کد خبر 981855
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
نجفی

میترا استاد یک‌بار توسط مردی به قتل رسید که می‌خواست تهران را شهری امن، برای زنان کند و صدبار توسط کسانی به قتل رسید که سرقفلی حقوق زنان در ایران را به نام خود زده‌اند.

به گزارش مشرق، ماجرای قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی در برخورد اول یک پرونده خانوادگی‌ شوکه کننده بود اما به علت انتساب این پرونده به یک جناح سیاسی، ابعاد جدیدی پیدا کرد و آن سوءاستفاده از جنسیت مقتول برای پاک کردن دامن قاتل بود.

رسانه‌سواران از همان ساعات اول انتشار خبر، دست به کار شدند و پیش از اینکه هیچ‌یک از ابعاد پرونده مشخص شود جنسیت مقتول را بهانه گناهکاری او قرار داده و این آغاز شلیک اولین گلوله خشونت علیه یک زن پس از قتلش بود.

رگبار اتهامات با زیر سؤال بردن همسرانه‌گی میترا استاد شروع شد. در بلبشوی ساعات ابتدایی قتل، مطالبی در صفحات توییتری حامیان قاتل منتشر شد که همسر او اخلاق بدی داشته، با شوهرش نمی‌ساخته و زن زندگی نبوده است پس مستحق مرگ بوده است!

بیشتر بخوانید:

اعدامِ نجفی، نشانه عدم بلوغ و عدم توسعه یافتگی در ایران است!

طراحان این سناریو اصلاً فکر نکردند ترویج چنین تفکری می‌تواند زنانی که در زندگی زناشویی مشکلی دارند را تا چه حد در معرض خطر قرار دهد! وقتی یک مرد خشمگین و ناکام می‌بینند یک سیاستمدار دانه‌درشت و معروف، همسرش را کشته و رسانه‌ها با این دلایل واهی، وی را تطهیر می‌کنند، او چرا نکشد؟ این ادعا علاوه بر غیرقابل اثبات بودن، باعث عادی‌سازی قتل زنان در جامعه شده و باید از ناشران این تفکر پرسید، آیا هرکس که با شوهرش نسازد باید کشته شود؟

حامیان رسانه‌ای قاتل به این بسنده نکرده و تهمت جنسیتی دوم را به میان افکار عمومی آوردند، باز هم در فضای بی‌در و پیکر مجازی به یک زن متأهل تهمت خیانت زده و خون او را هدر دانستند و البته سندی برای این ادعا هم ارائه نکردند!

اما نکته جالب‌تر منتشرکنندگان این شایعه بود! تجددگرایانی که هم‌نوا با کمپین‌های پاکستان و هند علیه قتل‌های ناموسی، مقاله‌ها نوشته، مرثیه‌ها سر داده و دائم شعار می‌دادند که «زن ناموس کسی نیست»! حالا ناگهان ناموس‌پرست شده و بدون ارائه هیچ دلیلی یک زن را مستحق مرگ دانستند! بماند که قانون هم اجازه کشتن یک زن را به بهانه خیانت نمی‌دهد!

تیر خلاص حامیان قاتل برای نجات وی، پرستو اعلام کردن میترا استاد بود. پرستو در فضای سیاسی، به زنی لاابالی و هرزه گفته می‌شود که به‌قصد تهیه اطلاعات برای سرویس‌های امنیتی و نفوذ در سیاستمداران از جاذبه‌های جنسی‌اش سوءاستفاده می‌کند. این حیله پخته و کارآمد به سرعت در فضای مجازی مورد استقبال قرارگرفته و علاوه بر بری‌ کردن این جریان سیاسی از قتل یک زن، می‌توانست به جریان سیاسی رقیب‌ هم لگدی بزند.

خبرنگاران حامی نجفی روزها موضوع را داغ نگه داشته و فعالان سیاسی به طعنه و صراحت موضوع را تائید کردند تا این تهمت به‌عنوان یک حقیقت در فضای مجازی و واقعی جا بیفتد و البته باز هم کوچک‌ترین سند و مدرکی برای اثبات ادعایشان ارائه نکردند!

برادر مقتول به علی مطهری نماینده مجلس که او نیز این تهمت را بازنشر داده بود هشدار داد که اگر ادعایش را اثبات نکنند از آن‌ها شکایت خواهد کرد، حتی عباس عبدی هم، به این سناریو هم طیفان سیاسی خود اعتراض کرد!

سناریو پرستوسازی مقتول در حالی در این طیف سیاسی طراحی و اجرا شد که منتسبان این جریان سیاسی، از مدت‌ها قبل با نام حقوق شهروندی سعی در ترویج این تفکر داشتند که حضور زن با جذابیت‌های جنسی در اجتماع حق اوست و اگر در اثر این حضور، مردی دچار لغزش شد مقصر مرد بوده و نباید تحت تأثیر قرار می‌گرفته است. این مدعیان تجدد فکر نمی‌کردند سناریو پرستوسازی، وادادگی جناب آقای نجفی مقابل یک پرستو را به رخ طرفدارانشان بکشد؟

در یکی از عجیب‌ترین واکنش‌ها به قتل میترا استاد، یک از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، در توییتر خود هشتگ #من_نیز_همسرم_را_کشتم را راه می‌اندازد که تلاشی در عادی‌سازی همسرکشی، برای نجات قاتل هم طیف سیاسی بود!

در میان سناریوسازی‌های حامیان قاتل، تنها موضوع مغفول مانده، خشونتی بود که علیه یک زن رخ داده بود که واضح‌ترین آن قتل یک زن بود. قتل زنی که به شهادت پسرش، پیش‌ از این توسط همسرش مورد ضرب و شتم نیز قرار می‌گرفته و بعد از مرگ نیز شخصیت و انسانیت او توسط سیاست‌زدگان، مورد هتک قرار گرفت. انسانی که به‌واسطه جنسیتش آماج تهمت‌های ناموسی قرار گرفت، تا چهره یک جریان سیاسی از یک جنایت پاک شود!

در این میان، مطالبه افکار عمومی از فعالان حوزه زنان مثل معصومه ابتکار و شهیندخت ملاوردی که از قضا با قاتل در یک جبهه سیاسی قرار داشتند موضع‌گیری علیه این حجم از خشونت علیه زنان بود، اما واکنش آنان تنها سکوت بود.

اگر میترا استاد مرد بود باز هم امکان داشت به قتل برسد اما امکان نداشت پس از مرگ به این اندازه مورد خشونت قرار بگیرد و این میزان از تهمت‌های جنسی و جنسیتی به سمتش روانه شود.

 میترا استاد یک‌بار توسط مردی به قتل رسید که می‌خواست تهران را شهری امن، برای زنان کند و صدبار توسط کسانی به قتل رسید که سرقفلی حقوق زنان در ایران را به نام خود زده‌اند، میترا استاد یک بار با اسلحه محمدعلی نجفی کشته شد و صد بار با قلم مدعیان حقوق زنان...

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    قاتلان زنجیره ای جهنمی میترا استاد.
    • 1987 IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      5 85
      لعنت بر قاتلان زنجیره ای میترا... لعنت بر اصلاح طلبان
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    63 71
    آفرین واقعاا
    • فقط خدا IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      84 1
      واقعا لعنت خدا بر شماها که فهمتون در حد محدوده . ان شاالله به بلاي دکتر نجفي گرفنار بشي . انسان باشيد . زشته بخدا
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    91 79
    و ظاهرا یک بار هم توسط برادرش که به جای دفاع از حیثیت یک خواهر چشم به پول هنگفت دوخته کشته خواهد شد
    • انسان باشيد IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      82 2
      حتما به يک روانشناس بخاطر مشکل ساديسم داشتن و روانپريشيت مراجعه کن .... اينو بادت باشه خدا اينقدر بزرکه که همچي رو داره ميبينه و براش کاري نداره خود تو رو تو گرفتاري شبيهه دکتر نجفي که بخاطر فشارهاي عصبي که اون رن بهش وارد کرد دست به همچين کاري زد گرفتارت کنه . پس اينقدر اتش بيار معرکه نباشيد .
    • 1987 IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      0 87
      اگر تن به بخشش وپول بدهد بی غیرتی خودش رو ثابت کرده...صد ها میلیارد تومان هم یک قطره ی خونش نمی‌شود...چطور می‌تواند خواهر زاده اش را بی مادر ببیند و پول بگیرد وببخشد.؟؟
    • واقعیت IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      79 0
      با توجه به آیات قرآن اول گذشت بعد قصاص برادرش هم گذشت کرده که به قرآن عمل کنه هم پول گیرش آمده چه عیبی داره بخیلی خدا به حاجت قلبیت برسونتت و دیه هنگفت گیرت بیاد دوست داری نه!!!
    • نگار IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      2 1
      شما باور می کنید؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • مقداد IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    5 94
    ترور شخصیت وافترا وتهمت به یک زن مسلمان کمتر از قتل وی نیست .مدعیان روشنفکری وسیاست بازان دروغگوی مدافع حقوق زنان فکر روحیه فرزند وخانواده مقتول را نکردند؟؟دست مقتول از زمین واسمان کوتاست ولی خیلی نامردی ودوراز شان وانسانیت ااست که جان یک زن انهم در حمام توسط ۵گلوله گرفته شود واینطور هجمه ودروغ پشت سرش باشدـوبدترین تهمتها بوی زده شود.فردای قیامتی که بهش اعتقاد قلبی ندارید جواب خدا راچه میدهید اف بر شما دروغگویان حیله گر سیاست باز.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    5 87
    خداوتد رحمتش کند اقای نجفی نباید تاوان بلهوسی و سست مایه بودن خود را با کشتن همسرش میداد عشق پیری گر بجنبد سر به رسوایی کشد در حیرتم چرا هیچ احساسی به زنی که مدتی همسر وی بود ابراز ننمود واقعا سیاسیون ما از هر جناحی خطرناک هستن وباعث تاسف برای ما که ما انسانهایی هستیم که اینها ما را هدایت میکنند.
  • GB ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    3 83
    تف به این همه رذالت و پستی که فقط از دامن این فساد طلبان بلند میشه
  • هموطن IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    56 33
    واقعا داداش پول پرستش هم به نون ونوا رسید حقوق زن کیلو چند.....
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    40 1
    حیوانکی ها چه قیاس مسخره ای
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    3 75
    آه مظلوم دامن ظالم را خواهد گرفت ، برادر این خانوم به خاطر این همه تهمت های ناروا که به خواهرش زدند نباید کوتاه بیاد و به راحتی قاتل رو ببخشه
  • ناشناس IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    4 88
    بهترین راه طلاق بوده که میترا استاد انجام نداده. ولی ایشان اختلاف سنی زیادی با اقای نجفی داشتند که موجب تشنج در خانواده اشان گردید و پسر میترا استاد هم اسیب روحی پیدا کرد. اگه این دو به چشم پدر و فرزند باقی می ماندند هیچوقت قتل رخ نمیداد. اگر پیامبر ۲همسر یکی بزرگتر ویکی خیلی کم سنتر از خودشان اختیار کرد علتش این بود که ایشان به دستور خدا این ازدواجها را انجام دادند و مردم عادی نمیتوانند اینطوری ازدواج کنند. کسانی که به میترا استاد تهمت زدند دچار عذاب الهی میشوند. ولی باید برای اقای نجفی تاسف خورد که در سن پیری همسر اولشان را رها کنند و ازدواجی نامناسب با شرایط سنی وروحی شان داشته باشند. نتیجه شده قتل.
  • مسلم IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    4 79
    سلام به نویسنده این خبر و درودها بر درگاه مشرق نیوز. به لحاظ جرم شناسی و جامعه شناسی عنوان خبر و محتواش عالی و آموزنده است. امیدوارم این خبر باز نشر شود تا آگاهی مردم نسبت به فتنه گران بیشتر گردد.
  • علی IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    12 76
    بنده بیش ازپنجاه ساعت روی موضوع پرونده میترا استاد کار کرده‌ام و تاکنون هیچ نظری راجع به این پرونده نداده ام. بسیاری از زوایای پنهان این پرونده را بررسی کردم و سه قاتل برای بنده مشخص شد.. 1- محمد علی نجفی قاتل جسم میترا استاد 2- میترا استاد قاتل حجب میترا استاد 3- مسعود استاد قاتل روح میترا استاد
  • amirodba@gmail.com IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    90 0
    این ماجرا به همین سادگی که شما نوشتید نیست..داداش..مهم اینه داداشش انسانه و فهیم و رضایت میده..درست میشه فشار به خودت نیار.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    1 82
    آخر عاقبت یادگاری روی دیوار افساد طلبان نوشتن همینه.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    وقتی در قانون با پول میشود خون ریخته شده را خرید حالا چه حق چه ناحق بوده و ربطی هم به زن و مرد بودن ندارد و کسی که پول ندارد باید قصاص شود باید اجرای عدالت را چگونه معنا کرد.اول این را پیدا کنید بعد روی عدالت تکیه بزنید.
  • حامد IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    32 36
    احسنت به نویسنده ی این مطلب.
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    3 76
    این ها هم قاتلین زندگی زنان هستند و هم قاتلین شرافت و کرامت و حقوق اصلی زنان!
  • 1987 IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    7 80
    میترا استاد یکبار با اسلحه ی نجفی به قتل رسید وصدبار با اسلحه ی حامیان دروغ حقوق زنان... لعنت بر اصلاح طلبان... عدالت یعنی قصاص...نجفی باید قصاص شود.. تا دیگر کسی نتواند یک زن بی دفاع رادرجامعه ی اسلامی به قتل برساند.. اینروزا دیگر مردان تهدید راه انداختن نسبت به زنانشان که همچون نجفی میکشیم وآب هم ازآب تکان نمی‌خورد مگر با نجفی چه کردند؟؟ عدالت باید اجرا شود قصاص حق است
  • محمد FR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    6 40
    عجب آشفته بازاری مکتبی ها چگونه دارن بازی میکنن به اعتقداتشون
  • گمنام IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    83 0
    گذشت بزرگترین فداکاری .نشانه مردانگی است .بقول برادر مرحومه .اگه اون رضایت نده وحکم اعدام هم اجرا کنه چه فرق داره با دکتر نجفی .اعدام کردن نجفی چه تاثیری دار
  • 1987 IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    0 79
    لعنت برقاتلان زنجیره ای میترا استاد... لعنت بر اصلاح طلبان... لعنت بر خائنان
  • منصف IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    24 50
    چه فایده. داداشش با معامله خون خواهرش مهر تایید به همه این تهمت ها خواهد زد.
    • ناشناس IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      48 34
      ثابت شدهرکس پول داره قاتل هم باشه مشگلش حل میشه
  • 1987 IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    1 80
    نجفی باید قصاص شود مگر خونش از خونش میترا رنگین‌تر است مگر جانش از جان میترا عزیزتر است... میترا جوون بود نجفی پیر وفرتوت... باید قصاص شود تا دیگر کسی نتواند زندگی کسی رو بگیرد
    • سهیلا IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      23 60
      با نظر شما کاملا موافقم اگر قانون نجفی رو ببخشد باید منتظر قتل های زیادی در ایران باشیم .که زنان بدست شوهر هایشان کشته میشوند.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    1 79
    اسرار ناگفته میترا استاد اورا مقتول نجفی آرام را قاتل کرداسراری که چه بسا در دل دهها و هزاران زن است که از ترس جانشان لب فروبسته اند
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    54 40
    اره والا باریکلا.اونهاییکه خدا رو بنده نیستن عاقبتشون همینجوریه.امثال نجفی کم نیستن و بی عدالتی با پول میشود عین عدالت. متاسفانه این وجدان پاکه که مرده زن ومرد هم نداره.
  • Siros IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    1 80
    اگربرادرمیترا استاد برای قصاص پافشاری کندوخواهرش رابهپول دیه نفروشد میتواندخواهرش راازتمام تهمتها مبرا ودرس خوب وفراموش نشدنی به این مدعیان حقوق زن و سیاستمداران دزد وقاتل بدهد
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    0 42
    این مقاله کاملا درسته
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    0 80
    امیدوارم برادرخانم استاد کوتاه نیادوازخون خواهرش نگذره تادرسی بشه برای همه سیاستمداران بی وجدان ازخدابی خبرکه برای نجات خودشونو جناحشون به آبروی متوفی هم رحم نمی کنن
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    35 51
    از خدا بترسید و پشت سر کسی به ناحق حرف نزنید.کی حرف پول به میان امده.خونواده مرحومه حرفی از پول نزدن.شما اونجا بودید؟
  • GB ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    1 37
    برادره که حریف نمیشه.... عجب مطلبه عالللی بود
  • نگین IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    81 0
    این همه انسان با چ تحصیلاتی با بی احتیاطی مسئولین بر اساس تصادف جونشون گرفته شد ی بار ازشون حرفی ب میون نیومد چرا ی انسان بر اساس بی احتیاطی جونشون گرفته شد حالا خانم استاد ک خودش با جون خودش بازی میکرد سه ماه هر چ خبر گزارش لحظه ب لحظه پرونده نجفی شده
  • DE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    3 31
    بسیار عالی
  • ح. ر IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    74 0
    ول کنید بابا یاقصاص یا بخشش. اینهمه جاروجنجال دیگه برای چیه؟ خدارا هم درنظر بگیرید
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    85 2
    اگر به اصل موضوع فکر کنیم زن دوم شخصی شدن که زن اول در قید حیات و دارد زندگیش را می کند یعنی زنده زنده زجر کش کردن زن اول است ایشان اگر صید بوالهوسی اقای نجفی هم شده باشند اشتباه اول از خانم استاد بوده است گاها تقاص بعضی از کارها راباید با جان داد
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    2 87
    نجفی باید اعدام بشه. درود بر برادر میترا استاد و خانواده ی او که خواهان قصاص هستند.
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 71
    تصویر داره به شعر میگه : ببخشید میترا گشتم من تو را /
  • احمد IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 71
    چوب خدا....
  • * IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    70 0
    اصلا حرفاتون رو قبول ندارم، کاری ب هیچ جناحی ندارم، ایشون ی زندگی رو خراب کرد و زن دوم شد، آرزو میکنم هر زنی بخواد ی زندگی رو ویرون کنه فرجامش دقیقا همین باشه
  • * IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    71 1
    این خانم با اینکارش هم قاتل خودش بود، هم قاتل ی زندگی چهل ساله، بهتر ک کشتنش
  • عباس US ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    71 0
    به دریارفته میداند.مصیبت های توفان را بیاییم انسان باشیم.
  • کرمانشاه IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 75
    با سلام. متاسفانه کوتاه آمدن مجریان قانون در برابر هنجار شکنان و متجاوزان به حریم امن مردم باعث شده تعدادی از افراد به خود اجازه دهند با سلاح سرد و گرم به تهدید و زورگویی و تیر اندازی دست بزنند اگر به این صورت ادامه یابد آمار ما از برخی کشورها بالاتر خواهد رفت آنروز نزدیک است. نمونه اش در کرمانشاه. از آقای رییسی این توقع می رود که فکری به حال این مشکل کنند تا دیگر کسی جراءت تکرار آن را نداشته باشد.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
      0 42
      دقیقاً
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 19
    البته همسرم پارکینسون واسکیزوفرنی داره ودست خودش نبود .مریض باید تحملش کرد.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 15
    پیام درباره بریده شدن سرم رو چاپ نفرمایید .ممنون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس