پرچم نمایه آلمان

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد هیچ‌یک از اعضای کابینه این کشور با پیوستن کشورشان به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا موافق نیستند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز،‌ سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد آنگلا مرکل صدراعظم این کشور و سایر اعضای کابینه وی با پیوستن کشورشان به ائتلاف درایی تحت رهبری آمریکا در آب‌های غرب آسیا مخالفند.

بیشتر بخوانید:

استقبال پنتاگون از پیوستن انگلیس به ائتلاف دریایی آمریکا

این مقام آلمان تصریح کرد: «در شرایط کنونی صدراعظم آلمان هیچ شانسی برای مشارکت آلمان در ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا قائل نیست و همه اعضای دولت در این زمینه اتفاق نظر دارند.»

هفته گذشته سفیر آمریکا در برلین تأیید کرد که کشورش رسماً از آلمان خواسته است به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در آب‌های غرب آسیا ملحق شود.

اما مقامات آلمان با اعلام اینکه در مورد هدف واقعی ائتلاف دریایی آمریکا تردیدهای جدی وجود دارد، پاسخ مثبتی به درخواست آمریکایی‌ها برای پیوستن به این ائتلاف ندادند.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان طی روزهای اخیر چندین بار تأکید کرده است که کشورش به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در آب‌های غرب آسیا نخواهد پیوست. وی خاطرنشان کرده است که آلمان در «کارزار فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس