رئیسی: اشتعال نامه های رهبری به جوانان غربی، دامن آمریکا را خواهد گرفت

رئیس قوه قضائیه گفت:در بین جوانان جهان که نامه های رهبری آنها را مخاطب قرار داده است و به دنبال این نامه ها آزاد اندیشی و ضدیت با ظلم در در بین جوانان دنیا جرقه هایی را زده ؛ گسترش خواهد داشت و اشتعال آن دامن آمریکا را خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در همایش بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در مرکز همایش های صدا و سیما اظهار کرد: موضوع حقوق بشر موضوع مهمی است و امروز در غرب، توجه به حقوق انسان و ادعای حمایت از حقوق انسان، در سخنان و اسناد و اعلامیه ها و قطعنامه‌هایشان هست و هم امروز ملت های تحت ستم، بیان شان، بیان انسان‌های مظلوم است.

وی افزود: تفاوت ما با غرب در نوع به نگاه انسان است. با اینکه غربی‌ها و تدوین کنندگان اعلامیه حقوق می‌گویند در این اعلامیه نگاه‌مان به دین  و مذهب نیست و برای همه است اما معتقدیم کاملا با نگاه سکولار این اعلامیه تدوین شده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: فصل‌الفصول انسان، معنویت است. انسان از ماده و معناست و هم دنیایی است و هم دنیا زمینه‌ای برای کسب آخرت است و معنویت یکی از نکات زندگی انسان به شمار می رود. جایگاه معنویت در حقوق بشر قراردادی غربی کجاست؟

رئیسی گفت: دعوایی که امروز در دنیا وجود دارد، از اولین مسائل حقوق انسان است. موضوعی که امروز در بحرین داریم این است که انسان هایی می خواهند سرنوشت خود را تعیین کنند اما نمی‌گذارند. در فلسطین اجازه انتخاب نمی دهند. حل مسئله فلسطین در انتخاب آزاد همه فلسطینیان است. این یک پیشنهادی است که از ناحیه رهبری معظم انقلاب تاکید شده که بگذارید به صورت دموکراتیک مسئله فلسطین حل شود اما اجازه نمی دهند.

وی اضافه کرد: مسئله در یمن چیست؟ چرا نمی گذارند یمنی‌ها انتخاب کنند و آینده و نوع حکومت را خودشان انتخاب کنند. یک جریان خودخواه و مستکبر در عالم اجازه نمی‌دهد به ملت‌ها از اولین حقوق انسانی و حقوق بشر بهره‌مند باشند. کسانی که داعیه حقوق انسان را دارند، بزرگترین ضایع کننده حقوق انسان و بشریت هستند.

رئیسی افزود: امروز نکته مهم آن است کسانی که داعیه حقوق انسان دارند بزرگترین ضایع کننده حقوق انسان و بشر هستند.در این عرصه چه باید کرد؟ آنچه که به عنوان بیانیه قاهره تنظیم شده کار بسیار ارزشمندی است. بیانیه تهران در نشست روسای قوه قضائیه کشورهای اسلامی کار ارزشمندی است و باید دنبال شود و باید به جهانیان بگوییم امروز اسلام بزرگترین تضمین کننده حقوق انسان در عالم است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: حفظ کرامت انسانی اعم از کرامت ذاتی و اکتسابی مهم است. همه انسان ها حق تعیین حیات، سرنوشت، آزادی بیان، قلم و اندیشه دارند. اگر قرار باشد حقوق بشر به عنوان یک اعلامیه قراردادی باشد، تفسیرش این می شود که یک روز عراق می شود جای حضور آمریکایی ها برای دفاع از حقوق بشر و یک روز هم عراق به عنوان ناقض حقوق بشر مطرح می شود و با تفسیرها، شرایط تغییر می کند.

رئیسی اضافه کرد: آنچه می تواند مانع سلطه گیری نظام سلطه شود، اسلام است و به همین خاطر تصمیم گرفتند با کانون اسلام که جمهوری اسلامی است، برخورد کنند. اینجا جنگ اراده‌هاست؛ یک اراده می‌خواهد از مردم خود حمایت کند و حقوق انسان رعایت شود و یک تفکر هم این است که می خواهد با سلطه‌گری و استکبار مانع این حرکت شود. در جای جای منطقه این جنگ اراده‌ها وجود دارد. آنچه می بینیم، تفوق و برتری در منطقه  علی رغم همه دشمنی ها و فتنه ها و توطئه گری ها، با جبهه انقلاب اسلامی است و دوست و دشمن به این اعتراف دارند.

وی ادامه داد: کارهایی می‌کنند که نه با حقوق بشر و نه میثاق‌های بین المللی سازگاری دارد و دست به اقداماتی می زنند که امروز واقعا مورد سرزنش همه دنیا قرار گرفته و حتی کشورهای متحدانشان نیز به آن اعتراض دارند. تحریم‌ها و تهدیدهایی که نسبت به کشورهای اسلامی انجام می دهند مورد سرزنش همه است.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز در بسیاری از کشورهای دنیا همچون کشورهای آفریقایی راهبردی نظام اسلامی در حال پیگیری است و روز به روز جای خود را باز می کند. حمایت جدی ما از فلسطین برای استقلال مردم و آزادی فلسطین است و به هیچ عنوان منافع حزبی و گروهی نیست و نسبت به ملت های دیگر هم همین طور است.

وی تاکید کرد: نگاه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسان، با لطف خداوند نگاه پیروز خواهد بود و افرادی که در این همایش مورد تقدیر قرار می گیرند یک حرکت نمادین است تا حق خواهی و حق طلبی در عالم رشد و رواج یابد لذا وجه مشترک افرادی که در این اجلاس مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند، دفاع از حقوق انسان و بشر و ایستادگی در برابر ظلم و ستم مستکبرین و ظالمان است.

رئیسی ادامه داد: ان‌شاءالله در بین جوانان جهان که نامه های رهبری  آنها را مخاطب قرار داده است و به دنبال این نامه‌ها آزاد اندیشی و ضدیت با ظلم در در بین جوانان دنیا جرقه هایی را زده ؛ گسترش خواهد داشت و اشتعال آن دامن آمریکا را خواهد گرفت زیرا آینده از آن مردان و زنان آزادی طلب و عدالت خواه خواهد دبود.

وی گفت: امیدواریم ما هم در قوه قضائیه بتوانیم در راستای کرامت انسانی و دفاع از حق و عدالت به عنوان یکم اصل و راهبرد اساسی حرکت کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    4 10
    آزادی و عدالت ذاتا دو مفهوم متضاد هستند. آزادی یعی حذف چارچوب ها و محدودیتها عدالت یعنی ایجاد چارچوب ها و محدودیتها. ضمنا عدالت یک مفههوم مطلق و ماهوی است اما آزادی یک مفهوم نسبی و خیالی. آزادی مطلق از اساس معنایی ندارد چون اسان ذاتا بنده است. حالا یا بنده خدا می شود و حر می شود و آزاد از هر چیز غیر خدا و یا بنده غیر خدا و شیطان می شود و ب خیال خودش به آزادی می رسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس