کد خبر 980399
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
یمن (1).jpg

منابع یمنی از کشته شدن ۴۱ نفر در عملیات امروز نیروهای ارتش یمن و انصارالله به مراسم رژه نظامی شبه‎نظامیان دولت مستعفی یمن در شهر عدن خبر دادند.

به گزارش مشرق،  شهر عدن مرکز جنوب یمن صبح امروز (پنچشنبه) شاهد یک عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای موشکی و پهپادی ارتش یمن و انصارالله بود که در آن ده‌ها نفر از شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» کشته یا زخمی شدند.

این عملیات نیروهای یمنی علیه شبه‌نظامیان مستقر در پادگان «الجلا» واقع در منطقه «البریقه» شهر عدن و در حین برگزاری مراسم رژه نظامی نیروهای دولت مستعفی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

جزئیات حملات سنگین به رزمندگان یمنی در شمال شرق استان صعده/ تیر مزدوران آل سعود باز هم به سنگ خورد + نقشه میدانی و عکس

شبکه المیادین درباره تلفات ناشی از این عملیات مشترک یگان‌های پهپادی و موشکی یمن که با پهپاد انتحاری «قاصفk2» و یک فروند موشک بالستیک میان‎بُرد صورت گرفته، گزارش داد که در این حمله ۴۱ نفر، از جمله یک فرمانده ارشد، کشته شده‌اند.

دانلود

«منیر الیافعی» از فرماندهان نیروهای جدایی‌طلب جنوبی تحت حمایت امارات در عدن موسوم به «کمربند امنیتی» نیز امروز کشته شد.

بنا بر اعلام شبکه المسیره، نیروهای نظامی‌ای که امروز در جریان رژه هدف قرار گرفتند، خود را برای انجام عملیات علیه دو استان «تعز» و «ضالع» آماده می‌کردند.

«محمد عبدالسلام» از مقام‌های ارشد جنبش انصارالله به این شبکه گفته عملیات امروز در پاسخ به چندین سال «محاصره و تجاوز» ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی انجام گرفته است.

ائتلاف سعودی در یک هفته گذشته بارها مناطق مسکونی «صعده» را هدف قرار داده است. در یکی از این حملات که یک بازار را هدف قرار داد، بیش از ۵۰ غیرنظامی کشته یا مجروح شدند.

امروز «یحیی علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با تائید خبر کشته شدن ده‌ها مزدور در عدن، گفت که «ائتلاف سعودی علیه یمن اکنون در حالتی از چنددستگی و فروپاشی قرار دارد».

وی در گفت‌وگو با شبکه المیادین با اشاره به عقب‌نشینی نیروهای اماراتی از یمن، گفت عربستان سعودی در جنگ تنها مانده و باید در محاسبات خود تجدید نظر کند.

همزمان با انجام عملیات امروز، انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی یک ایست و بازرسی متعلق به عناصر مزدور ائتلاف سعودی هم، ۵ نفر کشته و ۳۵ بر جای گذاشته است. فعلا هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

عربستان سعودی و گروهی از متحدان عرب این کشور، در سال ۲۰۱۵ با ادعای حمایت از دولت مستعفی یمن، عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه این کشور آغاز کردند. در حالی که مقام‌های سعودی در ابتدا از دستیابی به اهداف ظرف چند هفته یا چند ماه سخن می‌گفتند، این حملات با گذشت چهار سال هنوز ادامه دارد و نیروهای انصارالله و ارتش یمن مانع تسلط نیروهای خارجی بر این کشور شده‌اند. بر اساس آمار پنج ماه پیش روزنامه «واشنگتن‌پست»، در جریان حملات هوایی و زمینی مداوم ائتلاف سعودی به یمن، بیش از ۵۰ هزار نفر که عمده آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند، کشته شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    22 8
    انفجارها نزدیک جایگاه افسانه بود احتمالا بیشتر از یک فرمانده ارشد کشته خواهند داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس