کد خبر 981288
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
نتانیاهو

نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که ائتلاف آبی و سفید در رژیم صهیونیستی در انتخابات سراسری آتی اکثریت کنست را به دست می‌آورد.

به گزارش مشرق، نتایج آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال واگذار کردن اوضاع به ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» است. از سوی دیگر، حمایت از حزب «اسرائیل بیتنا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق این رژیم نیز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید:

پسر نتانیاهو: کودتایی علیه پدرم در جریان است

بر اساس تحقیقی که نشریه صهیونیستی «کان» انجام داده، در پی تحولات سیاسی اخیر و بسته شدن لیست‌های انتخاباتی، در حال حاضر ائتلاف «آبی و سفید» بزرگترین حزب در رژیم صهیونیستی با ۳۰ کرسی بوده این در حالی است که لیکود با ۲۹ کرسی در جایگاه دوم قرار دارد.

محبوبیت حزب اسرائیل بیتنا نیز در حال افزایش بوده و توانسته برنده ۱۱ کرسی باشد.


بر اساس نظرسنجی انجام شده ائتلاف چپ میانه آبی و سفید ۴۴ کرسی را در پارلمان می‌تواند بدست بیاورد، اما ائتلاف احزاب وابسته به حزب لیکود ۴۰ کرسی را در اختیار خواهند داشت.

انتظار می‌رود که احزاب اولترا ارتدوکس ۱۴ کرسی را در دست بگیرند تا بلوک راست بتواند در مجموع ۵۴ کرسی کنست را داشته باشند، این در حالی است اگر بلوک چپ بتواند لیست مشترکی ارائه دهد می‌تواند ۵۵ کرسی را در اختیار بگیرد. در هر صورت هر دو طرف نیازمند ۱۱ کرسی حزب اسرائیل بیتنا هستند تا بتوانند دولت ائتلافی با بیش از ۶۰ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را تشکیل دهند.

انتقادهای اخیر لیبرمن از نتانیاهو حاکی از آن است که رئیس حزب اسرائیل بیتنا از نخست وزیر رژیم صهیونیستی فاصله گرفته و احتمالا با حزب آبی و سفید ائتلاف کند.

لیبرمن در مصاحبه‌ای که روز شنبه با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی انجام داد، نتانیاهو را دروغگویی توصیف کرد که سزاوار پست نخست وزیری نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس