کد خبر 982084
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
سوریه

در جریان تسلط ارتش سوریه به شهرک الاربعین در شمال حماه، بیش از 45 تروریست النصره کشته شدند و نیروهای سوری توانستند خود را به نزدیکی مهمترین خط دفاعی النصره در این منطقه برسانند.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه شامگاه سه‌شنبه موفق شد در شمال استان حماه، شهرک «الاربعین» را از عناصر تروریستی جبهه النصره باز پس بگیرد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در جریان این عملیات، بیش از 45 تروریست کشته شدند که بیشتر آنان، عناصر خارجی حاضر در النصره هستند.

بیشتر بخوانید:

 یک منبع میدانی حاضر در شمال حماه اعلام کرد که با تسلط نیروهای سوری بر الاربعین، «مسیر به روی ارتش سوریه برای پیشروی به سمت منطقه موسوم به مثلث مرگ باز شده است».

نقشه أرشیوی؛ اندازه بزرگتر اینجا


مقصود از مثلث مرگ، مرکز تجمع عناصر تروریستی حاضر در شهرهای «اللطامنه، کفرزیتا و الزکاه» واقع در شمال حماه است.

پس از آزادسازی الاربعین، عناصر تروریستی حاضر در گروه تروریستی «اجناد القوقاز»، در محور غربی شهرک «ابوالظهور» در ریف جنوبی ادلب با ارتش سوریه درگیر شدند.

یک منبع میدانی که در جنوب شرق ادلب حضور دارد، تأکید کرد، ارتش سوریه در محور پادگان قدیمی عناصر تروریستی را رصد کرد که به سمت مواضع ارتش در حرکت هستند.

این منبع به اسپوتنیک گفت که این کاروان تروریستی هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه قرار گرفتند و این حمله دفع شد.

به گفته وی، هدف تروریست‌ها از این حمله، کاهش فشار ارتش سوریه بر تروریستهای حاضر در شمال استان حماه به ویژه عناصر مستقر در منطقه مثلث مرگ است؛ منطقه‌ای که مهمترین خط دفاعی تروریستها در شمال حماه به شمار می‌رود.

اجناد القوقاز شمل عناصر افراطی کشورهای حد فاصل اروپا و آسیا مانند آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و چچن است. عناصر این گروه که چندین هزار نفر هستند، اواخر سال 2012 و اوایل 2013 وارد سوریه شدند و این گروه را به صورت مستقل از سایر گروههای تروریستی تشکیل دادند.

عملیات ارتش سوریه پس از نقض مجدد آتش‌بس توسط تروریست‌ها بار دیگر از شامگاه دوشنبه آغاز شد؛ عملیاتی که از 16 اردیبهشت برای پاکسازی حماه و ادلب کلید خورده بود و به خاطر مذاکرات آستانه، متوقف شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    9 11
    باید سریع این منطقه آزاد شود دارند تروریستها در این منطقه جا خوش می کنند
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    5 1
    دولت ترکیه هم منتظر است تا اینطوری به شرق فرات حمله کند و دنبال بهانه است ترامپ هم دنبال بهانه است برای خروج نیروهایش از سوریه فقط ارتش سوریه و روسیه خوابند و نمی دانند چی به چی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس