کد خبر 981930
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
وزرای خارجه انگلیس و کانادا

وزیر خارجه جدید انگلیس در دیدار با همتای کانادایی خود در شهر تورنتو، درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه و آخرین تحولات مرتبط با «ایران» به رایزنی پرداخت.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه جدید انگلیس سه شنبه در دیدار با همتای کانادایی خود در «تورنتو» درباره مسائل مختلف از جمله روابط دوجانبه، آخرین تحولات مرتبط با «ایران» و برخی کشورهای دیگر به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید:

واکنش سفیر انگلیس در تهران به پیوستن کشورش به ائتلاف دریایی

«دومنیک راب» وزیر خارجه انگلیس در توئیتی بدین منظور نوشت: «امروز در تورنتو با "کریستیا فریلند" وزیر خارجه کانادا تبادل نظر عالی داشتیم. ما در زمینه لزوم تسهیل امور تجاری پسا برگزیتی و طرح‌های آتی برای مشارکت انگلیس و کانادا به گفت‌وگو پرداختیم. ما همچنین در خصوص مسائل هنگکنگ، ایران، ونزوئلا و اوکراین باهم گفت‌وگو کردیم.»

 دومنیک راب پیش از عزیمت به کانادا و آمریکا گفته بود که قصد تشکیل ائتلافی قوی‌تر برای تقویت حاکمیت قوانین بین‌المللی و مقابله با مسائلی که امنیت انگلیس را تهدید می‌کنند از جمله رفتارهای ایران یا اقدامات بی‌ثبات کننده روسیه را دارد.

وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه (۱۴ مرداد/۵ اوت) اعلام کرد که به ائتلاف دریایی  آمریکا با هدف ادعایی تامین امنیت عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد پیوست.

همراهی انگلیس با ائتلاف آمریکا در حالی اعلام شده که از میان سه کشور اصلی عضو اتحادیه اروپا دو کشور دیگر هنوز درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی این کشور را نپذیرفته‌اند. «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه بار دیگر  تاکید کرد به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق نخواهد شد.

 خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مقام امنیتی نوشت که موضع انگلیس در قبال ایران تغییر نکرده و این کشور علی‌رغم پیوستن به ائتلاف آمریکا، با تحریم‌ها علیه ایران همراه نخواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس