کد خبر 981779
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
گردشگری

ژئو پارک قشم محدوده ایست در غرب جزیره ی قشم و مساحتی نزدیک به سی هزار هکتار دارد که از شمال با ساحل شمالی، از جنوب با ساحل جنوبی، از شرق با روستای طبل و سلخ و از غرب با روستای کانی و گوری همجوار می با

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که اصلا ژئوپارک یعنی چه؟ به چه مناطقی و به چه علت ژئوپارک گفته می شود. در علم زمین شناسی برای درک درست و اصولی دوره های متعدد زمین شناسی که برای زمین به وقوع پیوسته است ژئو پارک گفته می شود و به همین دلیل مناطقی را به عنوان ژئوپارک تعیین نموده اند. این اتفاق در سال 1999 و توسط یونسکو انجام شده است.

با این اوصاف می توان گفت در تور لحظه آخری  یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و گردشگری جزیره ی قشم ژئو پارک قشم است که در سال 2006 میلادی به عنوان نخستین و تنها ژئو پارک در خاورمیانه در یونسکو به ثبت رسیده است و با این اتفاق نام این منطقه در شبکه ی جهانی ژئو پارک نیز ثبت گردیده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایران به دلیل وجود ژئو پارک قشم جزء شش کشوری ست که صاحب ژئو پارک در قاره ی آسیا است. رتبه ی نخست ژئو پارک در آسیا به کشور چین تعلق دارد و رتبه های دوم سوم به مالزی وکره و رتبه های چهارم و پنجم نیز متعلق به کشور ژاپن و ویتنام ر است.

ژئو پارک قشم به عنوان یکی از خارق العاده ترین و خاص ترین ژئو پارک های جهان است که به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و قرار گیری در جوار سواحل زیبا و نیلگون خلیج فارس و همچنین جنگل های بکر و دیدنی حرا پدیده ها و رویدادهای قابل توجهی زمین شناسی را تجربه کرده و در دل خود جای داده است. نکته ی بسیار حائز اهمیت این است که این منطقه به عنوان پارک زمین شناسی در کشور ایران فعالیت دارد.

ویژگی های منحصر به فرد ژئو پارک قشم

در ادامه ی مقاله قصد داریم به تک تک ویژگی های خاص و جذاب ژئو پارک قشم اشاره کرده و شما را بیش از پیش با این منطقه ی دیدنی و بکر آشنا نماییم. خاص ترین ویژگی های ژئوپارک قشم عبارتند از:

  • وجود مجسمه های طبیعی و بسیار دیدنی
  • چین خوردگی های قابل توجه و کوه های حیرت انگیز
  • وجود نقش برجستگی های پراکنده و متنوع
  • ستون های به وجود آمده به دلیل فرسایش
  • وجود سطوح تخت و صفه های گوناگون در ارتفاعات
  • مخروط افکنه ها
  • تندیس های بسیار شگفت انگیز
  • برجستگی ها و فرورفتگی های حاصل از هوا زدگی 

تمامی زیبایی های حیرت انگیز این منطقه از جزیره ی قشم بر اثر عوامل طبیعی چون زلزله، باد و باران، هوازدگی و عوامل طبیعی که موجب فرسایش سنگ ها و کوه ها می گردد به وجود آمده اند.

به گزارش سفر باتو ،از جمله تندیس ها و مجسمه هایی که در اشکال گوناگون و به شکل حیرت آوری نظیر اسب آبی، سگ، مارمولک، لاک پشت، چهره ی انسان و غیره از پدیده های و رویدادهای زمین شناسی بسیار خارق العاده ی ژئو پارک قشم است که آدمی را به وجد آورده و هر کدام به نوبه ی خود از منظره¬ای بکر و خاص برخوردار است.

برای خیلی از گردشگران و توریست هایی که به این منطقه سفر نموده اند تماشای تندیس های آدمی که در حالت فریاد و خشم می باشند نیز بسیار جذاب بوده و هر بیننده ای را به وجد می آورد.

موزه دبی یکی از زیباترین موزه های واقع شده در دبی است که همواره در تور دبی نیز گنجانده می شود شما می توانید در طول بازدید خود از این موزه آثار مربوط به افرادی که در گذشته در این نواحی زندگی می گردند را به وضوح مشاهده کنید .

موزه  دبی  در تور دبی یکی از باشکوه ترین جاذبه های شهر دبی است که همواره در بین تور دبی در اولویت قرار می گیرد مگر می شود به دبی سفر کرد و سری به این موزه ی باشکوه نزد . در این موزه می توانید تاریخ را از نزدیک مشاهده کنید . موزه دبی سالیانه توسط میلیون ها گردشگر از سراسر جهان بازدید می شود و در آن بر روی مهمانان در همه ی روزها باز است . هنگام ورود به آن ورودیه مطلوبی از شما درخواست می شود با مراجعه به سایت آن لاین این موزه نیز می توانید بلیط ورودیه خود را رزرو کنید تصاویر بسیار باشکوهی نیز مربوط به صیادها و صید مروارید در بخش های خاص موزه دبی قابل مشاهده است . هنر و تاریخ در این فضا به طور کامل با هم ادغام گردیده اند . نگارخانه‌ تصاویری از خور دبی ، خانه‌های عربی قدیمی ، مساجد ، بازارها ، باغ‌های خرما ، زندگی ساحل نشینان و بیابان نشینی را در معرض دید عموم قرار داده است . از سال 1970 این قلعه برای استفاده به عنوان موزه بازسازی شد و سال1971 رسما موزه دبی افتتاح گردید . در سال 1955 نگارخانه و همچنین چندین اتاق نیز به موزه افزوده شد .

**محتوای تبلیغاتی**

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس