تیم ملی فوتبال ایران

چهارشنبه هفته گذشته در کوالالامپور مالزی، قرعه‌کشی مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی 2022 و جام‌ملت‌های 2023 برگزار شد و تیم‌ملی ایران، رقبای خود را در این دور از مسابقات شناخت.

به گزارش مشرق، طبق قرعه‌کشی صورت گرفته که توسط تیم کیهیل، ستاره اسبق تیم‌ملی استرالیا به انجام رسید، گروه‌های هشت‌گانه به قرار زیر خواهند بود:

گروه ۱‌: فیلیپین‌- مالدیو- گوام‌- سوریه- ‌چین
گروه ۲: چین‌تایپه‌- کویت‌- نپال‌- اردن‌- استرالیا
گروه ۳: بحرین‌- هنگ‌کنگ- کامبوج‌- عراق‌- ایران
گروه ۴: فلسطین‌-‌ یمن‌- ازبکستان‌- عربستان‌- سنگاپور
گروه ۵: هند- افغانستان‌- بنگلادش‌- عمان‌- قطر
گروه ۶‌: تاجیکستان‌- میانمار- مانگولیا- قرقیزستان‌- ژاپن
گروه ۷‌: تایلند- مالزی‌- اندونزی‌- ویتنام‌- امارات
گروه ۸‌: ترکمنستان‌- سریلانکا- کره‌شمالی‌- لبنان‌- کره‌جنوبی

در این مرحله هشت تیمی که بتوانند در صدر جدول گروه‌های خود قرار بگیرند، به‌همراه چهار تیم برتر دوم راهی دور سوم خواهند شد و همچنین صعودشان به جام‌ملت‌های چین قطعی می‌شود.

هفته دوم- سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۹ شهریور ۱۳۹۸)
* هنگ‌کنگ– ایران
هفته سوم- پنجشنبه ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۸ مهر ۱۳۹۸)
* ایران – کامبوج
هفته چهارم- سه‌شنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۳ مهر ۱۳۹۸)
* بحرین – ایران
هفته پنجم- پنجشنبه ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۳ آبان ۱۳۹۸)
* عراق – ایران
هفته هفتم- پنجشنبه ۲۶ مارس ۲۰۲۰ (۷ فروردین ۱۳۹۹)
* ایران – هنگ‌کنگ
هفته هشتم- سه‌شنبه ۳۱ مارس ۲۰۲۰ (۱۲ فروردین ۱۳۹۹)
* کامبوج – ایران
هفته نهم- پنجشنبه ۴ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۵ خرداد ۱۳۹۹)
* ایران – بحرین
هفته دهم- سه‌شنبه ۹ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۰ خرداد ۱۳۹۹)
* ایران – عراق

بیشتر بخوانید:

قرنطینه شدن تیم ملی با فرمول آنتی کی‌روش


* ایران در هفته‌های اول و ششم استراحت دارد

تیم‌ملی ایران در اولین گام خود در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود. هنگ‌کنگ تیمی است که از آخرین جدال رسمی‌اش با ایران 31 سال می‌گذرد. چهار رویارویی پیشین دو تیم منجر به برتری ایران، آن‌هم بدون گل خورده بوده است. هنگ‌کنگ در تنها بازی خود در سال 2019 با نتیجه 2برصفر به چین‌تایپه باخت. شاید این تیم در جام‌ملت‌های 1956 عنوان سوم و در جام‌ملت‌های 1964 رتبه چهارم را مال خود کرد. البته که هر دو دوره با حضور چهار تیم برگزار می‌شد. هنگ‌کنگ رتبه 141 فیفا را در اختیار دارد و هدایت آنها درحال حاضر برعهده میکسو پاتلانیان است. این سرمربی 52‌ ساله اهل فنلاند، پیش از این سکاندار تیم‌های ملی فنلاند و لاتویا بوده است. قرارداد این سرمربی به‌تازگی و به‌مدت دو سال امضا شد.

 گام اول در سرزمین عجایب

برای کسانی که به تور هنگ‌کنگ می‌روند، بازدید از دیزنی‌لند (Hong Kong Disneyland) از بایدهای سفرشان خواهد بود، به‌خصوص اگر همراه با بچه‌ها به این سفر آمده باشند. جاذبه‌های خاص و حال‌وهوای فرهنگ چینی حاضر در این شهربازی شما را حسابی غافلگیر خواهد کرد. با قدم گذاشتن در این پارک، شما حس می‌کنید وارد سرزمین عجایب واقعی شده‌اید.

شاگردان ویلموتس بنابراین در اولین گام برای حضور در جام‌جهانی 2022 و جام‌ملت‌های آسیا 2023 در سرزمین عجایب، پای به میدان گذاشته و بخت خود برای رسیدن به مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان را در این کشور به بوته آزمایش می‌گذارند.

 سامورایی‌ها حریف تدارکاتی ایران؟

تیم‌ملی فوتبال ایران، هفته اول رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی را به استراحت می‌پردازد و این درحالی است که سایر تیم‌های سرگروه گروه‌های هشت‌گانه نیز هفته اول این رقابت‌ها که درتاریخ 14 شهریور برگزار می‌شود را استراحت کرده تا برای هفته دوم دیدارها که در تاریخ 19 شهریور سال جاری انجام می‌شود، آماده شوند.

از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد مذاکرات برای برگزاری دیداری تدارکاتی هم‌زمان با هفته اول مسابقات درحال انجام است و درصورتی که مشکل خاصی رخ ندهد، تیم‌ملی ایران در این روز در تهران یا توکیو به مصاف تیم‌ملی ژاپن خواهد رفت.

نکته قابل توجه اینکه در همه این سال‌ها تیم‌ملی ایران، دیدارهای رسمی یا تدارکاتی زیادی را با کره‌جنوبی برگزار کرده و کمتر به مصاف سامورایی‌ها رفته است. بنابراین مصاف با ژاپن دیگر حریف قدرتمند شرق آسیا بعد از شکست مقابل این تیم در نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های آسیا 2019 می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید صدریان IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 0
    بسمه تعالی توقعی که وجود دارد پیشگیری از نفوذخشک تعصبها در فوتبال باشگاهی کنار رفتن غبار شوم احساس و جایگزینی فکر در تیم های ایران تا ظهور فوتبال ملی مان در جام جهانی قطر و جا م ملتها ی اسیا چین قدرتمندانه تر باشدانشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس