بازارهای بورس عربستان پس از سقوط پهباد آمریکایی فرو ریخت

در آخرین روز مبادلاتی بورس وال استریت، بزرگترین سقوط ارزش سهام در آمریکا در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسید.

به گزارش مشرق،  به نقل از فایننشیال تایمز، روز گذشته بورس آمریکا بدترین سقوط روزانه ارزش را در سال ۲۰۱۹ به ثبت رساند که دلیل اصلی آن کاهش ارزش یوآن چین در برابر آمریکا بوده است. چین اخیرا اجازه داده است تا ارزش یوآن در برابر دلار کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

دود تحریم چین در چشم کشاورزان آمریکایی

در واقع هم اکنون ارزش هر دلار به بیش از ۷ یوآن افزایش یافته که رقم ۷، خط حمایت یوآن در برابر دلار بود که با مجوز دولت چین شکسته شد.

دلیل اصلی کاهش ارزش یوآن از سوی دولت چین تشدید جنگ تجاری با آمریکا بوده و همین امر به گسترش نگرانی‌ها نسبت به چشم انداز اقتصاد جهانی منجر شده است.

این مسئله باعث شد تا صف‌های فروش تقریبا در تمام نمادهای معاملاتی بورس وال استریت شکل گرفته و شاخص S&P۵۰۰ به کمترین میزان در دو ماه گذشته برسد.

در پی این تحولات تقاضا برای اوراق قرضه دولتی آمریکا که غالبا در زمان بحران سرمایه‌گذاران به خرید آن روی می‌آورند افزایش یافته و در نتیجه سود اوراق بدهی ده ساله به شدت کاهش یافت.

از طرف دیگر المان‌های نشان دهنده بروز رکود در بورس آمریکا به بالاترین میزان از سال ۲۰۰۷ تا کنون رسیده است.

آنیک سن یکی از مقامات ارشد مؤسسه پاین بریج می‌گوید: در صورت تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین ممکن است شاهد ورود به رکود باشیم و این دقیقا نگرانی اصلی بازار در معاملات امروز بود.

وی ادامه داد:‌در حال حاضر شفافیت بسیار کمی در این زمینه وجود دارد و این مسئله بسیار کلافه کننده است چرا که شرایط هر روز در حال تغییر است.

پس از آنکه روز گذشته چین اجازه داد ارزش دلار به بیش از ۷ یوآن برسد تشکیل صف‌های فروش تقریبا در بسیاری از بورس‌های بین‌المللی شکل گرفت و باعث شد تا بورس‌های آسیایی  و اروپایی روندی نزولی را در پیش گیرند.

پس از آنکه در اواسط روز معاملات دوشنبه شرکت‌های چینی اعلام کردند که خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را به حالت تعلیق درآوردند سقوط بورس نیویورک سرعت بیشتری گرفت.

از طرف دیگر پکن نیز از احتمال اعمال تعرفه بر واردات محصولات کشاورزی از آمریکا سخن می‌گوید.

زیپی دووال دبیر فدراسیون سازمان‌ کشاورزی آمریکا می‌گوید: رویکرد چین در قبال واردات محصولات کشاورزی یک ضربه بزرگ به هزاران کشاورز و مزرعه دار آمریکایی است که همین حالا هم با مشکل جدی در فعالیت‌های خود مواجه هستند، به شمار می‌روند.

مذاکرات چند روز پیش تجاری بین چین و آمریکا که روز پنجشنبه در شانگهای چین برگزار شد نیز با شکست مواجه شده است و آمریکا اعلام کرده از ماه آینده بر واردات ۳۰۰ میلیارد دلار کالا از چین نیز تعرفه اعمال خواهد کرد.

در معاملات شب گذشته عملکرد شاخص S&P۵۰۰ منفی ۳ درصد بود که در واقع این ششمین جلسه معاملاتی متوالی بود که این شاخص منفی می‌شود و طولانی‌ترین روند چند روزه نزول S&P۵۰۰ در ۱۰ ماه گذشته محسوب می‌شود.

شاخص داوجونز صنعتی نیز ۲.۹ درصد از ارزش خود را از دست داد و نزدک کامپوزیت هم ۳.۵ درصد افت از ارزش را تجربه کرد که بدترین عملکرد از سپتامبر گذشته تا کنون به شمار می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    2 0
    چین باید ترامپ کله کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس