کد خبر 980260
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
نشست

در نشست بررسی آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل دریای خزر بر لزوم بازگرداندن اراضی ساحلی به منابع طبیعی از طریق وزارت کشور و آزادسازی سواحل تأکید شد.

به گزارش مشرق، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل دریای خزر در سالن اجتماعات استانداری با اشاره به لزوم آزادسازی حرایم ۶۰ متری دریا خزر در استان‌های شمالی اظهار کرد: یکی از چالش‌های اصلی در آزادسازی حریم سواحل بررسی سواحل بر اساس نقشه سال ۱۳۴۲ است، لذا تعیین تکلیف معیار قانونی جدید با توجه به‌پیش روی و پس‌روی آب دریا لازم و ضروری است‌.

علی اوسط اکبری مقدم با انتقاد از بلااستفاده بودن بخش زیادی از اراضی سواحلی که در اختیار دانشگاه‌ها قرارگرفته، گفت: بخشی از سواحل در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و رودسر در تصرف دانشگاه‌ها قرارگرفته که بسیاری از آن بلااستفاده باقی‌مانده است.

وی با تأکید بر لزوم بازگرداندن اراضی ساحلی به منابع طبیعی از طریق وزارت کشور افزود:  منابع طبیعی علیه دانشگاه‌ها اقامه شکایت کرده ولی تاکنون اقدام عملی انجام‌نشده و همچنان در تملک و تصرف برخی افراد و دانشگاه‌ها قرار دارد.

اغلب نوار ساحلی شهرستان رشت آزاد است

فرماندار رشت نیز با اشاره به اینکه شهرستان رشت دارای ۲۳ کیلومتر نوار ساحلی است، اظهار کرد: باوجوداینکه پادگان نظامی آموزشی سیدالشهدا بیش از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر از سواحل را تحت تصرف دارد ولی امکان بهره‌مندی برای عموم وجود ندارد.

میر شمس مؤمنی زاده با اشاره به پادگان آموزشی سیدالشهدا در نوار ساحلی شهرستان رشت گفت: اگرچه با هماهنگی مدیریت مجتمع امکان دسترسی وجود دارد اما دسترسی عام در این محدوده میسر نبوده و مردم نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به طرح‌های گردشگری در مجتمع مروارید خزر که با توجه به محدود و محصور بودن آن در دسترس عموم قرار می‌گیرد، افزود: سه طرح سالم‌سازی در تالش محله، حاجی بکنده و امین‌آباد در نوار ساحلی شهرستان رشت مشخص‌شده است.

فرماندار رشت با اشاره به ‌پیشروی و پس‌روی دریای خزر بعد از سال ۱۳۴۲ بیان کرد: باوجود معیار در نظر گرفته ۶۰ متری و پس‌روی آب، اغلب نوار ساحلی شهرستان رشت آزاد است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس