کد خبر 981246
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
پاپ فرانسیس

رهبر کاتولیک‌های جهان یکشنبه در جمع حاضران در مراسم مذهبی در واتیکان، اقدام‌های خشونت آمیز اخیر در آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان تیراندازی‌های گسترده در آمریکا که به مرگ ‌ده‌ها تن منجر شد را محکوم کرد.

به نوشته وبگاه «هیل» پاپ فرانسیس در پیام روز یکشنبه خود خطاب به هزاران نفر از مردم حاضر در میدان «سنت پیتر» در «واتیکان»، با خانواده‌های قربانیان و مجروحان سه تیراندازی اخیر در «تگزاس» ،«کالیفرنیا» و «اوهایو» ابراز همدردی کرد. در این مراسم، نیاش مذهبی «مردم مقدس» به خاطر حوادث اخیر در آمریکا قرائت شد.

ببینید:

دومین کشتار در آمریکا ظرف ۲۴ ساعت؛ ۲۶ کشته و زخمی +عکس و فیلم

فیلم/ تیراندازی مرگبار در تگزاس آمریکا

بر اساس این گزارش، تیراندازی شنبه در «ال پاسو» در ایالت تگزاس که از سوی یک  فرد راستگرای افراطی انجام شد 20 کشت و 24 زخمی برجا گذاشت.

تنها چند ساعت پس از کشتار در تگزاس آمریکا، این بار تیراندازی در شهر «دیتون» اوهایو تعداد زیادی کشته و زخمی برجا گذاشت. در این حادثه نیز 10 نفر از جمله فرد مهاجم کشته  و 16 نفر دیگر هم زخمی شدند.

در جریان تیراندازی در هفته گذشته هنگام برگزاری  جشنواره‌ای در شهر «گیلوری» سه نفر کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند.

 به نوشته هیل، پاپ فرانسیس کشته شدگان تیراندازی‌های روز گذشته و بامداد یکشنبه را «مردم بی دفاع» خطاب کرد.

آزادی حمل سلاح در آمریکا موجب شده سالانه هزاران نفر در حوادث مرتبط با سلاح در این کشور جان خود را از دست بدهند. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  نیز شمار تیراندازی‌ها در این کشور روند افزایشی یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خداجو IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    پاپ بهتره بره بمیره. مرتیکه همیشه در حال چرته و نسبت به جنایات بر علیه مظلومین یمن و میانمار و .... خفقان گرفته و حالا یادش افتاده حادثه آمریکا را محکوم کنه. مدک نفهم معلوم نیست اصلا بلده فکر کنه یا نه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس