کد خبر 980792
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
سراتو

شرکت کره‌ای کیاموتورز هم بعد از بدعهدی رنو فرانسه، سیتروئن فرانسه و برلیانس چین، به پیروی از تحریم‌های یک‌جانبه امریکا، به‌همکاری با ایران و گروه خودروسازی سایپا پایان داد.

به گزارش مشرق، به‌دنبال پیروی غیرمنطقی شرکای خارجی صنعت خودرو ایران از تحریم‌های یک‌جانبه امریکا و بدعهدی آنان در تامین قطعات، شرکت کیاموتورز کره‌جنوبی نیز ایران را ترک کرده و به همکاری خود با گروه سایپا پایان داد.

به‌دنبال این تصمیمِ شرکت کره‌ای، تولید خودرو کیاسراتو در سایپا نیز این هفته متوقف خواهد شد و خطوط تولید آن نیز جمع‌آوری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

با خروج کیاموتورز از چرخه تولید مشترک خودرو با سایپا، این شرکت نیز به جمع شرکت‌های رنو، سیتروئن، برلیانس، ولوو و ایویکو خواهد پیوست که پیشتر با بدعهدی و عمل نکردن به تعهدات خود به‌ تولید مشترک خودرو در ایران پایان داده‌ بودند.

گفتنی است گروه خودروسازی سایپا با درک کامل از شرایط پیش آمده برای هموطنانی که متقاضی تحویل خودروهای تولید مشترک با شرکای خارجی بودند، اقدامات لازم را جهت جلب رضایت مشتریان و تبدیل خودروهای ثبت‌نامی آنها به خودروهای قابل تحویل انجام داده و همچنین پیگیری های حقوقی بین‌المللی را برای احقاق حق شرکت و مشتریانش ادامه می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    12 2
    شماها اگر عرضه دارید،خودتان خودروی با کیفیت تولید کنید که محتاج حضور شرکتهای خارجی نباشید.
  • محمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 1
    اين چندمين بار است كره ايها دست مارا در حنا رها مى كنند ، واقعا هيچ واكنشى نيست، چرا دولت واردات كره را ممنوع نمى كند؟ بازارشان هست خوب هم هست وخاطرجمعند كه وارداتشان سرجايش هست، خنده دار پيگيرى حقوقى سايپا است؟ چون منافع عده اى بر منافع ملى أرجحيت دارداگر كره اين كاررابا تركيه ،چين، روسيه ،يا حتى عربستان مى كرد پشيمانش مى كردند،واقعا خجالت آور است
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 2
    قابل توجه صداوسیما که اینقدرسریال کره ای رو دوست داره!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس