمت درست نیست و شاید عواقب خوبی نداشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    1 0
    البته دوست عزیز دغدغه شما کاملا به جا و درست و قابل تحسین است ولی شما گویا مکمل های پروتئینی و کربوهیدرات و گلوتامین و انواع دیگر مکمل های بدنسازی که به صورت قرص و پودر در داروخانه ها وجود دارند هیچ خطری برای بدن ندارند را با هورمون ها و داروهای نیروزا اشتباه گرفته و یا در یک سطح و یک رده قرار داده آید ، البته همین پودرها و قرص های فشرده شده پروتئین و کربوهیدرات هم در صورتی که طبق دستورات دکتر متخصص تغذیه و به مقدار معین و با مصرف آب فراوان مصرف نشوند خطراتی دارند از جمله سنگ کلیه و سنگ صفرا و مشکلات کبدی و پوستی و غیره که قابل مقایسه با عوارض مصرف داروها و هورمون ها نیستند /
  • مقداد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    2 0
    شما واردات مکمل های درجه 1 تغذیه ای رو جلوشو نگیر ببین دیگه کسی میمیره؟؟!عزیز دل این تولید کننده ها پشتش صد ها محقق و دانشمند پشتش تحقیق میکنه تو ایران که طرف بخاطر این اوضاع مواد ناخالص رو قاطی میکنه میکنه تو بطری بخورده مردم میده!!! این مکمل های درجه یک رو تمام ورزشکاران دنیا دارند مصرف میکنند بدون هیچ عوارضی ما متاسفانه همه چی رو برای خودمون میخوایم همین الان یکی از مسئولین مجوز کارخونش و بگیره تمام تی وی میشه تبلیغ همین مکمل ها
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    1 2
    سنجد و برگ چغندر بخورین با گوشت و شیر و ... تا عضلاتتون رشد کنه
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 0
    فصد و حجامت!!! بابا دس بردارید از این حرفا. چرا چرت و پرت مینویسید؟ هورمون با فصد از بین میره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس