زلزله تهران

رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان این‌که ۶ هزار نیرو به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی به حوادث هستند، گفت: یکی از برنامه‌های پنج‌ساله جمعیت هلال‌احمر تدوین برنامه آمادگی برای زلزله تهران است.

به گزارش مشرق، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور در حاشیه برگزاری جلسه نهایی تدوین برنامه مواجه جمعیت هلال‌احمر در برابر زلزله احتمالی تهران، اظهار کرد: یکی از تکالیف پنج‌ساله جمعیت هلال‌احمر تدوین برنامه آمادگی برای زلزله احتمالی تهران است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها و جلسات مختلفی که در دستور کار قراردادیم قرار است یک آمادگی کامل را در بین هم‌وطنان جهت مقابله با زلزله احتمالی تهران ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید:

حرکت فرونشست تهران به سمت لایه پایینی کرج

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: مهم‌ترین هدف برگزاری این‌گونه جلسات برای این هست تا صفر تا صد این حادثه را تجسم کنیم و تمرینی برای نیروهای عملیاتی امداد و نجات کشور باشد.

سلیمی با بیان این‌که در برنامه تدوین پاسخ‌گویی هلال‌احمر در برابر زلزله احتمالی تهران از اساتید و پیشکسوتان عرصه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استفاده‌شده است، اضافه کرد: در هر حادثه طبیعی و غیرطبیعی هر استان از حمایت‌های امدادی استان‌های پیشتاز و معین بهره می‌برد.

وی با اشاره به این‌که  در قالب طرح‌های مختلف اساتید و پیشکسوتان عرصه امداد و نجات زحمات زیادی را قائل شدند و هلال‌احمر استان تهران مقدمات کار را فراهم کردند و برنامه به نحوی تنظیم‌شده است، گفت: استان‌های معین، پیشتاز، اقلام و تجهیزات، تیم‌های تجسسی، تخصصی و همه پتانسیلی که کشور برای پاسخ‌گویی به زلزله احتمالی تهران مدنظر دارد را بتوانیم آماده کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور افزود: تمامی این برنامه‌ها این هست تا بتوانیم در مرحله اول ارتقا آمادگی نیروهای عملیاتی امداد و نجات را در استان تهران و استان‌های پیشتاز و معین داشته باشیم.

سلیمی در خصوص آمادگی نیروهای امداد و نجات تصریح کرد: هر حادثه مخصوصاً در حوادث طبیعی تیم‌های تخصصی ویژه همان حادثه را لازم دارد و چون طرح‌های حوادث مختلف هست نمی‌توان درصد آمادگی نیروهای عملیاتی را قطعی اعلام کرد اما درصد آمادگی نیروهای امداد و نجات خوب هست ولی با توجه به حوادث گوناگون قطعاً نیاز به ارتقا سطح علمی و عملی امدادگران و نجات گران خواهد بود.

وی ادامه داد: در برنامه تدوین پاسخ‌گویی هلال‌احمر به زلزله احتمالی تهران بدترین شرایط را پیش‌بینی کردیم و بر اساس همین شرایط سطح آمادگی نیروها، تجهیزات و ماشین‌آلات خود را ارتقا خواهیم داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور عنوان کرد: سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال‌احمر استان تهران ملزم هستند به عددهای پیش‌بینی‌شده در برنامه تدوین پاسخ‌گویی هلال‌احمر به زلزله احتمالی تهران آمادگی خود را داشته باشند که ما در ساعات اولیه یک‌میلیون نفر اسکان اضطراری و ۲۵۰ هزار نفر مصدوم را پیش‌بینی کرده‌ایم.

سلیمی اضافه کرد: همه این برنامه یک فرض احتمالی است و ما طی پنج برنامه‌ای که پیش‌بینی‌شده است بدترین حالت یک‌میلیون نفر در شهر تهران است که برای اسکان این تعداد اقدام‌های لازم را جهت ارتقا در همه زمینه‌ها انجام دهیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: در اجرای طرح‌ها در کل کشور یک هزار و ۴۰۰ پایگاه مختلف امداد و نجات وجود دارد تا امدادگران و نجات گران بتوانند در زمان بحران بهترین و سریع‌ترین خدمات را به هم‌وطنان ارائه دهند.

سلیمی ادامه داد: در پایگاه‌های امداد و نجات ۶ هزار نیرو به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی به حوادث هستند و هم‌وطنان می‌توانند جهت دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ تماس حاصل کنند.

در آخرین جلسه تدوین برنامه پاسخ‌گویی هلال‌احمر به زلزله احتمالی تهران، پیشکسوتان و اساتید امداد و نجات کشور، مدیرعامل و معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران حضور داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس