روزنامه

عدم اجرای حکم قصاص نجفی، نشانه ای از حرکت در مسیر توسعه‌یافتگی و بلوغ ایران است. این یعنی اگر حکم قصاص نجفی اجرا شود، مصداق عدم بلوغ و عدم توسعه یافتگی در ایران است!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اعدامِ نجفی، نشانه عدم بلوغ و عدم توسعه یافتگی در ایران است!

«محمد صالح نیکبخت» حقوقدان اصلاح طلب که سابقه وکالت «شیرین عبادی»، «هاشم آقاجری» و...همچنین سابقه حمایت از گروهک تروریستی «عبدالمالک ریگی» را در کارنامه خود دارد، در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«شخصیت نجفی و سوابق درخشان مدیریتی وی به صورتی نبوده که تحت تاثیر احساسات بخواهد مبادرت به این عمل مجرمانه کند. ضمن آنکه اجرای حکم قصاص، خون ریخته شده و تاثیر و تألمی که برای خانواده مقتول به وجود آمده را بر نمی‌گرداند و جبران نمی‌کند. با همین استدلال معتقدم وکلای متهم و خانواده دکتر نجفی در این مدت، با عنایت به این موارد و با به‌کارگیری مکانیزم‌های حقوقی و اجرایی لازم و توافق برسر موضوعی غیر از قصاص، از تبدیل شدن این موضوع به تاثیر و تالمی بزرگ برای هر دو خانواده جلوگیری کنند. گذشته از این موارد، با توجه به شخصیت منحصربه‌فرد و خاص نجفی و اینکه در دوره ۴۰ ساله‌ای که عهده‌دار مسوولیت‌های مختلف کشوری بوده، هیچ گونه حرف و حدیثی در باب‌ مفاسد و سایر تخلفات وی وجود نداشته، از خانواده مقتول انتظار می‌رود که با گذشت خود و عفو متهم- همان‌گونه که در مرام مردم خونگرم و بزرگمنش کرد کشور است- رنج از دست دادن نجفی را به خانواده وی تحمیل نکنند. عفوی که در کنار خشنودی خداوند، می‌تواند نشانه‌ای باشد از حرکت در مسیر توسعه‌یافتگی و بلوغ کشورمان».

چندی پیش «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران گفته بود:«بسیار حیف است که شخصیتی مانند دکتر نجفی به اتهام قتل در انتظار اعدام باشد»!

همچنین چندی پیش روزنامه همشهری-ارگان شهرداری تهران- در مطلبی نوشته بود:«برای نجفیِ جنتلمن و خوشنام و نخبه پاپوش دوخته بودند»!

اصلاح طلبان به رفتارهای قبیله ای و باندی مشهور هستند و همه چیز حتی قانون را نیز برای نیل به اهداف قبیله ای خود زیر پا می گذارند. اما یادداشت صالح نیکبخت فراتر از رفتار قبیله ای است. این وکیل اصلاح طلب، پا را فراتر گذاشته و به حکم قصاص حمله کرده است.

وی در رویکردی تأمل برانگیز، تاکید کرده است که عدم اجرای حکم قصاص نجفی، نشانه ای از حرکت در مسیر توسعه‌یافتگی و بلوغ ایران است. این یعنی اگر حکم قصاص نجفی اجرا شود، مصداق عدم بلوغ و عدم توسعه یافتگی در ایران است!

طیف اصلاح طلب پیش از این نیز حکم اسلامی قصاص را که در تمامی ادیان الهی نیز وجود دارد و به تعبیر قرآن کریم «حیات‌آفرین» است- وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاهْ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ- (۱۷۹بقره)- را «اقدامی غیرانسانی»! نامیده بودند!

لازم به ذکر است که حکم اسلامی قصاص تضمین‌کننده جان انسان‌های بیگناه و تامین‌کننده امنیت جوامع است و کسانی که قصاص قاتل را ناموجه قلمداد می‌کنند، برخلاف پُز به اصطلاح اصلاح طلبانه! و بشردوستانه! که می‌گیرند، از رواج قتل و جنایت دفاع کرده‌اند و بین قاتل که مرتکب ظلمی بزرگ شده است و مقتول که بی‌گناه کشته شده است، جانب قاتل را گرفته و قاتلان را به ارتکاب جرایم بعدی تشویق کرده‌اند!

** فیاض زاهد: روحانی در سیاست خارجی اختیاری ندارد!

«فیاض زاهد» مشاور ارشد دو وزارتخانه کار و اقتصاد در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«امروز رئیس‌جمهور در حوزه سیاست خارجی دچار مشکل است و نمی‌تواند ایده‌ها و برنامه‌های خود را پیش ببرد و می‌دانیم که با چه محدودیت‌هایی روبه‌روست».

اکنون کسانی که مسبب اصلی وضع موجود هستند، بجای پاسخگویی به مردم و ارائه گزارش عملکرد، ژست منتقد گرفته و مقامات ارشد دولت را به فرافکنی تشویق می کنند.

آقای زاهد باید بجای گرفتنِ ژستِ منتقد، بگوید که دو وزارتخانه مهم اقتصادی که وی مشاور ارشد در آن است، چه اقداماتی برای رفع مشکلات معیشتی مردم انجام داده اند؟!

ادعای اختیار نداشتن دولت در حوزه سیاست خارجی در حالی است که دولت تنها در یک قلم و آن هم برجام، با اختیارات کامل وارد شد و آنگونه که خود می خواست، توافق را تنظیم و امضا کرد. مقامات ارشد صراحتا اعلام کردند که تیم مذاکره کننده هسته ای به ریاست آقای ظریف، از برخی خطوط قرمز عبور کرد.

دیدارهای متعدد ظریف و کری، گفت و گوی تلفنی ۱۵ دقیقه ای روحانی و اوباما و موارد مشابه دیگر همگی با اختیار دولت انجام شد ولی در نهایت همانطور که منتقدان و کارشناسان به درستی اشاره کرده بودند، هیچ دستاوردی برای مردم ایران نداشت.

دولت آقای روحانی باید اکنون بابت خسارت محضِ برجام به افکارعمومی پاسخگو باشد.

** ترفندِ همکارِ آشنا برای بستن دهان منتقدان

«دیاکو حسینی» همکار «حسام الدین آشنا» در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه ایران گفت:«سوال این است که چرا باوجود تکرار حمایت‌هایی که رهبری نسبت به آقای ظریف در مقاطع مختلف داشتند، عده‌ای حتی همچنان برخلاف دیدگاه‌های رهبری و تشخیص ایشان، اصرار دارند که آقای ظریف را تا این حد حتی مورد حملات شخصی قرار دهند؟ این برای من هم واقعاً جای سؤال دارد».

متاسفانه دولتمردان به طرق مختلف در پی این هستند که دهان منتقدان بسته شود.

یکی از پرتکرارترین ادعاهای حامیان دولت در پسابرجام این بوده است که برجام زیر نظر رهبری امضا و اجرا شد! این دروغ پرتکرار با ۲ هدف عمده صورت گرفت. اول شانه خالی کردن از مسئولیت خسارت محض برجام و دوم بستن دهان منتقدان.

پس از آن ادعا شد که رهبری با FATF موافق هستند! ادعایی که توسط دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تکذیب شد.

یکی از فعالین فضای مجازی با اشاره به این رویکرد دولتمردان نوشت:«هرگاه که منتقدین لب باز میکنند، یا توهین میشنوند و مورد تهمت و افترا قرار می‌گیرند، یا با شکایت‌ دولتی‌ها روبرو میشوند، که معمولا هم فرد منتقد تبرئه میشود. حالا داستان جدید دولتی‌ها برای به سکوت واردار کردن منتقدین است که دست به دامان حضرت آقا بشوند! البته عجیب است، کسانی که به خصوص در قضیه برجام، از برخی خطوط قرمز عبور کردند، امروز فرمایشات رهبری را فصل‌الخطاب قرار میدهند!».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • مهماندار هواپیما IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    61 61
    نجفی اعدام نمیشه چون اگر اعدام بشه 40 سال دروغ اصلاح طلبان به مردم ایران بابت اصلاحات که منافع خودشان را نه مردم ایران را تعریف می کردن بر ملا میشه که این قوم چقدر فاسد هستن برای حفظ قدرتشان حتی به زن و فرزندانشان هم رحم نمی کنن تا چه رسد به ملت ایران زمین
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      28 28
      این انگ ها (اعدام، نشانه عدم بلوغ سیاسی و...) فقط از جانب انگل های اسلام ستیز و جیره خواران تفکر لیبرال تکنوکرات صادر میشه. بابا زده زنشو کشته.مدافعان حقوق زنان هم خفه خون گرفتن
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    73 26
    اینقدر نجفی با دستاوردهاش توی آموزش و پرورش تو دل بعضی ها عقده کاشته که واسه اعدامش لحظه شماری می کنند
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      14 35
      قطعاً همینطوره درصورتی که گوزن و شقایق بهم ربط داشته باشند
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      14 26
      دستاورد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      11 30
      حکومت عدل علی عدالت و برابری در صورت عدم رضایت اولیا دم قصاص حتما باید انجام گیرد ما خواهان اجرای عدل مولایمان علی (ع) هستیم که در دادگاهش شاه و گدا یکسان بودند
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      8 26
      قطعا لیاقت شما قاتلی مثل نجفی بلکه هم بیشتر و دواعش هستند. خلایق هر چه لایق.
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
      1 24
      آره سکولار کردن آموزش و پرورش و بدبخت کردن یک نسل از نوجوانان در دوران او کلید خورد
    • علی IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
      25 0
      شماچراخواهان اعدام امثال هادی رضوی نیستین توحکومت علی این جرما سنگینتر از جرمنجفین
  • اره كش IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    25 27
    نجفي را به دست محمد بن سلمان بسپاريد .
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      10 25
      مگه خودمون اینجوری هستیم ....بدن دست خودم اعدامش می کنم براتون
  • علی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    20 37
    از نظر حقوقی بحث زیادی راجب چرندیات این اقا هست ولی با منطق خودشان استدلال کنیم ایا خودت راضی هستی که یکی خونتو بریزه و بر عمر بی ثمرت پایان بده اونوقت اولیای دم از طرف گذشت کنه بعدشم جناب وکیل گیریم که طرف گذشت کرد تا ۷ سال این اسطوره بی فکر نمیتونه تو مشاغل دولتی و از حقوق اجتماعی استفاده کنه پس عملا اسمی به نام نجفی تمام شد
  • سید IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    26 32
    اصلاح طلب تهوع آور/نافی خدا، کدخدا باور!
    • LU ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      9 24
      مثل یک قاتل مافیایی حرفه ای و در کمال خونسردی و با استفاده از بالشت بعنوان صدا خفه کن مرتکب قتل شده - آیا تجربه و سابقه قتل قبلی هم داشته است؟
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    27 27
    نجفی باید قصاص بشه مگه نجفی باید کسانی دیگه که مرتکب قتل میشن چه فرقی می کنه
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    8 38
    کشور بشود جولانگاه قاتلین تا نشان بدهیم به بلوغ رسیده ایم -این بی مقدارها دارند بلایی سر نجفی می آورند که ایشان کاملا مترود و مانند بقول قدیمی ها کهنه حیض شود - اصلا روزنامه اراجیف نویس می فهمی با این نوشته ات بزرگترین دشمنی را با نجفی می کنی!!
  • احمد IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    21 29
    اظهار نظر روزنامه شرق در مورد اعدام نجفی مزخرف است آدم کش باید کشته شود کسی که حق زندگی را از فردی میگیرد مستحق قصاص است هر کس که باشد پس معلوم شد اقدام نجفی نشانه عدم بلوغ خود و طرفدارانش است .
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    10 27
    اراجیف بافته، صنعتی و سنتی رو باهم نزن
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    22 26
    افساد طلبان کلا خفه بشید.
  • DE ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    27 30
    اعدامِ نجفی، نشانه عدم بلوغ و عدم توسعه یافتگی در ایران است!// عه شورشو درآوردین آدم اختیار نداره زن خودشو بکشو این هم شد کشور؟ آمریکا ظرف این 250 سال دهها میلیون نفر را کشته و تکه تکه کرده و کشورها و شهرها رو خراب کرده کسی نه وزیر ونه مدیرش رو اعدام کرده .اگر نجفی رو اعدام کنید باز یه چند تا ندا آقا سلطان میگذاریم رو دستتون. گفته باشم با اصلاحات در نیافتید.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    23 26
    خون یک انسان ریخته شده ،حق زندگی از یک انسان 36 ساله گرفته شده قصاص حق آقای نجفی است
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    7 28
    قاتل بودن نجفی نشانه چیست؟!
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    5 25
    با اعدام نجفی. یک قاتل وجاسوس کمتر. کسی درشهرداری تهران از آمریکا خط می گرفت.. به چه روزی گرفتار شده
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    10 25
    بنده خدا راست میگه نجفی نباید اعدام میشد، باید سنگسار میشد.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    10 24
    اگر نجفی زنتو کشته بود تو حمام همین حرفو میزدی، آزادش کنید تا بیاد تو حمامتون
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    14 24
    اعدام نشدن نجفی آخر بی عدالتی است
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    12 24
    اعدام نشدن نجفی نشانه حکومت میزا قدقد خانی است
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    7 24
    فرق نجفی با کسانی که قتل مرتکب شدند و اعدام شدند در چیست؟ ایا کمی بیرحمانه نیست!؟ و ایا این اقا خودش رو کسی بکشه، راضی قاتلش آزاد و خوش بگرده؟ متاسفانه چشم عدالت ایشون کوره! هر چند بخشش قاتل هم دارای شرایط فراوانه و اسون نیست!
  • sسید IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    32 0
    باشناختی که ازخانواد مرحومه پیدا شده خانواده نجیب وبزرگواری هستندمطماناتصمیم بزرگوارانانه می گیرند
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    4 24
    روحانی در سیاست خارجی اختیار دارد ولی در حدود اختیارات رئیس جمهور برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی و همچنین حفظ عزت اسلامی. قرار نیست اختیار داشته باشد که ایران را به باد بدهد. بستگی دارد که محدوده اختیارات او را چگونه فرض می‌کنید.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    3 24
    اختیارات زیاد دولت وانتخاب افراد نا شایست باعث گرفتاری مردم شده.. آقایون به جای جواب گوی عمل کرده خود باشند ژست طلب کار به خود می گیرند
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    4 34
    آفرین خوب طرفندیه چون این یه پرونده خیلی پرسروصدائیه پس نمیتونین همنیطوری بی سروصدا حل وفصلش کنین بره پس اول حکم اعدام نجفی رو میدین بعد دراقدامی خداپسندانه وخیلی غیرقابل منتظره رضایت خانواده مقتول جلب میشه واز اعدام منصرف میشن وقضیه به خوبی وخوشی تموم میشه برادرمث کره شمال باشین روزی ده تا از اینارو اعدام میکنه عین خیالش هم نمیاد خدارودرنظربگیرین
  • سید IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    6 27
    در سیاست خارجه اختیاری ندارد؟ یعنی سیاست سازش تو این ۶سال همش تفکر خاتمی و میرحسین و هاشمی بود؟ خب چرا روز اول تو تمتبلیغاتش نگفت به خاتمی و میرحسین و هاشمی رای بدین نه من روحانی.
  • محمد IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    8 24
    انشاءالله که قصاص بشن نا اتمام حجتی باشه برای کسانی که احیانا به غلط تصدر میکنند میتونند با ابزار قدرت و نفوذ و لفاظی و به انحراف کشاندن حقیقت میتونن قانون رو دور بزنند.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    6 26
    عدم اعدامِ نجفی، نشانه عدم بلوغ و عدم توسعه یافتگی در ایران است.
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    11 24
    قطعا لیاقت شما قاتلی مثل نجفی بلکه هم بیشتر و دواعش هستند. خلایق هر چه لایق.
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    6 22
    اتفاقا کاملا مشانه بلوغ است، و مردم باید مطالبه کنند تا بساط پارتی بازی، فامیل بازی، باند بازی، طایفه گری، و قانون گریزی در این کشور حل شود. خدا رحمت کند ایت الله خلخالی را.
  • مقداد کوثری IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    6 25
    اقای وکیل محترم من کار به باند وحزب وگروه فلان وبهمان ندارم.فقط یک سوال ازت دارم فکر کردی الان دوران جاهلیت قبل از اسلام است.جمع کن اقا این چه بساطیه راه انداختی .وقتی تو به قانون تمگین نمیکنی از اون خلافکار چه انتظاری هست.نجفی قتل کرده میدونی یا نه قتل اونم از نوع عمدش .باید طبق قانون نظام جمهوری اسلامی محاکمه بشود .حالا اولیای دم خواستن ببخشند حق اونهاست .چرا با گفتار ساده لوحانه به شعور مردم توهین میکنی .خدا لعنت کند عامل سیاست بازی باند وجناج بازی دراین انقلاب.را.نه اصو لگرایی را قبول دارم نه اصلاح طلبی اینها دکان ودستگاه است.امروز فقط دو جناح داریم .یا ضد انقلاب یا انقلابی.
  • مهدی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    5 21
    اصلاح طلبان این قدر احمق هستند در مقابل یه زن این قدر کم میارن اقدام به کشتن ایسان می کنند یعنی اینها قدرت فهم و درک مسائل را ندارند و حکم قانون هرچه باشد باید همان اجرا شود اینو آن هم ندارد.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    5 23
    نجفی باید قبل از اعدامش به گندکاری ها و اختلاس ها و رانت خواری در دولتهای اکبر رفسنجانی و خاتمی حقایق را برای مردم بگوید تا بلکه نفرت عمومی از او برداشته شود و بلکه امرزیده شود .
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    2 22
    قوه قضائیه نباید فرقی بین مردم در اجرای احکام قائل شود ...
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    2 22
    نجفی باید اعدام بشه
    • NL ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      12 0
      ن ن ن نمیشه ن ن ن نمیشه
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    4 26
    مردم بی صبرانه منتظر اعدام این ملعون هستند .
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      1 0
      باید جلو درب خانه اکبر رفسنجانی به دار اویخته شود .
  • عزیز IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    19 5
    نقطه نظر یکی از فلاسفه در مورد بحث وجود قوس چهارم منحنی پیچ اسکن مارپیچ در اقتصاد کوانتمی منحصرا به ایجاد توابع سیمانبستیک سیرویید برمیگردد بطوریکه فرض سوم دیالکتیک مارکسیستی را نقض فنی میکند. اساس کار این اندیشمند برای ترمیم نظریه قوس چهارم از تراز دو منحنی های هم خانواده در فیزیک میکرو کوانتمی است که کاب داگلاس نیز ب آن اشاره کرده بود. کد امنیتی برا چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    4 18
    مردم بی صبرانه منتظر اعدام این جنایتکار دست پرورده اکبر رفسنجانی ملعون هستند .
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    1 0
    خدا لعنت بکند اکبرهاشمی را که این تروریست ها را پرورش داد . نجفی باید ( فوری ) اعدام شود .
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    1 0
    ولی اگه بزنی دختر مردمو بکشی نشانه ی بلوغ کشوره ولی حکم اعدام بیاد واعدام بشه عدم بلوغ کشور میباشد؟!. .!! چقدر حرف مفت میزنن بعضیا به مولا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس