امارات عربستان

عربستان سعودی و امارات متحده عربی در راستای آن‌چه «مبارزه با تأمین مالی تروریسم» خوانده شده، یادداشت تفاهم امضاء کردند.

به گزارش مشرق، سرهنگ «عتیبی بن خضر المالکی» مدیر اداره بازرسی مالی امروز (شنبه) در رأس هیأتی وارد ابوظبی شد و با «راشد المنصوری» مدیر کل بانک مرکزی امارات دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:

امارات برای بازگرداندن اعتبار خود به سمت ایران آمد

به نوشته روزنامه الکتریکی انعام، در این دیدار دو طرف یادداشت تفاهمی در راستای توسعه همکاری‌ها در زمینه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و جرائم مرتبط با آن امضاء کردند.

در این دیدار همچنین طرفین توافق کردند تا در راستای اهداف اعلام شده، تبادل اطلاعات و کارشناس انجام دهند.

ادعای همکاری دو کشور در زمینه پولشویی و تأمین مالی تروریسم در حالی است که کمیسیون اروپا در بهمن سال گذشته، عربستان سعودی را در لیست کشورهایی که دست به پولشویی و تأمین مالی تروریسم می‌زنند قرار داد. هرچند یک ماه پس از آن خشم دولت سعودی و آمریکا کشورهای اروپایی را مجبور کرد تا با تصمیم کمیسیون اروپا مخالفت کنند.

در آن زمان کشورهای فرانسه و انگلیس نیز استدلال کردند که چون دولت سعودی روابط تجاری بالایی با آن‌ها دارد، قرار دادن ریاض در لیست سیاه می‌تواند به منافع اقتصادی لندن و پاریس ضربه وارد کند.

وضعیت مبهم امور مالی در کشورهای عربستان و امارات به حدی است که «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در آبان ماه سال گذشته برای بررسی این موضوع و تمرکز برای پیدا کردن راه‌حلی برای رفع آن، به کشورهای عربستان سعودی، امارات و قطر سفر کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس