کد خبر 981907
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
ظریف: امنیت خود را هیچ وقت نخریده ایم و نخواهیم خرید

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا، در توییتی نوشت که ایالات متحده حال نیز با استفاده از تروریسم اقتصادی، توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهان را نقص کرده است.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی با اشاره به بمباران اتمی هیروشیما نوشت: ۷۴ پس از اینکه آمریکا به اولین و تنها کشوری تبدیل شد که از سلاح هسته‌ای بر روی شهری استفاده کرد که بالاترین تلفات را برجای گذاشت، این کشور همچنان شهروندان غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد. آمریکا با استفاده از تروریسم اقتصادی، یک توافق هسته‌ای تاریخی را نقض کرده و هر آنکس که به این توافق پایبند باشد را مجازات می‌کند.

در زمان بمباران اتمی هیروشیما، حدود ۳۵۰ هزار غیرنظامی و کادر نظامی در این شهر زندگی می‌کردند. بمب‌افکن آمریکایی B-۲۹ بمب اتمی معروف به پسر کوچک (Little Boy) را در ۶ اوت ۱۹۴۵ در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم به روی این شهر انداخت. در اثر اصابت این بمب اتم به هیروشیما - که قدرتش برابر با ۱۶ هزار تن از مواد منفجره متعارف بود- هزاران نفر در لحظه جان باختند و باور می‌رود تا دسامبر ۱۹۴۵ حدود ۱۴۰هزار نفر در هیروشیما در نتیجه تشعشعات شدید و دیگر عواقب فوری این انفجار مانند آتش‌سوزی دار فانی را وداع گفته‌اند.

در اثر این انفجار همچنین بیش از ۹۰ درصد ساختمان‌های این شهر نابود یا غیرقابل بازسازی شدند و تقریبا همه افرادی که در یک چهارم مایلی نقطه انفجار بودند، به هلاک رسیدند. تنها تعداد کمی از ساختمان‌های بتنی و سنگی سرپا باقی ماندند.

پس از انفجار اولیه، فشار هوا در کانون این انفجار به سرعت سقوط کرد که باعث شکل‌گیری باد معکوس قوی شد. حدود نیم ساعت پس از این انفجار باران رادیواکتیو سیاه شروع به بارش کرد. بازماندگان تشنه، از این باران آلوده نوشیدند.

طبق سرشماری رسمی ۲۰۱۵ از سوی دولت ژاپن، حدود ۱۸۷ هزار نفر به عنوان بازماندگانی که در سال گذشته زنده بودند، طبقه‌بندی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    0 1
    برجام و بمباران هیروشیما؟؟خیلی قشنگ گودرز رو به شقایق ربط داد
  • حیدر صالح IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    1 1
    آمریکا همواره قاتل افراد غیر نظامی و بی دفاع بوده و هست ! آمریکا برای جان انسان هیچ ارزشی قائل نیست . مرگ بر آمریکا
  • DE ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    16 6
    مقداري هم از جنايات نازي ها و ژاپني ها در جنگ بگيد! چه معامله اي بايد با اين جنايتكاران ميشد؟
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    1 6
    خوبه بعد شش سال تازه به حرف اومد. درست مثل بچه ای که تازه به حرف اومده خیلی هم پر حرفی میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس