سنای آمریکا نمایه

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که دولت آمریکا بار دیگر معافیت‌های هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند.

به گزارش مشرق،  پس از یک منازعه سیاسی داخلی، دونالد ترامپ احتمالا اواخر هفته جاری بار دیگر ۵ معافیت هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند.

به گزارش واشنگتن پست، این موضوع موجب خشم مقامات ضد ایرانی در آمریکا شده و چین، روسیه و کشورهای اروپایی از این تصمیم استقبال می‌کنند.

واشنگتن پست می‎گوید: این مسئله نشانگر وجود تنش داخلی در دولت آمریکا بر سر اجرای سیاست فشار حداکثری علیه ایران است.

بیشتر بخوانید:

این روزنامه آمریکایی می‌نویسد: در جریان نشست هفته گذشته کاخ سفید، وزیر خزانه‌داری آمریکا این موضوع را مطرح کرده بود که دولت باید دوباره معافیت‌های تحریمی مربوط به ۵ بخش متفاوت از برنامه هسته‌ای ایران را تمدید کند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، ترامپ در این نشست از درخواست وزیر خزانه‌داری آمریکا حمایت کرده است.

۶ مقام آمریکایی می‎گویند: «استیون منوچین» در این نشست بر موانع مطرح شده از سوی «مایک پمپئو» و «جان بولتون» چیره شده است.

این ۶ مقام ارشد آمریکایی به واشنگتن پست گفته‌اند: استیون منوچین به ترامپ گفته که اگر بر اساس قانون، در روز یکم ماه آگوست معافیت‌های هسته‌ای ایران تمدید نشود آمریکا مجبور خواهد بود شرکت‌های روسیه، چین و اروپایی که در پروژه‌هایی در داخل ایران که در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ مشخص شده حضور دارند را تحریم کند.

یکی از مقامات آمریکایی گفته "هدف ما همچنان پایان دادن به این معافیت‌ها است و این معافیت‌ها هر لحظه می‌توانند لغو شوند، اما در حال حاضر به دلیل نگرانی‌های مشروع وزارت خزانه‌داری ما تصمیم گرفتیم که این مافیت‌ها را تمدید کنیم."

واشنگتن پست در بخش دیگری درباره پروژه‌هایی که مشمول این معافیت‌ها می‌شوند نوشت: این پروژه‌ها شامل اصلاح رآکتور آب سنگین در اراک، تبدیل یک مرکز غنی‌سازی اورانیوم در فردو و همچنین تبادل سوخت در تأسیسات رآکتور بوشهر و رآکتور تحقیقاتی تهران است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    2 0
    احتمالا میخواد که این پروژه ها در مسیر خطرناک قرار نگیرند.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
      0 0
      میخوان یواش یواش با تعللی که این شرکتها دارن این پروژه ها رو روبه زوال ببرن یا تغییر ماهیت بدن، این گربه ها واسه رضای خدا واسه کسی موش نمیگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس